דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בדרך לבחירות: זום בית עם מירב בן ארי

מול קהל מצומצם, בטרנינג ורוד, המסר של "יש עתיד" ברור: "להגיע לפחות ל-20 מנדטים שיבטיחו ניצחון לגוש". אבל מה יהיה עם מרצ? מוטרד אחד המשתתפים. "יש לה מצביעים מסורתיים שידאגו לה", השיבה המצטרפת הטרייה ל"יש עתיד"

חוג בנעלי בית, מירב בן ארי (צילום מסך מתוך שיחת זום)
חוג בנעלי בית, מירב בן ארי (צילום מסך מתוך שיחת זום)
רז רותם
רז רותם
צרו קשר עם המערכת:

חוג הבית של חברת הכנסת מירב בן ארי, ביום שלישי השבוע, בערב, היה אינטימי, קצר ומעורר כמו סיפור לפני השינה. שמונה משתתפים, אם לא סופרים את מספר 9 במפלגת "יש עתיד" ואת הכותבת. 20 דקות ו-48 שניות.

משונה לשוחח כך עם פוליטיקאי, בלבוש ביתי, כשמאחוריו התמונות על הקיר בסלון ביתו. מפגש נדיר בין האדם והפרסונה. אך במקרה של בן ארי, הפרסונה הפוליטית שהיא מטפחת נגישה, לא מעמידה פנים, דואגת לחלשים ודוגלת במדיניות "דוגרי" בלתי מתלהמת.

מעט אחרי שעת ההתחלה הרשמית הופיעה בן ארי, במבט עייף אך מחויך. מרכיבה משקפי ראייה, לבושה בטרנינג ורוד, הציגה את עצמה והדגישה, "שחשובים לה מאד נושאים של חינוך ורווחה".

מקום מורכב לאמהות

ראשון דיבר רביד, מהמטה לאנשים עם צרכים מיוחדים ב"יש עתיד", שברך את בן ארי על הצטרפותה למפלגה, ושאל מתי נראה נשים בתפקידים בכירים יותר. "אנחנו בדרך", הבטיחה בן ארי, "אבל יש הרבה מהמורות. הכנסת היא מקום מורכב לאימהות", אמרה והזכירה לקהל כי היא עצמה ילדה בת בימי כהונתה כח"כית במפלגת "כולנו". "צריך להקל על נשים שמפרנסות ועובדות ולתת יותר הזדמנויות בשריונים. העדפה מתקנת לנשים, כדי שלפחות נתקרב ל-50%. ירדנו עכשיו ל-30 נשים בכנסת". ויש עוד בעיה: "לנשים יש חסמים פסיכולוגיים שמונעים מהן להתקדם. וחבל".

לא כלכלה, לא קורונה

ומה מטריד, יותר מכל, את מתלבטי "יש עתיד"? במילה אחת: נתניהו. בארבע מילים: שנתניהו יגיע ל-61 מנדטים. אחד המתעניינים שיתף את בן ארי בהתלבטות לה שותפים רבים ממצביעי השמאל-מרכז. הוא סיפר שהוא ומשפחתו, ש"תומכים ביאיר תקופה ארוכה", רואים בסקרים שכחול לבן, העבודה ומרצ לא בטוח יעברו את אחוז החסימה, ומתלבטים אם לפצל את הקולות – "חצי ליאיר וחצי למפלגות האחרות. אמרתי לאשתי, את תצביעי 'יש עתיד', אני אצביע 'כחול לבן'. מה דעתך על הרעיון הזה?" שאל את בן ארי.

מתשובתה ניתן להבין שגם ב"יש עתיד" מחלקים דף מסרים ומכוונים את נציגי הרשימה להדגיש  מסר אחד מרכזי: "להגיע ללפחות 20 מנדטים שיבטיחו ניצחון לגוש". לא כלכלה, לא קורונה. קודם כל לנצח את ביבי.

"אבל מה יהיה על מרצ?" הוא שואל. "לדעתי", השיבה בן ארי, "מרצ תעבור את אחוז החסימה. יש לה מצביעים מסורתיים שידאגו לה". "אני הכי מודאג מכחול לבן", הקשה השואל. "הבעיה בכחול לבן, בשונה ממרצ, היא שהמצביעים שלה יותר פריכים", השיבה בן ארי ונמנעה, בשונה מאחרים במפלגתה, מלהשמיע דברי ביקורת על בני גנץ. "אני לא מאלה ש… אני דווקא חושבת שכחול לבן עשו עבודה טובה, אבל צריך לראות שאנחנו לא מסכנים את כל הגוש".

למרות מידת הרחמים וההערכה שהפגינה, המסר אותו מסר: "שיעשה מעשה אמיץ ויפרוש. הכי חשוב לחזק את יש עתיד".

נעשה עוד שאלה

סביר להניח שהיו לבן ארי כנסי בחירות סוערים יותר. אבל בשיחת זום ב-20:45, כשמרבית המשתתפים כבר בפיג'מה, למי יש חשק לשאלות מאתגרות? ביטוי לרוח המנומנמת ששרתה על האנשים בקוביות המוחשכות, ואולי גם על מספר 9 עצמה, היה רגע חביב בו הפגינה הכרה מבודחת באנרגיה הנמוכה ובמיעוט המשתתפים. "יש לעוד מישהו שאלה?", פנתה לקהל בטון מתנצל, "תרגישו בנוח, אני לא רוצה ליפול עליכם. נעשה עוד שאלה ואם אחרי זה לא יהיו, נשחרר אתכם".

אבל בן גביר

היא והעוזרת כבר התכוננו לסגור את הבסטה כשמשתתפת אחרונה כתבה בצ'אט שהיא מודאגת מכניסתו של בן גביר לכנסת, ואיימה להאריך ולעורר את השיחה. "תראי", אמרה בן ארי, "כולם מוטרדים מהכניסה של בן גביר. הדרך הכי טובה להתמודד עם זה היא לשלוח אותם לאופוזיציה. אבל בשביל זה", כמה מפתיע, "צריך לחזק את הגוש שלנו ולהצביע ליש עתיד", אמרה, ובכך הסירה את איום התמשכות השיחה.

"רק בזכותכם אנחנו יכולים לנצח", הזכירה בן ארי לסיום, בפרץ התלהבות מעט מאולץ, "אז תעזרו לנו ותעקבו אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר".

מחר בבוקר, אולי לייק. לילה טוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!