דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

נתניהו: "נאריך את שנת הלימודים עד יולי, נדאג לתשלום מלא למורים"

שר החינוך יואב גלנט אמר בתדריך לתקשורת כי הארכת הלימודים תתבסס על מורים שיבחרו בכך, והמתווה יובא לממשלה בקרוב | מזכ"לית הסתדרות המורים: "השנה תסתיים כסדרה, הפתרון הנכון הוא להרחיב את בית הספר של החופש הגדול"

בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: חנן ביטון).
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: חנן ביטון).
דוד טברסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט הודיעו הערב (ראשון) על הארכת שנת הלימודים עד סוף חודש יולי מגני הילדים ועד כיתה י"א. בתדריך לתקשורת במטה משרד החינוך אמרו נתניהו וגלנט כי הארכת הלימודים תתבסס על מורים שיבחרו בכך ויקבלו תשלום נוסף. המהלך ייצא לפועל בתמיכת שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס.

"שר החינוך ואני מביאים מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים עד חודש יולי", אמר נתניהו, "אנחנו חייבים לתת לילדים את ההזדמנות את מה שהם החסירו. נדאג לזכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם, זה עליי. אני לוקח על זה אחריות יחד עם שר החינוך ושר האוצר. זה מה שנדרש לילדי ישראל, זה מה שמגיע להם."

השר גלנט אמר כי "כל מורה שיסכים להירתם לתכנית יקבל שכר נוסף עבור חודש יולי, והרשויות המקומיות והשלטון המקומי יסייעו לתגבר במקומות בהם ההתייצבות תהיה נמוכה".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף: ״אני שמח על כך שמקבלי ההחלטות נענו לבקשתנו למציאת פתרון הכרחי למצוקתם המתמשכת של התלמידים ולצמצום הפערים הרגשיים החברתיים והפדגוגיים של כלל ילדי ישראל, וחשוב שהלמידה במהלך חודש יולי תהיה במוסדות החינוך ולא בזום. לצד הבשורה על התכנית לצמצום פערים, אסור לאיש לשכוח את ילדי כיתות ז' עד י' שנמקים בבית שנה שלמה, ללא כל הצדקה ואשר הפכו לקוביות בזום. כהנהגת הורי ישראל, נמשיך לעשות ככל שיידרש, כדי להציב את החינוך במקום הראוי לו – בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל."
שיף פנה בדבריו לרוה"מ וביקש את מעורבותו האישית להחזיר את תלמידי כיתות ז׳ – י׳ לספסל הלימודים ולהחזיר את תלמידי מסגרות החינוך המיוחד ליום לימודים מלא ואת ימי שישי שבוטלו במסגרות אלו״.

ארגוני המורים מדגישים: השנה תסתיים בסדרה

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה בטרם מסיבת העיתונאים: "ברצוני להבהיר כי עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה: שנת הלימודים תסתיים בחטיבות הביניים ביום ראשון, 20 ביוני. בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים היא תסתיים ביום רביעי, 30 ביוני. הפתרון הנכון ביותר הוא שהמדינה תפעיל את תוכנית בית ספר של הקיץ, כפי שעשתה בהצלחה בשנים קודמות".

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי הלימודים בתיכונים יסתיימו ב-20 ביוני אך מורים שיבחרו בכך יוכלו להמשיך ללמד לאחר מכן, בתשלום נוסף. לדברי ארז, "כפי שסוכם בין ארגון המורים לשר החינוך היום, בחינוך העל יסודי שנת הלימודים תסתיים כסדרה ב-20 ביוני. במקומות שבהם יהיו פערים, ככל שיהיו, יוכלו מורים החפצים בכך להשלים את הפערים, תמורת שכר מלא. מורי העל יסודי מלמדים ולימדו לכל אורך משבר הקורונה ללא הפסקה, ורק מורים המעוניינים בכך יוכלו ללמד בכפוף להסכמתם, במהלך חודש יולי, בתשלום שכר מלא כמובן להשלמת פערים כאמור ככל שקיימים עד לכיתה י"א. אין המדובר בחובה גורפת או בהארכה של שנת הלימודים. האמור מתווסף לפעילות השגרתית שמתבצעת עי מורי העיס מדי שנה להשלמת חובות הלמידה לתלמידי י"ב".

מערכת החינוך החלה בחזרה הדרגתית ללימודים פיזיים ב-4 בפברואר, בשלב הראשון חזרו לפעילות הגנים ומעונות היום לגיל הרך וכיתות א' עד ד' בערים שמוגדרות ירוקות וצהובות לפי מודל הרמזור, וכן ערים כתומות עם ציון רמזור נמוך יחסית ושיעור מחוסנים גבוה בגילי 50 ומעלה.

הממשלה אישרה לקיים מפגשי תלמידים בשטחים פתוחים בקבוצות של עד 9 תלמידים ומורה (בהמשך הורחב המספר המירבי ל-19 תלמידים), לכל הגילים ובכל אזורי הארץ, ללא קשר למצב התחלואה ביישוב. לפני שבועיים חזרו ללימודים בכיתות גם כיתות י"א-י"ב וכיתות ה'-ו'.

לפי המתווה שאישר קבינט הקורונה, כיתות ה' עד י' יחזרו לבתי הספר רק בשלישי הבא, ה-9 במרץ. עם זאת ארגוני ההורים וראשי הרשויות המקומיות דרשיו מהממשלה להחזיר את כלל מערכת החינוך לפעילות באופן מיידי. בשבוע שעבר הודיעו ראשי 15 ערים על חזרה מלאה ללימודים בחטיבות הביניים, אך בסופו של דבר רובם חזרו בהם, או קיימו לימודים במתווה מצומצם.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!