דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

גוגל תפסיק למכור מודעות המבוססות על מעקב אחרי משתמשים

מנהל תחום מודעות ופרטיות בחברה כתב: "אם עולם הפרסום לא יתייחס לחשש מפני פגיעה בפרטיות, נסכן את העתיד של הרשת כפתוחה וחינמית"

משרדי גוגל במאונטין ויאו, קליפורניה, ארה"ב (Benny Marty / Shutterstock.com)
משרדי גוגל במאונטין ויאו, קליפורניה, ארה"ב (Benny Marty / Shutterstock.com)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חברת גוגל הודיעה כי לא תפתח דרכים חדשות לעקוב אחר משתמשים יחידים באינטרנט כדי למכור מודעות מותאמות אישית, ותפסיק בהדרגה את האמצעים הקיימים לכך היום בדפדפן כרום של החברה. הודעה זו צפויה לזעזע את עולם הפרסום המקוון, המסתמך במידה רבה על טכנולוגיות אלה.

גוגל אמרה כי תעשה צעד זה על מנת להגן על פרטיות המשתמשים. ההחלטה היא חלק מתהליך שינוי רחב בתעשייה, ובזמן האחרון גורמי רגולציה מחפשים דרכים להגביל שיטות איסוף נתונים אגרסיביות על משתמשים.

"יש רעיון שתופס תאוצה לפיה אם אתה לא מצליח לשכנע את המשתמשים לחלוק את המידע שלהם מרצון, כנראה שלא מגיע לך לקבל אותו", אמר בריאן וויסר, הנשיא של סוכנות המודיעין במדיה גרופ-אמ. "משתמשים יותר מודעים לכך שנעשה שימוש במידע שנאסף עליהם בהיסח דעת. מותגים, שחושבים על הטווח הארוך, שואלים 'האם באמת משתלם לעצבן לקוחות עם הודעות שיוצרות אצלם תפיסה כי הפרטיות שלהם מופרת בצורה כלשהי?' התשובה היא לא".

ענקית הטכנולוגיה כבר אמרה שהיא תסיר את האפשרות של חברות אחרות להכניס עוגיות (Cookies)  למשתמשים בדפדפן כרום. עוגיות, קטעי קוד המושתלים במחשבו של המשתמש, משמשות מפרסמים כדי לעקוב אחר היסטוריית הגלישה ולהתאים מודעות אישית. בשנים האחרונות הפכו עוגיות אלה לכלי מפתח בעולם הפרסום, ובמקביל העלו חששות גוברות לגבי מעקב אחר משתמשים ופגיעה בפרטיות שלהם מבלי שיהיו מודעים לכך.

כעת גוגל הודיעה כי היא לא תחליף את הכלי הזה בדרך אחר לעקוב אחר יחידים. במקום זאת, החברה מתכננת לאסוף יחד משתמשים עם תחומי עניין דומים, תוך שמירה על היסטוריית הגלישה פרטי במכשירו של המשתמש. גוגל עדיין יכולה לעקוב אחר משתמשים באמצעות האפליקציות ושירותים אחרים.

"אם פרסום דיגיטלי לא יתפתח ויתייחס לחשש הגובר של אנשים לגבי הפרטיות שלהם ולגבי השימוש בפרטים האיישיים שלה, אנחנו מסכנים את העתיד של רשת פתוחה וחינמית" כתב מנהל תחום מודעות, פרטיות ואמון בחברה דיוויד טמקין בבלוג שלו בעקבות ההחלטה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!