דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

כתב האישום נגד אמיר רז מגולל עדויות קשות על רצח אשתו ותקיפת ילדיו

מח"ש הגישה הבוקר (ה') כתב אישום נגד אמיר רז על רצח ותקיפת קטין | על פי החוק החדש, כתב האישום גורר שלילה אוטומטית של האפוטרופסות שלו על הילדים

אמיר רז המואשם ברצח אשתו (מימין) והנרצחת דיאנה דדבייב (צילום: מתוך רשתות חברתיות)
אמיר רז המואשם ברצח אשתו (מימין) והנרצחת דיאנה דדבייב (צילום: מתוך רשתות חברתיות)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז לוד כתב אישום נגד השוטר אמיר רז, בן 33, המייחס לו ביצוע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע בידי אחראי. 

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נטלי חגי, רז חנק ודקר את אשתו דיאנה  ולאחר מכן ירה בה. לאחר הרצח, הוא התקשר לאימו ולמפקדו, ורק כשעה מאוחר יותר התקשר מפקדו למשטרה. בנוסף, הוא דחף את בתו בת ה-7 במדרגות כשניסתה ללכת לקרוא לעזרה.  

בכתב האישום נכתב שביולי 2020, על רקע התערערות קודמת במערכת היחסים בין בני הזוג, עזב הנאשם את ביתם המשותף. בחלוף כשלושה שבועות, שב לבית בהחלטה משותפת שלהם. 

מכתב האישום עולה כי בבוקר 5 בפברואר 2021 החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, בעקבות חשדה של דיאנה כי הנאשם בוגד בה. במהלך הוויכוח, דיאנה שפכה על הנאשם כוס קפה פושר. בשלב זה, עלה הנאשם לחדר ההורים להחליף את בגדיו, וכן הוציא מהכספת הממוקמת בחדר הארונות את אקדחו האישי מסוג גלוק, ושם אותו בנרתיק ייעודי הנמצא על מותנו. 

לאחר מכן, המשיך הוויכוח בין בני הזוג, במהלכו הנאשם יצא מהבית, ואחריו דיאנה, וכששניהם חזרו לביתם, הוויכוח ניצת מחדש. בשלב זה,  גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לרצוח את דיאנה. לצורך כך, הוציא הנאשם חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. הנאשם נטל סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניחה על שולחן פינת האוכל. 

כשדיאנה הבחינה שילדיה כבולים לכיסאות, היא כעסה וצעקה לעבר הנאשם לפשר מעשיו, ובתגובה הוא החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה,  הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה. במהלך המאבק, צעקה דיאנה לילדה בת ה-7 לקרוא לשכנה לעזרה. 

למשמע קריאות אמה, הצליחה הילדה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות על מנת להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך הנאשם משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות.  

דיאנה, שחששה לחייה, ניסתה לפתוח את דלת הבית במטרה להימלט, אך הנאשם מנע זאת ממנה, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. דיאנה המשיכה להיאבק בנאשם, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הנאשם הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך וכדור אחד בראשה של דיאנה. לאחר מכן, התקשר הנאשם לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. 

רק כעבור כשעה וחצי מהרצח, כשהגיע מפקדו של הנאשם לבית, המפקד התקשר למוקד 100 ודיווח על האירוע. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!