דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הורים נגד עיריית חיפה: מוסדות החינוך ב-5 שכונות נסגרו, על אף שמשרד הבריאות מאפשר לימודים

העירייה נימקה את הסגירה בעלייה בתחלואה בשכונות, אך על מוסדות חינוך סמוכים התקבלו החלטות שונות | אולגה ארסקי, תושבת הדר: "גזירה שרירותית" | העירייה: "הלימודים הופסקו במטרה לעודד התחסנות בשכונות"

ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
ראשת עיריית חיפה, עינת קליש רותם (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
דוד טברסקי

עיריית חיפה החליטה אמש (רביעי) לסגור את מוסדות החינוך בחמש שכונות בעיר עקב עלייה בתחלואה בהן, למרות שעל פי הנחיות משרד הבריאות ניתן לקיים לימודים בכל שטח העיר. לפי העירייה, הלימודים הופסקו במטרה לעודד התחסנות בשכונות. ההחלטה, שפורסמה בשעות הערב ונכנסה לתוקף הבוקר, מעוררת ביקורת בקרב הורים בשכונות.

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של העירייה לקראת השעה 19:00 הודיעה העירייה שהחל מהבוקר ייסגרו כלל מוסדות הלימוד בשכונות הדר, נווה פז, עבאס, קריית שמואל וואדי ניסנאס ויעברו ללמידה מרחוק בלבד, מלבד מוסדות החינוך המיוחד.

העיר חיפה כולה מוגדרת השבוע כעיר צהובה במדד הרמזור, מצב המאפשר קיום לימודים. אתמול פורסם סיווג הרמזור העדכני שערך משרד הבריאות ולפיו נקבע היכן יתקיימו לימודים בשבוע הבא, וגם בו מוגדרת כלל העיר חיפה כצהובה. בפוסט שפרסמה העירייה היא הפנתה למפת נתוני הקורונה בשכונות, שלפיה חמש השכונות בהן ייסגרו מוסדות החינוך הן אדומות לפי מודל הרמזור. לפי הודעת העירייה, ההחלטה התקבלה על ידי פורום הקורונה העירוני, בשיתוף הנהלת המחוז במשרד החינוך.

הורים בשכונות מבקרים את העירייה על קבלת החלטה בהתראה קצרה. "זו לא החלטה של משרד הבריאות אלא של העירייה, איך אנחנו אמורים להסתדר מהיום למחר?", אומרת ל'דבר' אולגה ארסקי, תושבת שכונת הדר. "במשך שעות אני מחפשת סידור לילד, רק השבוע הוא התאקלם ועכשיו שוב צריך להתנתק, זו סוג של התעללות". ארסקי מוסיפה שבשכונה מתגוררת אוכלוסייה גדולה שאינה דוברת עברית, וקיבלה באיחור את העדכון על סגירת מוסדות החינוך.

טענה נוספת שהעלו ההורים היא שגורמי משרד החינוך לא הכירו את ההחלטה. "העירייה מסתתרת בצורה שקרית מאחורי משרד הבריאות והחינוך, למרות שהם אינם קשורים להחלטה", אומר יונתן שחף, תושב שכונת הדר ואב לשני ילדים. "זה הגיע לרמה כזו שהמפקחת על הגנים בכלל לא ידעה שסוגרים". בעירייה הדגישו שההחלטה התקבלה בשיתוף הנהלת מחוז חיפה של משרד החינוך.

שחף מוסיף שמ'מפת הקורונה' שפרסמה העירייה קשה להבין את הסיבות להחלטה. "זו מפה נוראית שקשה להבין דרכה מה ירוק ומה אדום, וכל הגנים המדוברים נראה שנמצאים באזור הצהוב". לדבריו, הוא והורים נוספים פנו למפקחת משרד החינוך ולבעלי תפקידים נוספים בעירייה, אך לא קיבלו את הנתונים מאחורי ההחלטה.

שחף וארסקי מציינים שעל גני ילדים סמוכים התקבלו החלטות שונות. "הגנים של הבנים שלי ממש צמודים אחד לשני, אחד פועל ממש כרגיל, והשני הודיעו לי שנסגר", אומר שחף. גם לארסקי יש שני ילדים, הלומדים בגן שיבולים ובגן שיח הצמודים אחד לשני, אחד ייפתח הבוקר והשני ייסגר. בית הספר היסודי הגדול בשכונה, ליאו בק, נשאר פתוח, חלק מגני הילדים הסמוכים אליו ייסגרו וחלק יפעלו כרגיל.

"ההורים מבינים את זה כגזירה שרירותית שנפלה עליהם על ידי מישהו בעירייה, שלא חשב עד הסוף מה הוא עושה", אומרת ארסקי.

עיריית חיפה: "הלימודים הופסקו במטרה לעודד התחסנות בשכונות"

בעיריית חיפה אמרו בתגובה: "ההחלטה על מעבר ללמידה מרחוק מתקבלת ע"י פורום הקורונה העירוני, בהתאם להנחיות ובשותפות ובאישור הנהלת המחוז במשרד החינוך חיפה, על בסיס נתוני משרד הבריאות מתוך דאגה לבריאות הילדים ורצון למנוע את המשך התפשטות המחלה.

"בתוך כך, מתגברת העירייה את המאמצים בשכונות אלה וממקדת פעילות לעידוד ההתחסנות בקרב התושבים על מנת לאפשר חזרה מהירה ככל הניתן לשגרת חיים וללימודים סדרים תוך שמירה על בריאות הילדים.

"סגירת מוסדות החינוך נעשית בתחום השכונות האדומות. במסגרת זו נסגרו גם גני הילדים וליאובק הסמוכים לקו הגבול של השכונה אך מוגדרים בתוך השטח האדום.

"עיריית חיפה תמשיך לעשות הכל על מנת לאפשר חזרה מהירה ללימודים סדירים ככל הניתן בצל מגפת הקורונה בכל מוסדות החינוך, תוך הקפדה על בריאות התלמידים בתא המשפחתי ובקהילה ומניעת המשך התפשטות המגפה."

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד פועל בהתאם לתכנית הרמזור של משרד הבריאות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!