דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

משרד השיכון קבע לראשונה קריטריונים למסירת דירה לרוכש

התקנות מעגנות בחוק פרקטיקות שהיו נהוגות בשוק הדיור, ומחייבות את אישור הרשות המקומית וחיבור לחשמל ולמים

דירות חדשות בבאר יעקב. (צילום: פלאש90)
דירות חדשות בבאר יעקב. (צילום: פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבינוי והשיכון קבע לראשונה תקנות את הקריטריונים הנדרשים להשלמת דירה חדשה ומסירתה לרוכש. שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן חתם אתמול (שלישי) על התקנות, המעגנות את הנהוג בשוק: חיבור לחשמל ולמים, תעודת אכלוס ועוד.

עד כה לא היה פירוט בחוק של קריטריונים אלה, ומסירת דירה נשענה על תקנות שאושרו ב-1976 וקובעות רק כי נדרש אישור מהנדס. התקנות עוסקות בשני נושאים: השלמת בנייה ומסירתה לרוכש הדירה.

בהיבט של השלמת דירה, קובעות התקנות שלושה קריטריונים מצטברים על מנת שניתן יהיה לקבוע גמר בנייה: הראשון הוא שהרשות המקומית הנפיקה לגבי דירה או לגבי בניין שהדירה היא חלק ממנו והדירה לא הוחרגה מההנפקה לבניין, תעודת גמר או אישור איכלוס. השני הוא שהמוכר חיבר את הדירה לתשתית חשמל קבועה או זמנית ואישור על כך התקבל מחברת החשמל או הרשות המקומית שבתחומה נמצאת הדירה. השלישי הוא  שהמוכר חיבר את הדירה לתשתית מים קבועה או זמנית ואישור על כך התקבל מתאגיד המים העירוני או הרשות המקומית שבתחומם נמצאת הדירה.

בהיבט של דרך מסירת הדירה, התקנות קובעות את "דרך המלך" בכל הקשור לאירוע זה. כך נקבע בתקנות – "המוכר ימסור את החזקה בדירה כאשר המוכר והקונה או נציגיהם נמצאים יחדיו בדירה, אלא אם נקבע אחרת בחוזה ביניהם".

כלומר, אלא אם נקבע אחרת בין הצדדים, המסירה תיעשה בדירה עצמה כאשר שני הצדדים, או נציגיהם, נפגשים במעמד המסירה.

התקנות מאפשרות לצדדים שיח בנושא של מעמד מסירת הדירה, בהתאם לנסיבות הספציפיות של הצדדים להסכם המכר. כך לדוגמא, רוכש דירה אשר אינו מתגורר בישראל ומעוניין כי המסירה תיעשה באמצעות מערכת הזום, תוך העברת מפתחות הדירה לבא כוחו או בדואר, רשאי לבקש כי המסירה תתבצע בדרך זו.

יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "התקנות החדשות מייצרות וודאות שלא היתה עד כה בכל הקשור לאירוע משמעותי בכל עסקה של דירה חדשה – השלמתה ומסירתה לרוכש. התקנות מקבעות פרקטיקה נהוגה בשוק אשר לא קיבלה, עד היום, התייחסות בחקיקה או תקנות. מעבר לאותה וודאות, במיעוט המקרים המגיעים לסכסוך, ישנה חשיבות רבה לתקנות בכל הקשור לטענות, של שני הצדדים, בקשר למועד מסירת הדירה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!