דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות המורים

תקציב החינוך / משרד האוצר הודיע על קיצוץ של מיליארד שקלים מתקציב החינוך

התכנית של האוצר כוללת קיצוץ של שעת לימוד שבועית אחת מכלל הכיתות דבר שעולל להוביל לפיטורים של כ-3,000 מורים. פגיעה נוספת בתכניות למניעת נשירה ונוער בסיכון.

כיתה ריקה (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש 90)
כיתה ריקה (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש 90)

במשרד אוצר מתכננים לקצץ מיליארד שקלים מתקציב החינוך, כך פורסם בערוץ 10, בכתבה שחשפה את תכנית האוצר. על פי התכנית חצי מהסכום שיקוצץ, חצי מיליארד ש"ח, ייעשה באמצעות קיצוץ של שעת לימוד שבועית בכל הכיתות. הקיצוץ יגרור פיטורים של כ-3,000 מורים קבועים, שלטענת הפרשנים לא יהיה בהם עוד צורך, בשל קיצוץ שעת הלימוד. בנוסף, חצי מיליארד שקלים נוספים יקוצצו מתקציב הבסיס של משרד החינוך, והמשרד יהיה רשאי להחליט בעצמו מאיפה לקצץ כאשר החשש שעולה הוא מקיצוץ בתכניות למניעת נשירה ופגיעה דווקא בבני נוער בסיכון.

מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, מסר: "בשום פנים ואופן לא נאפשר ולא נשלים עם פיטורי מורים. מערכת החינוך זקוקה לתמיכה ולשדרוג ולא לקיצוץ ופיטורים".

התכנית והקיצוץ מגיעים כחלק מקיצוץ רוחבי בתקציב 2016 שיבוא לידי ביטוי כקיצוץ גם בתקציב 2017-2018 והניסיון של הממשלה לדחוף לאישור התקציב וחוק ההסדרים. מחר (חמישי) יגיע התקציב לדיון על שולחן הממשלה.

במסגרת חוק ההסדרים הנלווה לאישור תקציב המדינה לשנים 2017-2018 שפורסם לאחרונה, ביקש משרד האוצר לדחות שוב את יישומו של חוק יום לימודים ארוך, חוק שעבר כבר בשנת 1998 אך מעולם לא יושם, ב-5 שנים נוספות, "משנת הלימודים התשע"ח לשנת הלימודים התשפ"ג". בדברי ההסבר שצורפו לסעיף ונוסחו על ידי אנשי אגף התקציבים באוצר נכתב: "לצד זאת, בהתאם לצווים שפורסמו על ידי שר החינוך עד כה, השלמת החלתו של החוק כרוכה בעלויות תקציביות רחבות היקף העומדות על למעלה משני מיליארד שקלים חדשים."

"מדיניות המחוקק במשך שנים ארוכות לדחות את השלמת החלתו ויישומו של החוק, לוותה במדיניות של הארכת יום הלימודים והוספת שעות לימוד במסגרת רפורמות ותוכניות מגוונות אחרות שנמצא לנכון כי ראוי לקדם", לשון ההסבר. הכוונה ב"רפורמות ותוכניות מגוונות אחרות" היא, כנראה, לשעות שנוספו בשנים האחרונות בזכות רפורמות כמו "אופק חדש". כאשר בתכנית המדוברת כעת משרד האוצר מתכוון לקצץ בשעות האלו ממש.

במשרד האוצר מתכננים קיצוץ גם מתקציב ההשכלה הגבוהה בגובה של כ-100 מיליון שקלים. התאחדות הסטודנטים יחד עם נשיאי האוניברסיטאות והמכללות בישראל כבר הודיעו ויתנגדו למהלך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!