דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בדרך לבחירות: זום בית עם בצלאל סמוטריץ'

בעיני יו"ר "הציונות הדתית" לא כל אחד צריך לקבל קצבה, המשטרה צריכה לשים בראש מעייניה את מה שמשתתף מרמת הגולן כינה "טרור חקלאי"; וברור ש"מפלגות הימין צריכות להתלכד סביב ביבי"

"משמיע דעה לא פופולרית", מפגש עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', (צילום מסך מתוך מפגש זום)
"משמיע דעה לא פופולרית", מפגש עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', (צילום מסך מתוך מפגש זום)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יש קשר מועט בין אירוע זום לבין "חוג בית". חוג בית מתקיים בבית, באווירה נעימה עם תה ועוגיות, המסווים את מה שהזום מנכיח בדיוק רב: חוג בית הוא בסך הכל מפגש עם פוליטיקאי שמנסה לשכנע את מאזיניו להצביע לו. וזה בדיוק מה שבצלאל סמוטריץ' עשה: דיבר באופן ברור. החוג, ביום רביעי השבוע, היה ממוקד מאוד, גם באורכו, שעה לכל היותר, וגם במשתתפיו: תושבי מועצה אזורית רמת הגולן, כ-67 איש ואישה לכל היותר.

למה ביבי

כשהחל המפגש הפציצו המשתתפים את הצ'אט עם שאלות העוסקות בימניותו של נתניהו, בניסיון להבין למה סמוטריץ' מעוניין לשבת עמו בממשלה. סמוטריץ' השיב שראשית, הוא מתנצל מראש אך כיוון שהמסך רחוק הוא לא יוכל לקרוא את כל השאלות בצ'אט, ושנית, התשובה שלו לכל שאלות "הביבי-לא ביבי" טמונה בשתי הנחות: הראשונה היא שמפלגתו מייצגת את הציונות הדתית והאינטרסים של הציונות הדתית מובילים אותה; והשנייה היא, שהדרך היחידה להקמת ממשלה ימנית היא איחוד כל מפלגות הימין סביב ביבי. הוא הביע פליאה על בחירתן של שאר מפלגות הימין שלא לעשות כן.

קצבאות

לאור הקושי בקריאת השאלות, שחלקן חזרו על עצמן, תמיר המארח, לקח על עצמו לסנן ולהקריא. המשתתפים שאלו על פעוטות 3-0 וקשישים. וסמוטריץ' אמר: "אני הולך להשמיע דעה לא פופולארית: בעיניי לא כל אחד צריך לקבל קצבה. כלומר הקצבאות צריכות להינתן לפי קריטריונים מסוימים. כמובן שיש עם זה קושי", הודה, "כי אדם אומר בינו לבין עצמו, מה, עבדתי כל החיים ושילמתי למדינה וכו', אבל בגדול, זה מה שאני חושב".
המשתתפים לא הגיבו לתשובה השנויה במחלוקת, כי זום בית הוא לא שיח, הוא  במקרה הטוב פינג-פונג.

רמ"י

השאלות הבאות, או יותר נכון המונולוגים, עסקו בשתי סוגיות, שלובות זו בזו, קרובות ורגישות  לתושבי האזור. הראשונה עסקה בקשר בין המרחב הכפרי לרשות מקרקעי ישראל, רמ"י בפי הנוכחים, שנשמע אצלם כמעט כמו השכן הבלתי נסבל במושב, שעושה מה שהוא רוצה כבר 30 שנה ואי אפשר להגיד לו כלום, כי "ככה זה רמי".

המשתתפת שהעלתה את הנושא דיברה בעיקר על וועדות הקבלה והחוק שעבר על מנת להגבילן. סמוטריץ' אמר שהוא מבין את הקושי שהם חווים והבטיח כי יפעל לתיקון לחוק שיקבע את ביטול וועדות הקבלה מ-700 תושבים ולא 300 כמו היום. יחד עם זאת הדגיש: "עלינו להיות פתוחים לעם ישראל. הבעיה שיישובים רבים לא מוכנים לפתוח את שעריהם והופכים למושבי זקנים".

טרור חקלאי

השאלה השנייה, שהופנתה דווקא על ידי תושב קצרין, נגעה בגניבות חקלאיות, שכונו בפיו "טרור חקלאי", שגורמות לבעלי קרקעות למכור את אדמתם, "וכך בעצם אנחנו מאבדים את הריבונות". סמוטריץ' הסכים, ואמר: "זה לא דורש הרבה משאבים, עובדה שבנגב מיגרו את זה תוך שנה. המניע לטרור הזה הוא לאומני, שהרי ערבים לא יגנבו לערבים. המשטרה צריכה לשים את זה בראש מעייניה, אבל לצערי לא כך הדבר".

לפני סיום הפציר סמוטריץ' במשתתפים להצביע למפלגתו ולשכנע אנשים נוספים להצביע לה. וזהו.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!