דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חוזרים לעבודה: "קוסם זה המקצוע הכי לא רציני לכאורה, שאלו שעוסקים בו לוקחים הכי ברצינות"

רועי לאופר הקוסם חזר להופיע: "אומנם היו בקהל רק 12 ילדים, אבל כל כך חסרו לי החיוכים שלהם, האווירה, המוזיקה, העשן והאורות. התרגשתי כאילו זכיתי באוסקר"

רועי לאופר: "לא אתה בוחר במקצוע הזה, זה מקצוע שבוחר בך" (צילום: אלבום פרטי)
רועי לאופר: "לא אתה בוחר במקצוע הזה, זה מקצוע שבוחר בך" (צילום: אלבום פרטי)
הדס יום טוב

רועי לָאופֶר (39), אב לשניים מאבן יהודה, קוסם | את ערכת הקסמים הראשונה שלו קיבל בגיל עשר | ליאור סושרד הכניס אותו לאגודת הקוסמים | מההופעה הראשונה אחרי הסגר הוא התרגש כאילו זכה באוסקר| את הסודות שלו הוא לא מגלה גם לילדים שלו ומאמין שקוסמות היא כוח על.

"היה לי אירוע ראשון ממש ביום שישי האחרון, סוף סוף. זה אמנם היה רק ל-12 ילדים, אבל כל כך חסרו לי החיוכים שלהם, האווירה, המוזיקה, העשן והאורות. התרגשתי כאילו זכיתי באוסקר. אפילו לסחוב את הציוד התגעגעתי, להרים את הרמקולים, להזיע ולחטוף כאבי גב. ממש להכל. זה היה פשוט חמצן לנפש, אושר גדול.

יש את הרגע הקדוש הזה, בו כל התאורה וההגברה עומדים, הציוד כבר מוכן במקום, הריח של עשן כבר באוויר, ואתה רואה את הילדים כמהים לראות משהו. הם רוצים שירתקו אותם. השניה הזו לפני שאני לוחץ על הפליי במוזיקה, יש איזה עקצוץ קטן בלב של התרגשות. אני קורא לזה "סם הבמה", זה ממכר בצורה בלתי רגילה. הופעה אחת כזו נותנת לי מנוע לשבועיים. אז כן, בלי זה היה לי קשה מאוד. זה היה לי חסר.

אני זוכר את מופע הקסמים הראשון שאני ראיתי בגיל 8. זה הימם אותי. ביום ההולדת של גיל 10, עברתי עם אבא שלי ז"ל ליד חנות פינתית מוזרה בחיפה, היו שם נוצות, נצנצים, יונים וערכות קסמים. לא ידעתי מה אני רואה, אבל ידעתי שאני חייב להיכנס פנימה. זה הקסים אותי במלוא מובן המילה.

ברגע שדרכתי בתוך החנות, שמעתי בראש שלי "הללויה". הרגע שבו אדם פוגש את היעוד שלו. אבא שלי קנה לי ערכת קסמים, ומאז לא עזבתי אותה. הייתי עושה הופעות למשפחה שלי, מאותה שנה סבא שלי המשיך לקנות לי ערכה בכל שנה ביום ההולדת.

אין בית ספר בו אפשר ללמוד להיות קוסם. אני הייתי מסתכל בקלטות וידאו, לומד מספרים. היום יש יוטיוב, אבל עדיין מי שרוצה ללמוד צריך לשבת להתאמן ולהקדיש לזה המון זמן. עולם הקסמים זה עולם מאוד מסועף ומורכב. יש קסמים במתמטיקה, קסמי מדע, קסמים עם זריזות ידיים, קלפים, ויש המון שלבים עד שמגיעים לקטע של לחתוך בחורה או להעלים את פסל החירות. לא אתה בוחר במקצוע הזה, זה מקצוע שבוחר בך".

אגודת הקוסמים והשמירה על הסודיות

"בגיל 23 נכנסתי לאגודת הקוסמים. מי שהכניס אותי לאגודה היה חבר טוב שלי, ליאור סושרד, אז הוא היה פחות מפורסם. כשרוצים להתקבל לאגודת הקוסמים צריך לעשות מופע קבלה מול 150-200 קוסמים. בניגוד לכל מיני אגדות, המטרה של האגודה היא להעשיר את המקצוע, לפתח את העולם הזה, להמציא דברים חדשים.

אנחנו לא חתומים על מסמך סודי, אבל יש פה עניין של אתיקה מקצועית. יש כללים לאגודה, ויש מסמכים שמגדירים את התחום, מה מותר ומה אסור. בשורה התחתונה לא לספר את סודות המקצוע זו אחריות אישית. זה המקצוע הכי לא רציני לכאורה, שאנשים שעוסקים בו לוקחים אותו הכי ברצינות. אפילו לילדים שלי אני לא מגלה, עד שיגדלו ויבינו את החשיבות של שמירת סודות.

יש לי קסם שהולך איתי הרבה מאוד שנים, זה קסם שהוא במקור מבולגריה, שרכשתי לפני יותר מעשרים שנה, בו אני מעלים לאחד המתנדבים את הראש. אני קופסא על ראש המתנדב, מעביר בתוכה לפיד אש בוער, פותח את הקופסא מקדימה ומאחורה והראש נעלם. זה אחד הקסמים שאני הכי אוהב, וגם הקהל".

מורה מן המניין​

"אני קוסם לילדים ולכל המשפחה. אני מופיע בכל הארץ בימי הולדת, במופעים גדולים בחגים ואולמות תרבות. יש לי גם מחזמר לכל המשפחה, "הקוסם בארץ המכשפות" ואני גם מספק שירות "מברק מזמר-קוסם בהפתעה" בו אני מגיע לשמח אנשים ולהופיע בפניהם. חוץ מזה אני מלמד קוסמות, יש לי גם סדנאות קוסמות חינוכיות לילדים וגם ערוץ יוטיוב בו אני מלמד קסמים.

אני עוסק בחינוך ילדים כבר המון שנים בהרבה מאוד תחומים, ובתחילת הקורונה עבדתי במסגרת תכנית קרב בתוכנית שנקראת "קוסמים צעירים" להעשרה לילדים בבית הספר. זה בעצם נמשך עד שהתחילו הסגרים. אז בסגר הראשון מצאתי את עצמי בבית, והשתדלתי לנצל את הזמן לשדרוג המופעים, להתאמן על דברים חדשים ולהתייעצות עם קוסמים אחרים.

בספטמבר, כשהתחילה שנת הלימודים, ביקשו ממני לבוא לעזור כתומך הוראה. לא חלמתי על זה בשום צורה בעבר, אבל הגעתי לעבוד בבית ספר כמורה מן המניין, והיום אני בסמסטר ב' בלימודים לתעודת הוראה, ואני אומר את זה ועדיין לא מאמין למה שאני אומר. מסתבר שהקורונה הביאה גם כמה דברים טובים".

כח על

"האפקט של קסמים על אנשים הוא מטורף. אני מרגיש לפעמים שיש לי כוח על, לשמח אנשים, להביא אדם ממצב של דכדוך למצב שהוא שמח וצוחק. הרבה פעמים לא מאמינים לי כשאני אומר שאני קוסם. אומרים לי דברים בסגנון: "וואו, תעלים את חמתי, תעלים את אשתי". אני זוכר פעם אחת שהייתה לי הופעה בקניון, הגעתי עם הרכב לחניון והייתי עם הרבה מאוד ציוד. ברגע שפתחתי את הבגאז' השומר ראה תיקים שחורים, וניסיתי להסביר לו שאני קוסם. הוא אמר "בטח, ואני שלגיה".

את לאופר אפשר למצוא בעמוד הפייסבוק שלו ובאתר

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!