דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית הדין לעבודה

זכויות עובדים / עיריית יהוד-מונוסון תפצה עובדת שפוטרה שלא כדין

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פסק כי היא תהיה זכאית לפיצוי של כ-100 אלף ש"ח. למרות טענת העירייה כי הועסקה על ידי חברה חיצונית, נקבע כי עליה לשלם פיצויים עבור פיטורים שלא כדין ולהשתתף בפיצויי הפיטורים להם זכאית העובדת.

עיריית יהוד מונוסון. (צילום: אבישי טייכר \ מתוך ויקיפדיה)
עיריית יהוד מונוסון. (צילום: אבישי טייכר \ מתוך ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ובדת עיריית יהוד-מונוסון תפוצה בכ-100 אלף ש"ח בגין פיצויי פיטורים שלא שולמו לה וכן כפיצוי על פיטורים שלא כדין על רקע הריונה, כך קבע בתחילת השבוע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. בתגובה לתביעת העובדת, טענה העירייה כי היא הועסקה על ידי חברת יעוץ אסטרטגי ולא על ידה. עם זאת, קבע בית הדין כי העובדת הועסקה על ידי שני המעסיקים במשותף, וכי על העירייה לשאת בתשלום הפיצויים, חלקם לבדה וחלקם במשותף עם חברת הייעוץ.

העובדת הועסקה כדוברת העירייה החל מאוקטובר 2010. שכרה שולם על ידי חברת הדוברות והייעוץ אסטרטגי נ.צ.ת תקשורת, כחלק מהסכם התקשרות עם העירייה. את עבודתה ביצעה ממשרדי העירייה ובכפיפות ישירה לראש העיר. החל מיוני 2012 מונתה העובדת לרכז את תכנית 'עיר ללא אלימות' שנפעילה העירייה.

בסוף חודש פברואר 2014 הודיעה העירייה לעובדת, בעל-פה, כי בעקבות סיום ההתקשרות עם חברת הייעוץ, הסתיים גם תפקידה כדוברת, זאת על אף שהייתה באותה תקופה בהיריון. בעקבות פנייתה בחודש מרץ לבית הדין לעבודה, הוחזרה לעבודתה כרכזת תכנית 'עיר ללא אלימות', אך לא לתפקידה כדוברת.

עם שובה לעבודה מחופשת הלידה, ובתום התקופה בה הייתה מוגנת מפיטורים בדצמבר 2015, זומנה העובדת לשימוע לפני פיטורים על ידי מנכ"ל העירייה. במכתב הסיכום לשימוע נטען כי העובדת "לא הראתה כי התקבלה כדין כעובדת עירייה. כמו כן לא מצאנו בדבריה הסבר מדוע לטענתה אינה עובדת של חברת נ.צ.ת. תקשורת בע"מ בהתאם להסכמים שנחתמו עם העירייה". בהמשך נכתב כי העירייה החליטה להפסיק את שירותי חברת נ.צ.ת. ואת שירותי העובדת.

בהחלטתו, קבע בית הדין כי העובדת אכן הועסקה על ידי העירייה היות ונבחרה על ידי ראש העיר מבין שורת מתמודדות לתפקיד, ורוב עבודתה נעשתה מולו ומול מנכ"ל העירייה. תפקיד דוברת העירייה תואר בפסק הדין כ"תפקיד חשוב המשולב בעבודתה השוטפת של העירייה",  כמו כן ציין בית הדין כי כיום מועסק בתפקיד עובד עירייה שנבחר באמצעות מכרז כדין. "פרט לתשלום השכר באמצעות חברת נ.צ.ת. התקיימו בהעסקת התובעת מרבית הסממנים המאפיינים יחסי עבודה", פסק בית הדין.

על פי פסק הדין, פיטוריה הראשונים, שנעשו במהלך הריונה וללא הליך שימוע מסודר, עומדים בניגוד להוראות חוק עבודת נשים, וכי לא ניתן היה לפטרה בלא לפנות לקבלת היתר כדין לפיטורי עובדת בהיריון. "התובעת, בחודש השישי להריונה, נותרה כמטוטלת בין שתי מעסיקותיה, כאשר כל אחת מטילה את האחריות, ואת האשמה, על משנתה", נכתב בהחלטת בית הדין.

קבע בית הדין כי בהליך הפיטורים השני "נערך אמנם שימוע לתובעת, אך שוכנענו כי הדבר היה על מנת לצאת ידי חובה בלבד, ולא מתוך כוונה כנה לשקול את טענות התובעת"

לפיכך, קבע בית הדין כי העירייה תשלם לעובדת פיצוי עבור פיטורים שלא כדין בגובה 46,200 ש"ח, כמו גם  14.6 אלף ש"ח פיצויי פיטורים שלא שולמו לה על עבודתה ברכזת התכנית 'עיר ללא אלימות', ו-8,500 ש"ח בגין פדיון חופשה ודמי הבראה.

בנוסף קבע בית הדין כי העירייה וחברת נ.צ.ת יחויבו לשלם במשותף כ-43 אלף ש"ח כפיצויי פיטורים בגין עבודתה כדוברת העירייה. עוד נפסק כי שני הגופים יישאו, במשותף, בעלויות שכר הטרחה לעורך דינה של העובדת בסך 20 אלף ש"ח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!