דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

ביידן: "נחסן את כל האזרחים הבוגרים תוך חודשיים"

ארצות הברית מאיצה את מבצע החיסונים בזכות הסכם שיתוף פעולה שנחתם בין שתי יצרניות תרופות | ביידן אמר שהוא אופטימי לגבי התחייבותו לחסן 100 מיליון אמריקאים ב-100 הימים הראשונים לכהונתו

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום ארכיון: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום ארכיון: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
אוריאל לוי

כל אזרח אמריקאי בוגר יחוסן נגד הקורונה תוך חודשיים, כך הכריז אתמול (שלישי) נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. ביידן אמר כי מלאי החיסונים בארצות הברית גדל בקצב שיספיק לכל תושביה הבוגרים של המדינה עד מאי. ההצהרה הגיעה על רקע הסכם חדש בין חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, שפיתחה את החיסון, וחברת התרופות המתחרה Merck & Co שתסייע בייצור.

השותפות בין שתי יצרניות התרופות, בנוסף לצעדים שהממשל האמריקאי ינקוט כדי לסייע בהפצת החיסונים, תאפשר לג'ונסון אנד ג'ונסון להאיץ את קצב אספקת החיסונים לכ-100 מיליון מנות בחודש, כך על פי נתוני מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית.

אחות מוסמכת באריזונה, ארה"ב, מקבלת חיסון לקורונה במסגרת מבצע חיסון העובדים החיוניים (צילום: AP Photo/Ross D. Franklin).
אחות מוסמכת באריזונה, ארה"ב, מקבלת חיסון לקורונה במסגרת מבצע חיסון העובדים החיוניים (צילום: AP Photo/Ross D. Franklin).

החיסונים של ג'ונסון אנד ג'ונסון ניתנים בזריקה אחת, מה שמקל על מבצע החיסונים. לשם השוואה, פייזר צפויה לייצר בשנה הנוכחית 1.3 מיליארד מנות חיסון, אבל הן יספיקו כדי לחסן רק 650 מיליון איש.

"אחד הדברים שלמדתי כשנכנסתי לתפקיד היה שג'ונסון אנד ג'ונסון מפגרים בייצור ובהפצה", אמר ביידן בנאום שנשא אתמול בבית הלבן. "זה פשוט לא עבד מהר מספיק. אז הצוות שלי עבד קשה כדי לשפר את ההישג".

ביידן הוסיף שכעת מפעלי הייצור של החיסונים יעברו למתכונת עבודה של 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. הנשיא ציין שהוא מקווה שארצות הברית תחזור לשגרה מלאה בעוד שנה, ואולי אפילו מוקדם יותר.

ביידן קרא למושלים בארצות הברית לתעדף חיסון מורים ומורות, והציב יעד להשלמת חיסונם במנה אחת לפחות עד סוף מרץ. ביידן הוסיף שהוא אופטימי לגבי עמידה ביעד שעליו הכריז עוד לפני שנכנס לבית הלבן: חיסון 100 מיליון אמריקאים ב-100 הימים הראשונים לכהונתו.

"הקרב רחוק מלהסתיים"

ביידן קרא לאמריקאים להקפיד על הגבלות הקורונה, לעטות מסכות ולשמור על כללי הריחוק החברתי. לדבריו, על אף ההתפתחויות האחרונות בנושא החיסונים, "הקרב רחוק מלהסתיים".

נכון ל-1 במרץ, ארצות הברית חילקה 76.9 מיליון מנות חיסון, לפי אתר המעקב הסטטיסטי Our World in Data. הנתון אינו מתייחס למספר המחוסנים בפועל. לפי מעקב אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, נדבקו בנגיף יותר מ-28.7 מיליון אמריקאים, ויותר מ-516 אלף מהם מתו מהמחלה.

הצוות הרפואי בבית החולים 'השם הקדוש' בניו ג'רזי מקבל חיסון נגד נגיף הקורונה. 76.9 מיליון מנות חיסון חולקו בארצות הברית (צילום: AP Photo/Seth Wenig)
הצוות הרפואי בבית החולים 'השם הקדוש' בניו ג'רזי מקבל חיסון נגד נגיף הקורונה. 76.9 מיליון מנות חיסון חולקו בארצות הברית (צילום: AP Photo/Seth Wenig)

שיתוף הפעולה בין החברות צפוי להכפיל את קצב ייצור החיסונים, בשל העובדה שג'ונסון אנד ג'ונסון הייתה אמורה לייצר לבדה את החיסון שפיתחה, ואושר לאחרונה על ידי ה-FDA. "אנו מצפים שהסדר הייצור הזה ישפר את כושר ההפצה שלנו, כדי שנוכל לספק מעבר למה שהתחייבנו עד כה", נמסר בהודעה רשמית מטעם חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון.

שיתופי פעולה מהסוג הזה הם חיוניים למאבק במגפת הקורונה. חברות מתחרות החליטו לשתף פעולה בשל תמריצים כלכליים שהובטחו להם על ידי הממשלות. כך למשל, Merck & Co תקבל מהרשות לפיתוח ומחקר ביו-רפואי בארצות הברית 270 מיליון דולר כדי להתאים את עצמה למאמצי הייצור של החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!