דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד אחד בשבוע

ועד אחד בשבוע: נגב קרמיקה. 8 עוּבדות על המפעל, על התארגנות העובדים, וטיפ

הם מייצגים 320 עובדים בכל הארץ, יש להם מחסן ענק וארבעים מלגזנים ויו"ר ועד שיודע מה זה להילחם על כל עובד

ועד עובדי נגב קרמיקה (צילום: יונתן בלום)
ועד עובדי נגב קרמיקה (צילום: יונתן בלום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי נגב קרמיקה (מימין לשמאל בצילום): ליטל אברהם 9 שנים בחברה, עובדת במחלקת שירות לקוחות; שלומי שיליאן 11 שנים, דלפק שירות לקוחות, פוגש כל יום 200 איש; רמי דסלי  26 שנים, איש תחזוקה, הוא חבר הועד הוותיק ביותר בחברה, אך האחרון שנבחר לתפקיד; יו"ר הועד מיכאל אלזרא 16 שנים, עוסק בתיקון תקלות ומתן מענה בבתי הלקוחות ; מיטל אדמוני 9 שנים, מחלקת שיווק.

  1. ועד העובדים מייצג כ-320 עובדים מקבוצת נגב הכוללים את 9 סניפי הקבוצה ברחבי הארץ ואת עובדי מותגי הבת ויה ארקדיה לריהוט ועיצוב חדרי אמבטיה, אורגל יבואנית ברזי GROHE. הועד יושב במתחם המחסן המרכזי של החברה בראשון לציון.
  2. מחסן הקרמיקה של החברה משתרע על שטח עצום של קילומטר מרובע. כדי להשתלט על מחסן כל כך גדול מעסיקה החברה 40 מלגזנים.
  3. וועד העובדים של החברה הוקם בשנת 2016, בעקבות משבר בחברה שהועמדה בהליך משפטי על רקע עבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך שיזם המנכ"ל דאז. העובדים חשו באותה התקופה שקרקע התעסוקתית תחתיהם אינה יציבה, והחליטו להתאגד. לאורך כל הדרך ליווה אותם דוד ראובן, ממלא מקום יו"ר מרחב ראשון לציון.
  4. בנגב קרמיקה אוהבים ספורט. שלומי שיליאן אחראי על פעילות הספורט בחברה הכוללת קבוצות: קטרגל, כדורשת, כדורסל, ריצה, הליכה ואפילו ששבש. גולת הכותרת של פעילות הספורט המפעלית היא נבחרת השחייה שאף נסעה להתחרות בקטלוניה וזכתה בלמעלה מ-30 מדליות.
  5. יו"ר הועד מיכאל אלזרא, גר רוב חייו בירוחם ועבד במפעל פיניציה – שם כיהן כיו"ר ועד העובדים במשך למעלה מעשור. יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, שהכיר את אלזרא עוד מימיו בירוחם, ביקש ממנו להצטרף לוועד העובדים ולהביא עימו לשולחן המשא ומתן הקיבוצי את הניסיון שצבר בעבר.
  6. ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה הסדיר לראשונה קרן השתלמות לעובדים, העלה את שכרם וגם יצר להם קרן רווחה המשמשת לאירועים. וותיקי החברה מעידים כי לפני ההסכם מעולם לא היה להם נשף חברה, מתנות שי לחג ותנאים נוספים.
  7. במשבר שעבר על נגב קרמיקה ב 2019, חברי הוועד הגיעו גם לבית הדין לעבודה לתמוך בעובדי מפעל נגב קרמיקה בירוחם (שהיו מאוגדים בוועד נפרד). המאבק להצלת המפעל בנגב לא צלח והוא נסגר לבסוף בספטמבר 2019.
  8. בשבוע שעבר חילק הוועד כ-100 מלגות, בסכומים של עד 3,000 שקלים, מטעם קרן הרווחה של הסתדרות עובדי הבניין והעץ עבור לימודים לילדי העובדים.

טיפ: "למקומות שאין בהם וועד אני ממליץ בחום להתאגד ולהקים ועד" אומר היו"ר מיכאל אלעזרא. "בלי וועדים אחד יאכל את השני". לוועדי עובדים אחרים הוא ממליץ מנסיונו רב השנים בתחום: "כשעושים הסכם צריך להסתכל על שני הצדדים. צריך לראות ולהתחשב גם במצב החברה. זה לא חכמה להעלות את השכר מאוד ואחר כך להידרש לפטר אנשים. הכי חשוב זה לשמור לאנשים שיהיה להם עבודה".​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!