דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הראל חליב, תלמידת כתה ז' מירושלים: "קשה להגיד שלמדנו משהו, ואני לא מכירה את כל השכבה שלי"

תלמידי כיתות ז' עד י', שבקושי ביקרו השנה בבית הספר, חזרו הבוקר (א') ללימודים | שר החינוך, יואב גלנט: "נשלים את הפערים, אני אופטימי"

כניסה לבית הספר העל יסודי זיו בירושלים בחזרת כיתות ז'-י' ללימודים לאחר הסגר השלישי (צילום: דוד טברסקי)
כניסה לבית הספר העל יסודי זיו בירושלים בחזרת כיתות ז'-י' ללימודים לאחר הסגר השלישי (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

מעיין אדלר, תלמידת כיתה י' בבית הספר זיו בירושלים שחזרה הבוקר (ראשון) ללימודים, ביקרה בבית הספר פחות משבוע בששת החודשים שחלפו מתחילת השנה. היא לא מקרה יוצא דופן: רוב בני השכבה שלה למדו השנה פיזית בבית הספר בין שבועיים לשלושה מתחילת השנה. בנוסף לסגרים הארוכים, אדלר גם נאלצה לשהות בבידוד בתקופה שבה לא היה סגר. ביחס לחומר הלימוד היא דווקא רגועה. "אני לא בלחץ על הבגרויות", היא אומרת, "אני חושבת שנשלים את הכל".

כלל השכבות במערכת החינוך חוזרות ללימודים החל מהיום (ראשון) בבתי הספר. תלמידי כיתות ז' עד י' יחזרו היום ללימודים בבתי הספר, לאחר שבמרבית חודשי שנת הלימודים הם למדו מרחוק. החזרה ללימודים תתקיים בערים שסיווג הרמזור שלהן הוא ירוק, צהוב או 'כתום בהיר' (ציון רמזור מתחת ל-7 ושיעור מחוסנים גבוה), לפי סיווג הרמזור שפרסם משרד הבריאות ברביעי האחרון.

מתווה הלמידה של כיתות ז' עד י' כולל למידה בקפסולות של עד 20 תלמידים, למשך יומיים בשבוע בבית הספר לפחות. כל תלמיד יכול להשתתף בשתי קפסולות שונות לכל היותר, וכל מורה יכול ללמד עד 4 קפסולות בלבד. בימים שהתלמידים לא ישהו בבית הספר, הם ילמדו מרחוק.

"פה יש חברים"

הראל חליב, תלמידת כיתה ז', מספרת על תקופת סגר קשה, לימודית וחברתית. "משעמם מאוד בבית ורוב הזמן הייתי עם החברות בחוץ. קשה להגיד שלמדנו משהו, ואני לא מכירה את רוב השכבה שלי, אבל נראה לי שיהיה בסדר".

עמית קאוטי, תלמיד ח' מספר: "כיף לחזור לבית הספר, כבר חודשיים שלא באמת הייתי בזום והגעתי לתגבורים. פה יש חברים". רון ליר, תלמיד ח' נוסף, לא מפתח ציפיות גדולות מהחזרה: "אני בטוח שנחזור עוד לזום, כל השנה אומרים שזה פעם אחרונה, עכשיו חוזרים, אבל עוד מעט פסח ושוב יהיה אותו דבר".

למרות המחאות של הורים ותלמידים על הלמידה הארוכה מרחוק, אורפז אזולאי מכיתה י' מספרת שיש גם יתרונות. "התרגלתי לקום 10 דקות לפני שהיום מתחיל, אז קצת מבאס לחזור", אומרת אזולאי, "אני לא מרגישה שיש פגיעה בלימודים. אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק איך תיראה שנת הלימודים, כי לא היו בטוחים שבית הספר ייפתח, בינתיים לומדים בקפסולות". מאיה אשכנזי, גם היא בכיתה י', מוסיפה: "במצטבר אולי היינו שבועיים בבית הספר. אני מעדיפה להיות בבית, אני לא מרגישה שפספסנו חומר והיו דווקא לימודים ממש רציניים. המורות התאמצו וגם התלמידים, כי יש בגרויות שנה הבאה, גם אם יקלו עלינו"

גלנט: "נשלים את הפערים, אני אופטימי"

שר החינוך, יואב גלנט, התייחס לחזרת שכבות ז' עד י' ללימודים בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "מחר נהיה במצב שבו רוב מערכת החינוך בישראל פתוחה. כמעט שני מיליון תלמידים יהיו בבית הספר. אני חושב שבשבועות הקרובים כל מערכת החינוך במלואה תהיה בבתי הספר. אנחנו נשלים את הפערים ונסגור את מה שצריך, אני מאוד אופטימי".

גלנט הציג גם נתון לפיו 76% מעובדי ההוראה התחסנו לקורונה בחיסון שני או החלימו (62% התחסנו בחיסון שני, 14% החלימו) ו-15% נוספים התחסנו בחיסון ראשון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!