דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בדרך לבחירות: זום בית עם גדעון סער

יו"ר "תקווה חדשה" נוטע בתושבי רמת גן תקווה לעצמאות מוניציפלית. כמו שאומר שותפו של סער, ראש העירייה, כרמל שאמה הכהן: "יהיה לנו ראש ממשלה שקשוב גם לעיר רמת גן ולא רק לאיום האירני"

כנס הבחירות של סער באולפן מעוצב  (צילום מסך מתוך שיחת זום)
כנס הבחירות של סער באולפן מעוצב (צילום מסך מתוך שיחת זום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כנס הזום של "תקווה חדשה", שהתקיים אתמול (ג'), ואורגן בשיתוף ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, עוצב בסגנון מהוקצע: אולפן רציני, דגלי ישראל, מנחה אסרטיבית, וברקע, על המסכים, פניהם המתחלפות של כ-600 המשתתפים. "כולם מוזמנים לפתוח מצלמות", אמרה המנחה, מגישת הטלוויזיה, הדס הרט, "ונודה לכם אם תחזיקו את הפלאפון במאוזן כדי שנוכל לראות אתכם יותר טוב".

הכינוס נפתח בשני תשדירי תעמולה: ישראלים מגוונים – חילוניים, דתיים, עולים וצברים, בליווי ג'ינגל ים תיכוני; ולאחריו סער מספר על מפגש בילדותו עם דוד בן גוריון, בקיבוץ שדה בוקר, ועל ראשית פעילותו הפוליטית, בגיל 14, בשנות ה-80, בעצרות של מנחם בגין.

אחדות, אתגרים, איחוי שסעים

"אנחנו", אמר סער, "במקום במפה הפוליטית שאנחנו לא חסומים, ויכולים להתחבר אלינו גורמים מימין ומשמאל, עם האחדות שנדרשת כדי להתמודד עם אתגרי החברה הישראלית שבעיקרם הם פנימיים – הכלכלה, חיזוק מערכת החינוך והבריאות שלנו. איחוי השסעים". עם זאת, לשאלתה של אלינור גבאי, תושבת רמת גן, הבהיר כי אין בכוונתו לשבת תחת נתניהו גם במחיר בחירות חמישיות.

סער הקפיד על טון מאופק ביותר וממלכתי. "שמענו את ראש הממשלה מדבר על ח"כ, ד"ר יפעת שאשא ביטון", אמר, "זה לא אופן התבטאות. גם יריבים פוליטיים אפשר לכבד".

נתב"ג, נגיף, תמותה

את הביקורת מיקד בניהול משבר הקורונה ושימור המשבר הפוליטי. "הממשלה כשלה בסגירת נתב"ג בזמן. בזמן שאזרחי ישראל משלמים מחירים יקרים בפרנסה ובלימודים של הילדים שלהם, מיובאים לארץ זנים חדשים של הנגיף. ילדי ישראל מובילים בעולם במספר הימים שהיו בבית בשנה האחרונה. ובכל זאת, אנחנו, למרות שאנחנו מדינה צעירה יחסית, עם תמותה כל כך גבוהה".

תאגידי מים, הנחה בארנונה

ההפקה השביתה את האפשרות של המשתתפים לדבר, וכך גם את האפשרות לכתוב בצ'ט הכללי. במקומן, פורסם מספר וואטסאפ שאליו ניתן היה לשלוח שאלות. מותר להניח שנבחרו דווקא השאלות שהתשובות להן הוכנו מבעוד מועד.

רבות מהשאלות התייחסו, במכוון או במקרה, לסוגיות מוניציפליות. רינת מרמת גן שאלה מה עמדת המפלגה בתחום איגוד הערים ואיזה רפורמות נחוצות ברשויות המקומיות? ניר, גם הוא מרמת גן, שאל מה מדיניות המפלגה ביחס לתאגידי המים, ויוסי עזרא, נציג התושבים בשכונת רמת שקמה בעיר, שאל מה כוונותיה של המפלגה בתחום ההתחדשות העירונית והרגולציה.

סער השיב, שהוא תומך בהגברת העצמאות של הרשויות המקומיות בתחומים השונים, ובכללם גם בשאלת פתיחת עסקים בשבת וניהול עצמאי יותר גם של סוגיית הלימודים בתקופת משבר הקורונה.

"אם אתם רוצים לאשר את ההנחה בארנונה שלא מאשרים לנו, לסגור את תאגידי המים, ולשנות את תוואי הרכבת הקלה, תצביעו לתקווה חדשה", השיב ראש העיריה, שאמה הכהן, והבטיח: "יהיה לנו ראש ממשלה שקשוב גם לעיר רמת גן ולא רק לאיום האירני".

המסגרת או העקרונות

אושר בן דוד שאל את השניים, מדוע החליטו לעזוב את תנועת הליכוד. "יש יותר איש ליכוד מהאיש הזה העומד לימיני?" השיב לו שאמה הכהן, והוסיף שסער חתום על שיקום הליכוד לאחר שבבחירות 2006 זכתה המפלגה רק ל-12 מנדטים. "כל המניות רשומות על שמו ולכן אני הולך איתו".

סער השיב: "השם של הליכוד הוא חיבור של אנשים שבאים ממקומות שונים, מרקעים שונים. האם היום הליכוד כתנועה פוליטית מלכד את העם? אנחנו ברגע שצריך להחליט. בעיני – האדם שלצערי מוביל היום תוך העדפת האינטרסים האישיים שלו – אדם שגדל על הערכים שאנחנו גדלנו, לא יכול לתמוך בדרך הזו. ולכן השאלה היא אם מעדיפים את המסגרת או את העקרונות עליהם גדלנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!