דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

עתירה נגד קליטתו של השוטר שירה למוות בסלומון טקה ז"ל במערך הכבאות

בעתירה נטען כי החזרת השוטר לשירות המדינה מנוגדת להחלטות קודמות שקיבל המפכ"ל ונציב שירות המדינה

הפגנה מול ישיבה מיוחדת של הכנסת בעקבות מותו של סלמון טקה ז"ל (צילום: דוד טברסקי)
הפגנה מול ישיבה מיוחדת של הכנסת בעקבות מותו של סלמון טקה ז"ל (צילום: דוד טברסקי)
יהל פרג'

עמותות 'טבקה' ו'אגודת יהודי אתיופיה בישראל' עתרו לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה לעצור את חזרתו לשירות הציבורי של השוטר שירה למוות בסלומון טקה ביוני 2019.

טקה ז"ל נורה למוות כשהיה בן 19, לאחר ששוטר שפגש בו ובחבריו בפארק בקריית חיים ירה לכיוון המדרכה הסמוכה אליו, ורסיס קליע שניתז מהמדרכה פצע את טקה והוביל למותו. השוטר לא היה בתפקיד באותה העת, וההליך המשפטי בעניינו מתנהל עדיין בבית המשפט השלום בחיפה. בחודש שעבר הודיעה המשטרה כי השוטר ימונה לתפקיד בתחנת עכו, אך לאור מחאה ציבורית ופוליטית, חזרה בה המשטרה והחליטה להציבו במערך הכבאות וההצלה.

אולם, גם הצבתו של השוטר במערך הכבאות לא עברה בשקט, ולאור בקשתה של השרה פנינה תמנו שטה, הודיע נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ', כי "קליטתו של השוטר המואשם שירה למוות בנער סלומון טקה ז"ל כעובד בשירות המדינה אינה עומדת על הפרק… במקרה הנדון, לאחר שנדרשתי לנושא, קבעתי כי אין לקלוט את השוטר לתפקיד בשירות המדינה, אף לא על דרך של השאלה או סיפוח. שירות המדינה ימשיך ויציב נורמות ערכיות גבוהות ואחריות ציבורית".

למרות כל זאת, הודיעה המשטרה כי השוטר היורה יסופח למערך הכבאות וההצלה, ולאור החלטה זו מגישות העמותות את העתירה. "רצף ההחלטות האלה מעיד על ניסיון למצוא 'מסלול עוקף' לקביעה הנורמטיבית" לקביעת המפכ"ל ונציבות שירות המדינה, נכתב בעתירה. "אין לאפשר קליטתו של למערך הכבאות וההצלה, כחלק משירות המדינה", כותבים העותרים, בטענה שזה מעקר מתוכן את אותן הקביעות הנורמטיביות.

"השוטר היורה בסלומון טקה ז"ל לא ראוי לעבוד בתפקיד כלשהו בשירות הציבורי כפי שקבע נציב שירות המדינה, על אחת כמה וכמה כשוטר עד לתום המשפט", אומרת השרה פנינה תמנו-שטה. "אין זה משנה מה הגדרת התפקיד המדויקת; שוטר חוקר בתחנת זבולון או שוטר מקשר במערך הכבאות. אין שום סיבה שנאשם בפלילים ימלא תפקידים רגישים, במקרים קלים יותר עובדי מדינה מושעים עד לתום ההליכים במשפט המתנהל נגדם. אני מברכת את מגישי העתירה על עמידתם על האינטרס הציבורי.  העותרים מדברים בשם ציבור שלם שמרגיש נבגד כתוצאה מהחזרת השוטר למשטרה."

ממשטרת ישראל נמסר: "ההחלטה כי קצין המשטרה ישמש בתפקיד נציג המשטרה במערך הכבאות וההצלה, במסגרתו הוא יהיה אחראי על תיאום בין הארגונים, עומדת בעינה ושיבוץ זה מבוצע עד לסיום ההליך המשפטי המתנהל בעניינו.

"יודגש כי החלטה בוצעה כחוק, תואמה עם כלל הגורמים הרלוונטיים וקיבלה את כל האישורים הנדרשים למימושה. ככל שהוגשה עתירה בנושא, הרי שאנו נשיב לה בבימ״ש באמצעות הפרקליטות כמקובל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!