דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הורים שנכנסו לבידוד עם בנם בן ה-7, לא זכאים לדמי בידוד בגלל שחוסנו

תגובת משרד הבריאות: "נכון לעת הזו וכל עוד לא תוקן חוק התכנית לסיוע כלכלי, עובד מחוסן או עובד מחלים אינו זכאי לדמי בידוד, גם אם הוא שוהה עם ילדו שבבידוד"

שלט בהפגנת הורים ובעלי גנים שקורא: "גן סגור לב שבור" (צילום: דוד טברסקי)
שלט בהפגנת הורים ובעלי גנים שקורא: "גן סגור לב שבור" (צילום: דוד טברסקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הורים שחוסנו נגד נגיף הקורונה אינם זכאים לדמי בידוד, במידה והם נדרשים לשהות ילדיהם המחויבים בבידוד. כך עולה מתשובת משרד הבריאות להורים, אשר ביקשו לברר את זכויותיהם בנושא.

רועי יוסף (39) מחיפה פנה השבוע למשרד הבריאות באמצעות ערוץ הוואטסאפ הרישמי של המשרד בשאלה: "הבן שלי נמצא בבידוד, אני ואשתי מחוסנים – האם ניתן שנתחלק ביננו בשמירה עליו?".

בתשובה, השיב לו נציג משרד הבריאות כי ההורים אכן רשאים להתחלף בשמירה על הבן, אולם כשנשאלו מה עליהם לעשות על מנת להיות זכאים לתשלום דמי בידוד בגין ימים אלה נענו: על פי חוק, מחוסנים אינם זכאים לקבלת תשלום על ימי בידוד בתור מלווים".

ההתכתבות של יוסף עם משרד הבריאות
ההתכתבות של יוסף עם משרד הבריאות

נכון לתחילת השבוע, היו בישראל 350 גנים ו- 38 בתי ספר שנסגרו לאחר שנמצאו בהם תלמידים או אנשי צוות חיוביים לקורונה. מנגד 3.5 מיליון מבוגרים כבר חוסנו לקורונה, כך שככל הנראה ישנן עוד אלפי משפחות במצבה של משפחת יוסף.

"עד לפני חודש, אם אחד מילדי היה נדרש להיכנס לבידוד, יכולתי לקבל דמי בידוד מהמעסיק, אבל עכשיו אין לי בעצם שום פתרון" אמר יוסף ל'דבר'. "אנחנו מתחלפים וסופגים את המצב. במקום העבודה שלי אמרו לי להביא את אישור הבידוד של הילד ושינכו לי ימי מחלה, אבל יש לי שלושה ילדים, וכמו שזה נראה עכשיו, כל אחד מהם עשוי חס וחלילה להיכנס לבידוד. זה יכול לצאת לא מעט ימי מחלה. המדינה צריכה לתת דעתה על הדבר הזה ולהגיד מה אמור לעשות הורה שהילד או הילדה שלו בבידוד".

במשרד הבריאות מסרו ל'דבר' כי התשובה שניתנה ליוסף, היא בהתאם להנחיות שקיבלו ממשרד האוצר. "נכון לעת הזו וכל עוד לא תוקן חוק התכנית לסיוע כלכלי, עובד מחוסן או עובד מחלים אינו זכאי לדמי בידוד, גם אם הוא שוהה עם ילדו שבבידוד" אישרו, והוסיפו כי הדבר נגרם בשל העובדה שחוק דמי בידוד מזכה בתשלום רק עובד הנדרש לשהות בבידוד בעצמו בשל חובת הבידוד של ילדו – שעה שעובדים מחוסנים או מחלימים אינם נדרשים לשהות בבידוד.

רועי יוסף ובנו הראל (צילום: אלבום פרטי)
רועי יוסף ובנו הראל (צילום: אלבום פרטי)

הנזק העשוי להגרם לפיכך להורים מחוסנים או מחלימים הנדרשים לשהות עם ילדיהם בבידוד עשוי אף להיות חמור מנזק כלכלי גרידה – העובדה שחוק דמי הבידוד איננו חל עליהם הופכת אותם גם לבלתי מוגנים מפני פיטורים או פגיעה אחרת מצד המעסיקים.

חוק דמי הבידוד בכללותו, המזכה עובדים בדמי בידוד, ומזכה מעסיקים בשיפוי בגין מחצית עלות אותם דמי בידוד – נקבע כהוראת שעה לתקופה מוגבלת עד ה-31 במרץ, כלומר בעוד פחות מחודש יפוג תוקפו. החוק הסמיך את שר האוצר להאריך את הוראותיו למשך חצי שנה נוספת, באישור וועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!