דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אור עקיבא: עובד כבן 40 נהרג מקריסת מנוף באתר בנייה

ההרוג הוא עובד של חברת 'קומסקו', יבואנית 'פוטיין' לישראל, ככל הנראה טכנאי שעסק בעבודות הרכבת המנוף | זהו העובד ה-7 שנהרג בתאונות עבודה מתחילת 2021

קריסת מנוף באור עקיבא (צילום: דוברות איחוד הצלה)
קריסת מנוף באור עקיבא (צילום: דוברות איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 40 נהרג בצהריים (שני) בקריסת מנוף באתר בנייה באור עקיבא. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על גבר כבן 40 ללא סימני חיים וקבעו את מותו במקום. זהו העובד ה-7 שנהרג בתאונות עבודה מאז תחילת השנה.

יעקב ממן, חובש איחוד הצלה סיפר: "מדובר בפועל שלדברי הפועלים במקום נהרג כתוצאה מקריסת עגורן. למרבה הצער נקבע מותו בזירה". חוקרי מינהל הבטיחות והבריאות הגיעו למקום לסייע בחקירת האירוע.

זירת התאונה באור עקיבא (צילום: דוברות איחוד הצלה)
זירת התאונה באור עקיבא (צילום: דוברות איחוד הצלה)

התאונה התרחשה במהלך עבודות הקמה של מנוף מתוצרת חברת 'פוטיין' באתר, בשלב בו הורכבו הזרועות, טרם הרמתן לגובה. ההרוג הוא עובד של חברת 'קומסקו', יבואנית 'פוטיין' לישראל, ככל הנראה טכנאי שעסק בעבודות הרכבת המנוף. אחד החלקים של העגורן (המכונה 'שפיץ') איבד מהיציבות, נפל ומעך את הקבינה בה ישב העובד.

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, ציין כי תאונה דומה ארעה במאי 2019, במהלך פירוק מנוף – אף הוא מדגם של 'פוטיין', באתר בניה ביבנה. תאונה שגרמה למותם של ארבעה עובדים, שאת משפחתו מייצג אסל.

"עד היום המדינה לא הביאה את האחראים לדין פלילי משום שאין התקנות מסדירות מי מוסמך להרכיב ולפרק עגורנים. למרות שהכתובת בנושא זה כתובה על הקיר משרד העבודה עדיין מתמהמה ולא עושה מספיק כי להסדיר בתקנות את נושא פירוק והרכבת עגורנים בהינתן שזה המצב החוקי אין להתפלא שעגורנים ממשיכים לקרוס ולהרוג פועלים ועוברי אורח" אומר עו"ד אסל.

"מדובר באירוע חמור שנמצא בחקירת המשטרה ומשרד העבודה. מפקחי המינהל כולל מהנדסים מטעם המינהל נמצאים באתר ברגעים אלו. אנו נברר עם כלל הגורמים כולל עם חברת המנופים את פרטי האירוע לשם מניעה בעתיד" אמר ל'דבר' חזי שורצמן מפקח עבודה ראשי במשרד העבודה והרווחה.

"יצויין כי נושא פירוק והרכבה של מנופים הינו נושא שהמינהל יוזם בו רפורמה דרמטית ולפני כחודש יצא דו"ח הפחתת נטל מפורט בנושא להערות הציבור, שלב מקדמי מחייב לפני הוצאת תקנות בנושא. היוזמה כוללת הגדרת בעלי תפקיד לפירוק הרכבה ותחזוקה". בתאונה שהתרחשה אתמול באשדוד התחשמל למוות ויטאלי בוריסוב ז"ל כשעבד על פיגומים באתר תמ"א 38 באשדוד.

מחברת 'קומסקו' טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!