דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בדרך לבחירות: פייסבוק לייב עם בנימין נתניהו

לפיד, לפיד, לפיד, חיסונים, סודה. יו"ר הליכוד משוחח עם מעריצים, או להפך

זום בדרכים עם נתיהו. "לא יעזור לתקשורת, לאמנון אברמוביץ', אנחנו איתך" (צילום מסך מתוך שיחת זום)
זום בדרכים עם נתיהו. "לא יעזור לתקשורת, לאמנון אברמוביץ', אנחנו איתך" (צילום מסך מתוך שיחת זום)
רז רותם
רז רותם
צרו קשר עם המערכת:

מיד אחרי שלגם הפוך בבית קפה בירושלים, לעיני מצלמות, פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו הבוקר (א'), ברכבו לכיוון רהט. את הנסיעה, ניצלו הוא ועוזרו כדי לקיים "לייב" בפייסבוק, ולהעלות על הקו את "הציבור הרחב".

אברמוביץ' וחלות

ראשונה עלתה נוי, 27, מירושלים. "אני שרופה עליך, אתה לא מבין כמה זמן אני מנסה לדבר איתך. לא יעזור לתקשורת, לא יעזור לאמנון אברמוביץ', אנחנו איתך. לפני שבוע היית במאפייה בגבעת זאב, מטר מהבית שלי, ובכיתי שלא קראו לי לבוא".

"עושים שם חלות, חבל על הזמן. זה מסוכן לדיאטה", השיב לה ראש הממשלה, ושלף את דף המסרים המוכר: "יש אנשים שחושבים להצביע לבנט או לגדעון, הם רק מעבירים את הקולות שלהם לשמאל".
"יימח שמו של לפיד!", אמרה נוי. "רק אתה תהיה ראש הממשלה".
"תודה רבה נוי. מהלב, תודה רבה".

תמרים וחיסונים

אחריה עלתה הודיה, 19, מקרית גת: "אתה ראש הממשלה הכי טוב. זאת הפעם השנייה שאני מצביעה". "את יודעת", השיב לה נתניהו, "עברתי עכשיו בקרית גת. איזה מגדלים". ואיזה צירוף מקרים.

"בתור מזרחית אני מצביעה לך", המשיכה, "לא אכפת לי שקוראים לנו מנשקי קמעות. אתה ראש הממשלה הכי טוב שיש, כל השמאלנים האלה יכולים ללכת לאכול תמרים".

נתניהו: "אני ראש הממשלה של כולם – של מזרחים, של אשכנזים, כולם יקבלו חיסונים. גם אלה שאוכלים תמרים", ושוב דף המסרים: "גם ציבור ערביי ישראל מבין שהוא יכול להצביע ליכוד ולא צריך את המפלגות הקיצוניות שמובילות אותו לדרך ללא מוצא".

"אני לא אראה יותר ערוץ 13", המשיכה הודיה, "לא מעוניינת לראות יותר ערוץ של שמאלנים, רק ערוץ 20". "את צודקת", ענה נתניהו, "התקשורת משקרת". "וואו, צריך להביא אותה להסברה", אמר היועץ המשועשע בפליאה לא הכי אותנטית.

משפחה

ואז הגיע תורו של אלי הנהג. "זה יותר מנהג", אמר נתניהו, "אנחנו משפחה. בשמחות, בימי האבל. אבל ממש משפחה. הייתי שם כשהילדים שלו נולדו". והבא בתור היה אדם, 34, מאשדוד: "ביבי הוא המושיע, אף אחד לא יגיע לרבע ממה שאתה מביא".
נתניהו: "לא גדעון סער, לא בנט. אין להם דרך להקים ממשלה בלי שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה. הם מסתירים את זה מהציבור".

מור"ק הג'ריקן

בין שיחה לשיחה, קריאות התפעלות מהנוף. "איזה אזור תעשייה", אמר נתניהו בכניסה לרהט, והעוזר השיב: "היתה פה פעם שממה". מתי בדיוק?

"אלי, יש לך פה סודה? הגענו לנגב ואני צמא", אמר נתניהו. הצמא והנוף המדברי הזכירו לו סיפור מהצבא, ממש מור"ק על איך החייל הצעיר נתניהו הצליח להוציא ג'ריקן מקומנדקר בעזרת הקנה של העוזי.

דילמה

את הסיפור קטע, לגמרי במקרה, חייל במדים, מאור, שמשרת בבסיס ציוד במרכז הארץ. "התחסנת?", שאל נתניהו, "עוד לא", השיב החייל. "אתה חייב חייב חייב להתחסן", נזף בו ראש הממשלה. ואז החייל הציב דילמה: "ראש הממשלה, כל המשפחה בוחרת בך, אבל גם חושבת לבחור ש"ס. האם לבחור בך או בש"ס?" שתיקה. נתניהו הרהר לרגע, ואז הפתיע: "תבחר בי", אמר.

שמאלנים וחיסונים

"יש פה מלא שמאלנים", דיווח לנתניהו הבא בתור, משה מאבן יהודה, "אני גאה להצביע מח"ל. בכל פעם שאני רואה הפגנות, אני שם את השיר 'רק ביבי'. אני סמוך ובטוח שאתה מנהיג אותנו בבטחה ומנווט אותנו לחוף מבטחים".

נתניהו: "עם כזה קטן עם כל כך הרבה חיסונים, זה בטח בגלל יאיר לפיד".

משה: "תפסיק לדבר על הליצן. זה לא בריא", ומיד המשיך: "ראש הממשלה, חשוב להזכיר לכולם: אם רוצים שלא תהיה פרנסה, שלא יהיה חינוך, שלא תהיה כלכלה, שיצביעו לפיד, מי שרוצה למות שיצביע לפיד".

היועץ נבהל: "לא צריך להגזים, משה".

חיסונים ברכבת

אחרונים עלו לשידור מאבטח ומנהל תחנת רכבת. "אנחנו מאחורייך", הבטיח המאבטח, "משכנעים אנשים. כולם הולכים להצביע רק מח"ל ולא שום דבר אחר". ומנהל התחנה הוסיף: "לי יש רק דבר אחד להגיד לך: תודה רבה על החיסונים. אתה הצלת את ההורים שלנו".

צלצול טלפון

"תמסור חיבוק לאמא", אמר נתניהו, וחזר להתבונן בנוף, עד שהטלפון במכונית צלצל. הפסקה. "יש שיחת טלפון חשובה".

מי יודע, אולי זה לא גדעון סער ולא בנט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!