דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ארה"ב: הסנאט אישר את תכנית הסיוע על סך 1.9 טריליון דולר, שכר המינימום בחוץ סופית

7 סנטורים דמוקרטים הצביעו נגד העלאת שכר המינימום ל-15 דולר | כדי לשכנע נגד התכנית סנטור רפובליקני טען שערימת של טריליון שטרות דולר תגיע לחלל החיצון

ראש ועדת התקציב סנטור ברני סנדרס בדיון על השכר בתאגידי ענק ריווחים, פברואר 2021 (צילום: AP Photo/Susan Walsh, Pool)
ראש ועדת התקציב סנטור ברני סנדרס בדיון על השכר בתאגידי ענק ריווחים, פברואר 2021 (צילום: AP Photo/Susan Walsh, Pool)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הסנאט אישר היום את תכנית הסיוע על סך 1.9 טריליון דולר של ג'ו ביידן, והיא תועבר לבית הנבחרים שוב לפני שתועבר לביידן לחתימה סופית. על פי הערכות התכנית תעלה להצבעה ביום רביעי.

אישור התכנית התאפשר לאחר שהושגה הסכמה בקרב הנציגים הדמוקרטים בסנאט על תשלום דמי האבטלה.  ההצעה לעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה נפלה סופית לאחר ש-7 סנטורים דמוקרטים התנגדו לה.

הסנאט האמריקני מחולק ל-50 נציגים דמוקרטים ו-50 רפובליקנים, כך שההצעה צריכה הייתה לקבל תמיכה מלאה בקרב הדמוקרטים, ולהצבעת סגנית הנשיא קמלה האריס המתפקדת כ'שוברת שוויון'. על רקע זה היו בימים האחרונים דיונים אינטנסיביים בתוך המפלגה הדמוקרטית על סעיפי התכנית, במהלכם כפו הדמוקרטים השמרנים כמה שינויים על התכנית.

בהתאם לסיכומים סכום הצ'קים על סך 1,400 דולר יתחיל לרדת למי שמרוויח מעל 75 אלף דולר בשנה, ולא 100 אלף דולר בשנה כפי שהיה בתכנית המקורית. שינוי דומה יהיה גם בחישוב לזוגות. על פי הערכות, השינוי ישפיע על 8 מיליון אמריקנים והיקפו כ-15 מיליארד דולר. בנוסף סוכם כי דמי האבטלה ימשיכו להיות 300 דולר לשבוע, ולא יעלו ל-400 כפי שהדמוקרטים הציעו. בנוסף נקבע פטור מתשלום מסים על דמי אבטלה, והארכת מועד התשלום.

ההצעה להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה במסגרת נפלה סופית, לאחר שסנטור ברני סנדרס העלה אותה להצבעה. ההצעה נפלה בגלל התנגדותם של שבעה סנטורים דמוקרטים וסנטור עצמאי אחד. אחת המצביעות נגד, קריסטן סינמה, הצביעה באמצעות הפניית האגודל שלה כלפי מטה וזכתה לביקורת קשה על הנראות של ההצבעה.

"הנה אמת פשוטה, האומה העשירה ביותר בעולם כבר לא יכולה לסבול את זה שמיליוני עובדים לא יכולים להאכיל את המשפחות שלהם בגלל שהם עובדים על משכורת רעב" אמר סנדרס בסנאט בשישי אחר הצהריים. "כשאנחנו מסתכלים על הכלכלה, אנשים מסתכלים על שוק ה מניות, הם מסתכלים על הרבה מדדים. אבל בסוף היום, אנחנו חייבים לשאול את עצמו מה קורה בחייהם של האנשים הרגילים, וזה לא מתקבל על הדעת לדעתי שחצי מהאנשים שלנו חיים ממשכורת למשכורת".

העלאת שכר המינימום נכללה בהצעה המקורית, אך בגלל סיבות פרוצדרוליות שקשורות להעברת התקציב והתנגדות גם בפלג השמרני במחנה הדמוקרטי נדחקה לפינה. הנשיא ביידן אמר כי הוא מתחייב להמשיך לדחוף את הנושא גם מחוץ לחבילת הסיוע. על פי הערכות של ועידת התקציב של הקונגרס ההצעה הייתה מעלה את השכר ל-27 מיליון אמריקאים. נכון לעכשיו שכר המינימום הפדרלי עומד על 7.25 דולר, למרות שמדינות רבות העלו אותו עצמאית.

בינתיים ממשיכים הרפובליקנים במאבקם תכנית הסיוע. הסנטור הרפובליקני רון ג'ונסון הכין הדמיה של מה יהיה גובה ערימה של טריליון שטרות של דולר, והגיע למסקנה כי מדובר ב-67,866 אלף מייל. "על זה אנחנו מתווכחים" אמר ג'ונסון, "ערימת דולרים שתגיע לחצי הדרך לירח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!