דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
21.6°תל אביב
  • 14.7°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 22.4°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ראשי ערים הודיעו שיאפשרו פתיחת חטיבות ביניים, בשטח המצב נראה אחרת

ברמת גן בתי הספר נפתחו חלקית, ברמת השרון הלימודים התקיימו מרחוק | בת"א, גבעתיים וכפר סבא הודיעו על פתיחת בתי הספר | הנהגת ההורים הארצית עתרה לבג"צ בדרישה לאפשר לימודים בכל השכבות

תלמידים בדרך לבית ספר  (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש90)
תלמידים בדרך לבית ספר (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש90)
דוד טברסקי

ראשי הערים תל אביב, גבעתיים, רמת גן, כפר סבא ורמת השרון הודיעו שיאפשרו למנהלי חטיבות הביניים לפתוח את בתי הספר היום (רביעי), בניגוד להנחיות הממשלה האוסרות על קיום לימודים בכיתות בשכבות ז'-י'. מי שיחליטו בפועל על פתיחת הלימודים ועל המתכונת בה יתקיימו הם מנהלי בתי הספר. מבדיקת דבר עולה כי ברמת גן התקיימו לימודים בצורה חלקית, וברמת השרון התקיימו הבוקר לימודים מרחוק, לאחר שבתחילת השבוע הגיעו התלמידים לבתי הספר לחגיגות פורים בשטח פתוח ובקבוצות קטנות, כפי שמתירות ההנחיות.

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, הכריז אתמול (שלישי) שהוא מתכוון לפתוח היום (רביעי) את הלימודים בעיר כפי שהכריזה בראשון הנהגת "פורום ה-15" המאגד את העיריות העצמאיות כלכלית, למרות שמדובר בהחלטה לא חוקית. "‏הגעה מלאה מחר של כל שכבות הגיל לבתי הספר בגבעתיים, כולל שכבות ז׳-י׳" כתב קוניק בדף הפייסבוק שלו. "בתי הספר יקבלו את הילדים בשמחה, כשהם מחופשים ועם משלוחי מנות".

(צילום מסך מפייסבוק)
(צילום מסך מפייסבוק)

בעיריית באר שבע החליטו ברגע האחרון שלא לפתוח את הלימודים, לאחר שהצהירו אתמול במענה לפניית 'דבר' כי יאפשרו את הפתיחה.

ראשי הערים רחובות, חולון ופתח תקווה  הצהירו שלא יפעלו כנגד החלטות המדינה. ״אנחנו מאוד רוצים לחזור לשגרת לימודים מלאה, אולם ברחובות יחזרו ללימודים רק בהתאם להחלטות הממשלה ומשרד החינוך" מסר רחמים מלול, ראש עיריית רחובות. "חזרה ללימודים בניגוד לחוק ולהחלטת השלטון המרכזי לא מקובלת עלי וגם בדיון ראשי הרשויות התנגדתי לה. ריח פוליטי של בחירות נודף ממנה".

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרנברג: "חזרתם של התלמידים למסגרות הלימוד חייבת להיות בהלימה אחת עם הנחיות הבריאות ועם גורמי ההוראה אשר אמונים על החינוך. החלטה חד צדדית לא תשיג את התוצאה המיוחלת".

הממשלה החליטה אתמול לדחות את הדיון בהמשך פתיחת מערכת החינוך ליום שני, לאחר חופשת פורים.

"את החוק צריך לכבד"

ביום שני טען שר החינוך, יואב גלנט שה"מרד" לא יתממש בפועל. בכנס של הקואליציה לאוטונומיה בחינוך אמר השר: "עמדתי ידועה, רציתי שנפתח יחד עם זה יש מדינה ויש חוק ואת החוק צריך לכבד".

גם הסתדרות המורים, הגוף המייצג של מורות בחטיבות הביניים, יצאה נגד הקריאות לפתוח את הלימודים ללא אישור. לטענת ההסתדרות, החלטה לפתוח את הלימודים בניגוד להנחיית משרד החינוך, שהוא המעסיק של עובדי ההוראה בחטיבות הביניים, פוגעת ביחסי העבודה התקינים.

"זהו מעשה חסר אחריות  של ראשי הערים, אשר החליטו לקחת את החוק לידיים ולגרור את המורים והמנהלים לעבור על החוק", אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בראיון לרדיו 103FM ביום שני. "רק למשרד החינוך יש הסמכות להחליט על פתיחה או סגירת מוסדות חינוך".

"אין כל צידוק להמשך הפגיעה בילדים"

במקביל, הנהגת ההורים הארצית הגישה אתמול בג"צ נגד ממשלת ישראל והעומד בראשה, בדרישה לפתוח את הלימודים בחטיבות הביניים באופן מיידי ברחבי הארץ, תחת מגבלות הקורונה ובהתאם למדדי התחלואה וההתחסנות הנהוגים ביחס ליתר שכבות הגיל.

"מאות אלפי תלמידים שהפגיעה בהם עלתה על כל שיעור ולא ניתן לה כל מענה ראוי" נכתב בכתב העתירה. לטענת ההורים, ההחלטה בנוגע לאי פתיחת הלימודים בשכבות אלו התקבלה בשרירותיות, ללא שקילת מלוא העובדות, וכנגד דרישת שר החינוך. "אין כל צידוק מדעי, אפידמיולוגי, רפואי או אחר שיכול להצדיק את המשך הפגיעה בילדים אלו", כתבו ההורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!