דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"מטעה ומסית": ארגוני יוצאי אתיופיה מבקרים בחריפות הפצת מידע כוזב על טיסות העלייה

הבלוגר אורי משגב טען שטיסה שהגיעה לנתב"ג הביאה לארץ עולים מאתיופיה, על אף שמדובר בישראלים ותיקים שחולצו מאדיס אבבה | מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה: "התעמרות עיתונאית בעולים המוחלשים ביותר"

שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג מקבלים עולים מאתיופיה במטוס השמיני של מבצע העלייה 'צור ישראל' (צילום: אלה שילוב, לע"מ)
שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג מקבלים עולים מאתיופיה במטוס השמיני של מבצע העלייה 'צור ישראל' (צילום: אלה שילוב, לע"מ)
יהל פרג'

ביקורת חריפה בארגונים להעלאת יהודי אתיופיה על פוסט שפרסם בלוגר 'הארץ' אורי משגב, המכיל מידע כוזב ומעוות על טיסות של עולים מאתיופיה לישראל בזמן סגירת השמיים.

משגב הציג אתמול (שישי) תמונות מטיסה מאתיופיה שנחתה בנתב"ג, בטענה שהיו עליה עולים חדשים מאתיופיה. מבדיקת 'דבר' עולה כי לא מדובר בטיסה של עולים, אלא בטיסת חילוץ של ישראלים שנתקעו באתיופיה, שהגיעה במקביל לטיסה של עולים חדשים מאתיופיה. בנוסף ביקר משגב בחריפות את מבצע העלייה של כ-2,000 ממתינים לעלייה מאתיופיה המתנהל בחודשים האחרונים, בעוד "אלפי ישראלים קצת יותר ותיקים תקועים בינתיים בחו"ל".

בפוסט נכתב: "ושבו בנים לגבולם!!! ברוכים הבאים לטיסת אתיופיאן 404 מאדיס אבבה שנחתה הבוקר באישור ועדת חריגים, על חשבון המכסה היומית הכללית. 125 הנוסעים, עולים חדשים מאתיופיה, הוסעו באוטובוסים למלונית הבידוד דן פנורמה בירושלים. אלפי ישראלים ותיקים קצת יותר תקועים בינתיים בחו"ל. מנועים כרגע מהצבעה בבחירות. טיסה דומה נוספת מאתיופיה מתוכננת להגיע בהמשך השבוע. אפשר לנסות להעלים אותה מהציבור או לא מהרדאר שלי. אעקוב ואעדכן". לטקסט צורפו תמונות של ה'עולים', כביכול, הנקלטים במלון דן פנורמה.

ייתכן שמשגב קישר את הטיסה שצולמה לטיסה אחרת שהגיעה אתמול והביאה לישראל 280 עולים מאתיופיה, הטיסה השמינית של מבצע העלייה 'צור ישראל'. המבצע יצא לפועל מכוח החלטת ממשלה מאוקטובר האחרון, לפיה יועלו לישראל עד סוף ינואר 2,000 ממתינים לעלייה ממחנות המעבר בגונדר ובאדיס אבבה, חלקם ממתינים שם כבר עשרות שנים. עם תחילת סגירת השמיים התעכבו מעט הטיסות, ולבסוף, לאחר מאבק של שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) קיבלו אישור חריג שאינו חלק ממכסות הישראלים המקבלים היתר כניסה לישראל.

אולם כאמור, הטיסה שעליה נכתב בפוסט היתה טיסה אחרת לחילוץ ישראלים מאתיופיה, שבה מתנהלת בחודשים האחרונים מלחמת אזרחים.

"ניחוחות של התגזענות כלפי מי שסבלו די והותר"

במטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה אמרו בתגובה לפוסט של משגב: "העיתונאי משגב שמזדעק על אי חילוץ ישראלים ועל אפלייתם, נראה שבעצמו מפלה ישראלים ממוצא אתיופי שחולצו מאדיס אבבה ואינם עונים להגדרת העיתונאי כלשונו 'ישראלים וותיקים' כי הם אינם בצבע הנכון. אין ולו בדל של קשר בין התמונה לבין העולים החדשים שהגיעו מאתיופיה."

במטה האשימו את משגב בגזענות כלפי העולים מאתיופיה וישראלים ממוצא אתיופי. "הפוסט שהעלה מטעה ומסית עם ניחוחות של התגזענות כלפי מי שסבלו די והותר עשרות שנים של המתנה. אם היה מעמיק היה מגלה, שההחלטה לעליה התקבלה טרם הסגר, והניסיון לייחס העלאה לצורך בחירות מבישה שהרי אין לעולים שהגיעו זכות הצבעה בבחירות."

בנוסף אמרו במטה: "אנו מברכים את שרת העלייה והקליטה על המשך יישום מבצע 'צור ישראל' ותיקון עוול של שנים. הפוסל במומו פוסל, גם נשאלת השאלה מדוע לא קם משגב והתקומם כנגד עליות ממדינות 'לבנות' שהגיעו ביום שישי לדוגמא מקייב. אנו ממליצים לעיתונאי לעשות עבודה עיתונאית מקצועית יותר בטרם פרסום ידיעות כוזבות, ולהפסיק את ההתעמרות העיתונאית בעולים המוחלשים ביותר."

משגב לא הגיב לטענות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!