דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

פתיחת אולמות האירועים: תתאפשר כניסת עד 5% מהאורחים ללא תו ירוק, בכפוף לבדיקה שלילית

משרד הבריאות הסכים לבקשת יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, במטרה לאפשר גם לילדים ואנשים שלא התחסנו להשתתף באירועים | בעוד כשבועיים צפוי המשרד לאפשר בדיקות מהירות בכניסה לגני האירועים, ולהגדיל את שיעור הנכנסים בכפוף לבדיקה

גל שדה קינגספילד ונופר אלמקייס בצילומי חתונה לקראת "חתונת קורונה" ב6 באפריל (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90).
גל שדה קינגספילד ונופר אלמקייס בצילומי חתונה לקראת "חתונת קורונה" ב6 באפריל (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90).
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

התקנות שאישרה הממשלה הערב (שבת) לפתיחת אולמות האירועים למתחסנים ולמחלימים מקורונה, כוללות גם אפשרות כניסה בהצגת בדיקת קורונה שלילית למי שלא התחסן או החלים. בשלב ראשון תתאפשר כניסה בהצגת בדיקה שלילית ל-5% מהאורחים בלבד, ובהמשך צפויה האפשרות להתרחב בכפוף לשימוש במכשירי בדיקות מהירות. המשמעות: גם ילדים מתחת לגיל 16, ואנשים שלא התחסנו מסיבות שונות, יוכלו להשתתף באירועים.

שינוי התקנות התאפשר בעקבות סיכום של יו"ר ועדת החוקה בכנסת, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) עם שר הבריאות, יולי אדלשטיין. הכניסה תתאפשר באמצעות הצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה מ-48 השעות האחרונות. בשלב הראשון ובמטרה שלא להעמיס על מערך המעבדות, תתאפשר הכניסה בהיקף של חמישה אחוזים מסך המשתתפים.

בשלב השני, שצפוי להתחיל בעוד כשבועיים, יורחב האישור לכניסה באמצעות הצגת בדיקה באמצעות עריכת בדיקות מהירות במקום האירוע. לפי המתווה שגובש משרד הבריאות יאפשר ל-5 חברות שונות לתת שירותי בדיקות מהירות. בעלי האולמות או עורכי השמחות יוכלו לבחור את החברה המועדפת עליהם שתציב נציג מטעמה מחוץ לאולם שיערוך את הבדיקות למשתתפי החתונה שאינם מחוסנים או מחלימים. בשלב זה לא יודע מה יהיה שיעור המשתתפים שיורשו להיכנס באמצעות בדיקה ולא תו ירוק.

ח"כ אשר נאבק כדי למנוע מצב בו יופרדו משפחות בכניסה לאולמות, ובדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת החוקה אמר כי "אי אפשר שאותן אוכלוסיות של ילדים ושל אנשים שאסור להם להתחסן לא יהיו בחתונות ואירועים, אל תקרעו משפחות". ח"כ אשר פנה לנציגי משרד הבריאות: "תלכו על פיילוט קטן, עד שיתחילו לפעול חמש החברות שאישרתם".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, השיבה כי אכן התו הירוק תוכנן למתחסנים מחלימים ונבדקים, אך כרגע לא ניתן לכלול נבדקים מחשש לעומס יתר על המעבדות: "אם נציף את המערכת בבדיקות לתו ירוק כדי שאנשים יוכלו להיכנס, זה יקריס את המערכת, ולכן בשלב הזה זה לא אפשרי". ח"כ אשר הציע לפתור את בעיית העומס במעבדות בהגבלת הכניסה לחמישה אחוזים בלבד מכלל המשתתפים, והצעתו אושרה.

ישראל גפנר, יו"ר איגוד אולמות המהדרין: "מודה לח"כ יעקב אשר על מאמציו ללא לאות לאורך כל הדרך לקידום מתווה החתונות כדי לאפשר לחתנים ולכלות לשמוח ביום חתונתם ללא חשש, תחת מתווה מוסדר ומפוקח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!