דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד עובדי סלקום

התאגדות סלקום / בזכות ההסכם הקיבוצי עובדות ועובדי סלקום יהנו משותפות ברווחים

הייתן חותמות על תוספת של 250 ש"ח למשכורת? "כשהעובד מרגיש שהוא חלק מהחברה - אפשר להגיע לתוצאות עסקיות הרבה יותר טובות" אומרת מיה יניב יו"ר ועד העובדים בסלקום.

סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השתתפות עובדי סלקום ברווחי החברה מניבה פירות נוספים. גם ברבעון השני לשנת 2016 יהנו עובדי החברה מחלוקת השתתפות ברווחים בסך כ-250 ש"ח, לאחר שברבעון הקודם קיבלו העובדים סכום צנוע של כ-65 ש"ח. זאת בעקבות סעיף בהסכם הקיבוצי של החברה הקובע כי 12.5% מכל רווח תפעולי רבעוני שיעלה על 100 מיליון ש"ח, יחולק שווה בשווה בין כלל העובדים בחברה, בעלי וותק של 30 חודשים ומעלה.

חברת סלקום הציגה אתמול (רביעי) את הדוח הרבעוני השני ל-2016, ובו רשמה עלייה נוספת של הרווח התפעולי, ממנו נגזרת שותפות העובדים ברווחים. ברבעון השני של 2016 הרווח התפעולי של החברה עמד על 104 מיליון ש"ח, עליה של 30% לעומת הרווח ברבעון השני של השנה אשתקד. המשמעות היא שכ-2000 עובדי סלקום יחלקו ביניהם סכום של כחצי מיליון ש"ח.

מיה יניב יו"ר ועד עובדי סלקום, הסבירה את ההיגיון שהנחה אותה בהכנסת המודל של שותפות ברווחים להסכם הקיבוצי: "המחשבה היתה איך לחבר את העובדים לתוצאות העסקיות של החברה. שכשעובד ישמר לקוח הוא לא יחשוב רק על התמריץ החודשי שלו, אלה גם ברמה העסקית הרחבה – כמה זה קריטי לחברה, וכמה התוצאות העסקיות שלה משפיעות עליו באופן ישיר. כשהעובד מרגיש שהוא חלק מזה, אפשר להגיע לתוצאות עסקיות הרבה יותר טובות".

מיה יניב. תמונה באדיבות המצולמת.
מיה יניב. תמונה באדיבות המצולמת.

"זוכר שאמרתי שזה שתיל וזה יצמח"? שאלה יניב, והתייחסה לדבריה ברבעון הקודם – "הנה זה כבר מראה סימנים מאוד יפים. רואים דיווידנדים שלא רואים משום מניה. ברבעון הראשון התחלקנו ב-125 אלף שקל, ועכשיו נתחלק בחצי מיליון ש"ח" הוסיפה.

העובדים מקבלים את השותפות ברווחים המגיעה להם על פי ההסכם הקיבוצי, אולם בעלי המניות בחברה יאלצו להמתין לדיבידנד. על אף השיפור בתוצאות העסקיות, והתמתנות בקצב השחיקה בהכנסות משירותי הסלולר בהשוואה לשנת 2015 החליט דירקטריון החברה, לדברי מנהל הכספים הראשי של החברה שלומי פרלינג, שלא לחלק דיבידנד בגין הרבעון השני של שנת 2016. וזאת "לאור המשך התחרות המוגברת בשוק והשפעתה על התוצאות התפעוליות של החברה ועל מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה". לדבריו הדירקטוריון יחזור ויבחן את החלטתו בהתאם להתפתחות תנאי השוק ובהתחשב בצרכי החברה.

חברת סלקום רשמה רווח נקי של 44 מיליון שקלים ברבעון הנוכחי, גידול של 267% מהרבעון השני של 2015. מנכ"ל החברה ניר שטרן, הצביע על הגידול בכ-12 אלף לקוחות טלוויזיה ברבעון הנוכחי כעל מנוע צמיחה מרכזי של החברה. "אנו נמשיך להשקיע בסלקום tv על מנת שתמשיך להיות אלטרנטיבה איכותית ומתקדמת לחברות הטלוויזיה הקיימות, במחיר הטוב ביותר בישראל". עוד הוסיף כי החברה ביצעה צעדי התייעלות ורשמה בהוצאותיה 13 מיליון ש"ח על תוכנית פרישה מרצון אותה הגדיר שטרן, כמוצלחת. לדברי מנהל הכספים פרלינג, החיסכון בעלויות השכר הנובע מהתייעלות זו יראו החל מהרבעון השלישי השנה.

"ברצוני להודות לעובדי ומנהלי הקבוצה שעבודתם היומיומית ומחויבותם להצלחת הקבוצה תרמו זו השנה השישית ברציפות לזכייתנו בתואר מותג הסלולר המוביל בישראל של מדד המותגים של גלובס" אמר שטרן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!