דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

יו"ר ההסתדרות ביקר במכון הביולוגי: "מקווה לחיסון כחול-לבן"

ארנון בר-דוד אמר לעובדי המכון: "הציבור מבין את חשיבות המקום ומעריך אתכם על ההשקעה האדירה שמטרתה להציל חיי אדם"

ביקור יו"ר ההסתדרות במכון הביולוגי (צילום: דרור חצרוני / המכון הביולוגי)
ביקור יו"ר ההסתדרות במכון הביולוגי (צילום: דרור חצרוני / המכון הביולוגי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"המכון הביולוגי ועובדיו המסורים הם גאווה לעם ישראל", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בסיור מיוחד שערך היום (רביעי) במכון הביולוגי בנס ציונה. "לא בכדי זוכה המכון להכרה ולמוניטין בינלאומי: זה עשרות שנים שוקדים כאן על מחקר ועל פיתוח שנועדו להגן על הציבור, והדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת בשנה החולפת".

במהלך הסיור קיבל בר-דוד סקירה על הפעילות הייחודית של המקום מהמנכ"ל, פרופ' שמואל שפירא, ונפגש עם העובדים, בהם גם אלה שבליבת המאמץ לפיתוח חיסון ישראלי לקורונה.

"במיוחד בזמנים כאלה, הציבור מבין את חשיבות המקום ומעריך אתכם, חוקרים, מדענים ומפתחים, על ההשקעה האדירה שמטרתה בסופו של דבר להציל חיי אדם", אמר בר-דוד. "כולי תקווה שהמכון ישלים בהצלחה את ייצורו של חיסון כחול-לבן, כך שמדינת ישראל לא תצטרך להיות תלויה באף גורם חיצוני".

בסיור השתתפו גם מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר מרחב רחובות בהסתדרות עודד עמרם ויו"ר ועד עובדי המכון הביולוגי שלומי ברנס.  עמרם סיכם את הביקור: "אני מודה ליו"ר ההסתדרות על הביקור במכון הביולוגי, שמבחינתי הוא מוקד לעשייה ישראלית ברוכה ונפלאה בתחום הבריאותי".

מזכ"ל ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי בסיור במכון הביולוגי (צילום: דרור חצרוני, המכון הביולוגי)
מזכ"ל ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי בסיור במכון הביולוגי (צילום: דרור חצרוני, המכון הביולוגי)

מאז פרוץ משבר הקורונה נרתם המכון למציאת מענה למגפה, ועשרות רבות של מדענים עוסקים בכך, מפיתוח החיסון והנוגדנים, דרך אמצעי המיגון והטיהור ועד ניהול מעבדות לבדיקות קורונה במסגרת 'מגן אבות'. לפני כשלושה חודשים קיבל המכון הביולוגי אישור לעבור לשלב השני בניסוי הקליני של החיסון שפיתח.

החיסון המפותח במכון הביולוגי מבוסס על הנדסה גנטית של וירוסים, ושונה משיטת ה-RNA שעליה מתבססים חיסוני פייזר. חיסון זה אינו זקוק לשינוע בקור, מה שעשוי לפתח לו שווקים רחבים אם יצליח.

המכון הוותיק הוקם כבר לפני קרוב ל-70 שנה, ועיקר עיסוקו במחקר בתחומי ביולוגיה, מיקרוביולוגיה, כימיה רפואית, מדעי הטבע ומדעי הסביבה. במכון תשתיות ייחודיות ומעבדות חדישות שהן בחזית הקידמה המדעית והטכנולוגית, שאותן מאיישים מדענים, עמיתי מחקר ועובדים במגוון מקצועות.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!