דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

פרס ישראל למפעל חיים יוענק ליו"ר זק"א יהודה משי זהב וד"ר יוסף צ'חנובר

על משי זהב כתבה הוועדה כי הוא "מקדיש את חייו לאחדות ישראל" | על צ'חנובר, שכיהן בשורת תפקידים ציבוריים בהם יועץ משפטי למערכת הביטחון ומנכ"ל משרד החוץ, נכתב כי "זכה לאמונם של ראשי המדינה לדורותיהם"

יהודה משי זהב (מימין) ושר החינוך יואב גלנט (צילום: עודד קרני/לע"מ)
יהודה משי זהב (מימין) ושר החינוך יואב גלנט (צילום: עודד קרני/לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יהודה משי זהב העומד בראש ארגון זק"א וד"ר יוסף צ'חנובר, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, יקבלו במוצאי יום העצמאות את פרס ישראל למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. כך הודיע בצהריים (שלישי) שר החינוך יואב גלנט.

יהודה משי זהב: "אמונה אמיתית בצורך בבניית גשרים"

משי זהב גדל בירושלים בבית חרדי ואנטי-ציוני, ובמשך שנים היה שותף במאבקים שניהלו החרדים כנגד המדינה. בשנת 1989, עקב מעורבותו באירוע של חטיפת אוטובוס על ידי מחבל סמוך לירושלים והרג 16 מנוסעיו, החל משי זהב בתהליך של היפתחות לחברה הישראלית וראיית אחדות הגורל של העם היהודי. הוא עזב את תפקידיו בעדה החרדית והחל לפעול כמתווך בין החרדים לממסד.

עם התגברות פיגועי ההתאבדות בשנות התשעים הוביל משי זהב את ארגון זק"א – זיהוי קורבנות אסון, בו מתנדבים חרדים העוסקים בהבאת נפטרים מאירועים רבי-נפגעים לקבורה על פי ההלכה. בארגון מתנדבים כיום אלפי מתנדבים והוא הוכרז רשמית כאחד מגופי החירום וההצלה בישראל. בנוסף שותף משי זהב ביוזמות נוספות לחיבור בין חלקי החברה הישראלית. לאחרונה שכל את אמו שנדבקה בקורונה, ואת אחיו ואביו.

ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי הפרס למשי זהב ניתן "על תרומתו יוצאת הדופן הן לקידום הסיוע באירועי אסון והן על פועלו לחיזוק האחדות וקירוב לבבות בחברה הישראלית. במשך שלושה עשורים עומד יהודה משי זהב בראש ארגון זק"א, שהפך לזרוע חיונית במאמצי חילוץ, הצלת חיים וזיהוי באירועי אסון בארץ ובעולם ומהווה דוגמה ומופת לרוח ההתנדבות בחברה הישראלית על כל גווניה. יהודה משי זהב מקדיש את חייו לאחדות ישראל מתוך תחושת שליחות ואמונה אמיתית בצורך בבניית גשרים ובקיום שיח בין כל מגזרי החברה כמפתח לחיים משותפים במדינת ישראל".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב (צילום: ויקימדיה).
יו"ר זק"א, יהודה משי זהב (צילום: ויקימדיה).

ד"ר יוסף צ'חנובר: "זכה לאמונם המלא של ראשי המדינה לדורותיהם"

ד"ר יוסף צ'חנובר מילא במשך עשרות שנים תפקידי מפתח במערכת הביטחון ובמערך יחסי החוץ של ישראל. הוא דוקטור לפילוסופיה ולמדעי היהדות, בצעירותו עסק בעריכת דין וכן שימש מרצה למשפט חקלאי ומנהלי. הוא כיהן כיועץ המשפטי של משרד החקלאות, יועץ משפטי למערכת הביטחון, וראש משלחת הרכש של ישראל לארה"ב ולקנדה. בשנים 1978-1980 שימש כמנכ"ל משרד החוץ, והיה מעורב בשיחות השלום עם מצרים. בשנים 1991-1986 כיהן בתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של בנק דיסקונט.

ב-1995 נבחר צ'חנובר לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של אל על, וכמו כן מונה למנכ"ל קרן ההשקעות אתגר וכיהן כדירקטור בכמה חברות ציבוריות. ב-1997 מונה צ'חנובר ליו"ר הוועדה שחקרה את ניסיון החיסול הכושל של חאלד משעל בירדן. ב-2010 מונה צ'חנובר לנציג הישראלי הבכיר בוועדת החקירה של האו"ם לאירועי משט המרמרה לרצועת עזה, לאחר שישראל החליטה לשתף פעולה עם החקירה.

בנימוקי מתן הפרס לד"ר צ'חנובר קבעה הוועדה כי הפרס ניתן "על תרומתו המשמעותית למדינה במגוון תחומי עשייה: הביטחון, הכלכלה, המשפט ויחסי החוץ, בשירות הציבורי ומחוצה לו. במהלך עשייתו רבת השנים הייתה לו השפעה מכרעת על קידום האינטרסים של מדינת ישראל בצמתי הכרעה רבים כגון: הסכם השלום עם מצרים, הסדרת יחסי החוץ בעתות שלום ומשבר וכן בפעילויות מרכזיות הנוגעות לביטחון המדינה – גלויות ונסתרות מן העין".

עוד ציינה הוועדה כי: "בזכות פועלו ואישיותו יוצאת הדופן זכה לאמונם המלא של ראשי המדינה לדורותיהם במשך עשרות שנים ולהכרה והוקרה בין-לאומית נרחבת כנציגה של מדינת ישראל. בנוסף, פעל ועדיין פועל בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות, למען הקהילה והחברה בישראל בתחומים רבים ומגוונים כגון: מלחמה בסמים, סיוע לנכי צה"ל, קליטת עלייה ועוד".

ד"ר יוסף צ'חנובר (מימין) ושר החינוך יואב גלנט (צילום: עודד קרני/לע"מ)
ד"ר יוסף צ'חנובר (מימין) ושר החינוך יואב גלנט (צילום: עודד קרני/לע"מ)

 

בראש ועדת הפרס עמד מנהל בית החולים שיבא פרופ' יצחק קרייס, והשתתפו בה כלת פרס ישראל מרים פרץ, חתן פרס ישראל ישעיהו (שייקה) לוי, תא"ל (במיל') יהודית גריסרו ורקטור אוניברסיטת בר-אילן לשעבר ופרופ' חיים טייטלבאום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!