דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

העלות הנוספת לקיום הבחירות בזמן הקורונה: 237 מיליון שקלים

לפי הצעת התקציב צפויות הבחירות לעלות 694 מיליון שקלים, עלייה של 70% לעומת הסיבוב הקודם

קלפי יעודית לשוהים בבידוד, ארכיון. (צילום: דפנה איזברוך)
קלפי יעודית לשוהים בבידוד, ארכיון. (צילום: דפנה איזברוך)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

העלות הנוספת של בחירות בזמן הקורונה עומדת על 237 מיליון שקלים, כך עולה מהצעת התקציב לבחירות 2021 שפורסמה לקראת דיון בוועדת הכספים ביום שני. על פי ההצעה העלות הכוללת של הבחירות צפויה לעמוד על 694 מיליון שקלים.

עלות הבחירות לכנסת ה-23 בשנה שעברה עמדה על 392 מיליון שקלים, וללא הקורונה צפויות היו הבחירות הקרובות לעלות 457 מיליון שקלים. לפי הצעת התקציב הפער נובע בעיקר משתי החלטות שקיבלה ועדת הבחירות המרכזית: הצבת מזכיר נוסף בכל הקלפיות, והצבת מפקח טוהר הבחירות שיישא על גופו מצלמה בכל קלפי. לשתי החלטות אלה משמעות תקציבית של כ-43 מיליון שקלים.

בגלל צרכים הנובעים מקיום הבחירות בזמן המגיפה יגדל התקציב לשכר לעובדי ועדת הבחירות ב-23 מיליון שקלים, תקציב יום הבחירות יגדל ב-45 מיליון שקלים השכר לעובדי שבוע הבחירות יעלה ב-55 מיליון שקלים. רובו הגדול של השכר יופנה למשכורות לעובדים ועובדות שיתגברו את מערך הבחירות.

במסמך מפורטים אמצעים שונים שיינקטו על מנת לקיים את הבחירות למרות הנגיף, תוך שמירה מקסימלית על בריאות המצביעים והצוותים. העלות התקציבית הנוספת נובעת במידה רבה מהגדלת מספר הקלפיות ב-35%, מ-11 אלף בבחירות הקודמות ל-15 אלף קלפיות בבחירות הקרובות.

בין השאר יתווספו קלפיות למבודדים, לחולים שמחלימים בביתם או במחלקות קורונה, במלוניות ובבתי אבות ודיור מוגן.

בנוסף יינקטו צעדים שונים: אמצעי מיגון וחיטוי לכל ועדות הקלפי, אמצעי לסימון ושמירה על התורים, שני פרגודים והוספת עמדת הצבעה, הפחתת מספר הרשומים בכל קלפי מ-800 ל-650 ופיצול מוקדים בהם יש יותר מ-6 קלפיות לשני מוקדים. כתוצאה ממהלך זה נוספו 300 מוקדי קלפיות נוספים.

בהצעת התקציב מפורטת האופרציה הגדולה הנדרשת לקיום הבחירות: "9 ועדות אזוריות ו-6 ועדות משנה, שמתופעלות על ידי כ-1,100 עובדים ועד להקמת למעלה מ-15,000 קלפיות (זו הפעם), ברחבי הארץ ביום הבחירות, שיתופעלו באמצעות למעלה מ-60,000 בעלי תפקידים שונים, וכן למעלה מ-60,000 חברי ועדות קלפי".

בוועדת הבחירות מדגישים את תנאי חוסר הוודאות בהם נערכות הבחירות, בגללם תוקצב כל סעיף תוספת למקרים בלתי צפויים בשל התפתחויות הקשורות לנגיף הקורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!