דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתת הרופאים

שביתת הרופאים / ההסתדרות הרפואית תשבית היום את בתי החולים הציבוריים

במהלך השביתה, שתסתיים מחר בשעה 8:00, יעבדו בתי החולים במתכונת שבת ויידחו ניתוחים לא דחופים. ליצמן: "קשה להשתחרר מן התחושה שמניעים אחרים, שאינם לטובת הציבור, הביאו להחלטה להשבית את המערכת, בכל מחיר"

בית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
בית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) תשבית היום (חמישי) את כל בתי החולים הציבוריים. השביתה תתחיל היום בשעה 8:00 ותימשך עד אותה השעה מחר. בשביתה ישתתפו בכל בתי החולים הציבוריים, הפסיכיאטריים והגריאטריים, שיעבדו במתכונת שבת. כל הניתוחים הלא דחופים לא יתקיימו היום.

אמש נענה בית הדין האזורי לעבודה בירושלים לבקשת המרכז הרפואי הדסה והורה לרופאי בית החולים להתייצב לעבודתם, במתכונת רגילה, החל מהשעה 10:00. השופטת שרה ברוינר הבהירה כי קביעתה נכונה לשלב בסכסוך העבודה בה ניתנה. עוד נקבע בהחלטה כי הצדדים יעדכנו את בית הדין על התפתחות המגעים ביחס לשביתה הכללית ועמדתם לעניין השפעתו על הנעשה בבית החולים, עד השעה 13.00 היום.

"אני מודה לבית הדין שמנע פגיעה לא מוצדקת בחולים" אמר פרופסור זאב רוטשטיין, מנכ״ל הדסה, "בית החולים יתנהל כסדרו ויעניק גם היום למטופלים את השירות הטוב האיכותי והמלא אותו הם מקבלים בהדסה החדשה".

רוטשטיין הוסיף כי "הנהלת הדסה תמשיך לסייע להשיג הסדר מול המדינה ומתפללת שהאמור לא יתבצע על גבם של החולים שממילא משלמים מחיר לא קל ברפורמה המתבצעת על פי החלטת הממשלה בימים אלה".

הר"י  הכריזה על כוונתה לשבות כבר בתחילת השבוע. דיונים בין הרופאים לאוצר בניסיון למנוע אותה נמשכו אל תוך הלילה אך לא צלחו.

משרד האוצר פרסם אתמול בערב, מכתב שנשלח ליו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן שהתייחס לסעיפים השונים בסכסוך העבודה. במכתב טענו אנשי האוצר כי  לא יהיה איסור על עבודה פרטית בקרב מנהלי המחלקות, תתבצע קליטת רופאים בהתאם להחלטת הממונה על השכר, לא תשתנה הגדרתו של מנהל הכספים ויקודמו מהלכים לקיצור תורים.

על פניו נראה שבאוצר עשו מאמץ בכדי למנוע את השביתה, אולם בהר"י היו נחושים לקיים אותה. זאת למרות טענת האוצר שהסעיף המרכזי בגינו הוכרז סכסוך העבודה – הגבלת עבודת הרופאים רק למגזר הציבורי – לא ייצא לפועל.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בתגובה כי  "מדובר בשביתה מיותרת, ללא סיבה ממשית, שלא תביא תועלת לציבור החולים ולמערכת הבריאות. משרד הבריאות מקיים מגעים אינטנסיביים מול משרד האוצר כדי לחזק את הרפואה הציבורית, בתוספת מיטות, כוח אדם ומשאבים נוספים. זאת לצד מהלכים רבים נוספים שעשינו לטובת החולים, הרופאים ומערכת הבריאות. החשש המרכזי של הרופאים להגבלת פעילות מנהלי המחלקות מעיסוק בפרטי – אינו קיים, לאחר שסעיף החקיקה ברוח זו, הוסר מטיוטת חוק ההסדרים. קשה להשתחרר מן התחושה, שמניעים אחרים, שאינם טובת הציבור, הביאו להחלטה להשבית את המערכת, בכל מחיר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!