דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

גן ההסתדרות בראשון לציון נקרא על שם ישראל קיסר: ״תמיד ראה בעובדים את מהות הכול״

בטקס חגיגי בהשתתפות יו"ר ההסתדרות, ראש עיריית ראשון לציון ובני משפחת קיסר, הונצח מזכ"ל ההסתדרות לשעבר | ארנון בר-דוד: ״ההסתדרות נטועה בעיר הזו״

טקס חניכת הגן ע״ש ישראל קיסר בראשון לציון (צילום: ההסתדרות)
טקס חניכת הגן ע״ש ישראל קיסר בראשון לציון (צילום: ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בטקס חגיגי שנערך היום (רביעי) קיבל גן ההסתדרות בראשון לציון את שמו החדש על שם ישראל קיסר. הגן, שינציח את זכרו של מזכ״ל ההסתדרות וסגן ראש הממשלה  לשעבר, נחנך על ידי יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ראש העיר רז קינסטליך ונוספים.

הגן שהיה בעברו מדשאה סגורה, שופץ במהלך השנתיים האחרונות על ידי העירייה וההסתדרות, והפך למרחב עירוני פתוח, עם ספסלים, פינות ישיבה מוצלות ומזרקה. בשנה החולפת הוצבה בגן תערוכה, פרי יוזמתו של מנכ״ל ההסתדרות עו״ד אופיר אלקלעי, המספרת את תולדות ההסתדרות והיישוב.

התערוכה בגן. "בניין ההסתדרות הוא הלב של ראשון לציון" (צילום: ניצן צבי כהן)
התערוכה בגן. "בניין ההסתדרות הוא הלב של ראשון לציון" (צילום: ניצן צבי כהן)

״חנכנו את הגן בטקס צנוע בהשתתפות עשרה אנשים במאי האחרון״, סיפר ל׳דבר׳ דוד ראובן, מ״מ מרחב ראשון לציון בהסתדרות. ״אני שמח וגאה שזכינו היום באירוע חגיגי הרבה יותר, לקרוא לגן על שמו של ישראל קיסר ז״ל, ולחנוך את לוח הזיכרון המנציח את פועלו.

״הציבור מוזמן לבוא לשבת ולנוח בגן, ואנחנו מקווים מאוד לנצל אותו גם לכשתיגמר הקורונה, לקיים בו פעילויות לגמלאים ולוועדים שלנו במרחב ואולי בעתיד גם לארח כאן את חגיגות שמחת תורה העירוניות״.

״הזיז הרים בחיוך״

״אני רוצה לציין את שיתוף הפעולה בין ההסתדרות לעיריית ראשון לציון״, אמר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בטקס. ״ההסתדרות נטועה בעיר הזו, ולא סתם בניין ההסתדרות נמצא במיקום כל כך מרכזי בעיר.

גן ההסתדרות על שם ישראל קיסר (צילום: ההסתדרות)
גן ההסתדרות על שם ישראל קיסר (צילום: ההסתדרות)

״את ישראל קיסר פגשתי לראשונה בשנת 1984 בוולפסון עת נולדו תאומיי. ראיתי פמליה גדולה של אנשים ובמרכזם את מזכ״ל ההסתדרות. הם היו בסיור בבית החולים וישראל עבר בין העובדים ושאל כל עובד לשלומו. גדולתו, צניעותו ונמרצותו הרשימו אותי מאוד. קיסר תמיד הביע דאגה לחלש ולתושבי הפריפריה״.

ראש העיר רז קינסטליך אמר: ״אני מרשה לעצמי להגיד שבניין ההסתדרות הוא הלב של ראשון לציון, כולנו גדלנו כאן״, והוסיף על הקשר החם שלו עם הארגון: ״אני לא מתבייש להתקשר לארנון להתייעץ. העצה והעזרה שלך לתושבי העיר היא תמיד ענקית. תמיד מתעניין מה קורה עם הסייעות, הגנים ובתי הספר, באמת ברוח של דאגה עמוקה ואחריות״.

טקס חניכת גן ע״ש ישראל קיסר בראשון לציון (צילום: ניצן צבי כהן)
טקס חניכת גן ע״ש ישראל קיסר בראשון לציון (צילום: ניצן צבי כהן)

״זכיתי שהייתי מתלמידיו של ישראל קיסר, אשר הזמין אותי להיות חבר בהנהגת ההסתדרות״, אמר יו״ר אגף המרחבים אבי יחזקאל. ״קיסר היה מזכ״ל הסתדרות שפרץ גדרות, הקים את אולמות מופת ואת הקאנטרי קלאב. אדם שלא בא לריב אלא תמיד ראה את האדם קודם כל. גם היום ההסתדרות ויו"ר ההסתדרות הולכים בדרך זו וממשיכים את דרכו״.

באירוע השתתף גם חברו ושותפו של קיסר, השר לשעבר, אביגדור קהלני, שספד לו: ״היום לא יודעים להעריך אנשים שמזיזים הרים בחיוך, רגילים שרק בדם שוברים את הסלעים. כזה היה ישראל, הזיז הרים בחיוך, נתן לכל אדם לחוש קרוב אליו. היה מסתובב בין האנשים ונוגע בהם״.

״העיר הזו קשורה להסתדרות מיום הקמתה. כאן ביקב התקיימה השביתה הראשונה, ופה עבד דוד בן גוריון בתחילת דרכו״, אמר בנו, אבישי קיסר, מדריך טיולים במקצועו. "כמה סימבולי שמעתה ייקרא גם גן ההסתדרות על שמו של אבינו, שתמיד ראה בעובדים את מהות הכול.

״שאלו אותי לפעמים: 'איך זה תימני עם שני ילדים?', והייתי משיב: 'שני ילדים וכל השכירים בארץ הזו'. כי הוא דאג להם. לא הסתפק רק בהקמת מפעלים, חוקי עבודה וקרנות השתלמות, אלא אמר תמיד שלעובד צריכים להיות גם פתרונות לשעות הפנאי. אני שמח שעכשיו יוכלו האנשים שכל כך אהב לשבת וליהנות פה מהגן היפה הזה על שמו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!