דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שר החינוך ויו"ר מרכז השלטון המקומי: יש לאפשר למידה בערים אדומות ולקצר את הבידוד לתלמידים

בפנייה לשרים הציעו השר גלנט וחיים ביבס לקצר את משך הבידוד מ-10 ימים ל-5 ימים: "בשעה שהמשק חזר לתפקוד, לא יעלה על הדעת להמשיך ולהחזיק מאות אלפי תלמידים סגורים בבתיהם"

יואב גלנט וחיים ביבס (צילום: דוד כהן/פלאש 90, פלאד 90)
יואב גלנט וחיים ביבס (צילום: דוד כהן/פלאש 90, פלאד 90)
דוד טברסקי

שר החינוך יואב גלנט ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פנו לקבינט הקורונה בקריאה לפתוח החל מראשון הקרוב את הלימודים גם בערים אדומות. "בזכות הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה, אנחנו סבורים כי חייבים להחזיר את כל התלמידים, מכל הגילים ומכל הערים והיישובים, למוסדות החינוך כבר ביום ראשון הקרוב" אמר גלנט שנפגש עם ביבס בלשכתו בירושלים אמש (רביעי). "סגירת מוסדות חינוך, אם יהיה צורך בכך, תיעשה באופן דיפרנציאלי, בהתאם לרמת התחלואה במוסדות החינוך".

בנוסף קרא גלנט לבכירי משרד הבריאות לקצר את משך תקופת הבידוד לתלמידים שנחשפו לחולה מאומת מעשרה ימים לחמישה ימים, כדי למזער את הפגיעה ברצף החינוכי של התלמידים ולאפשר להורים עם ילדים קטנים בבידוד לשוב לעבודה. לפי נתוני משרד החינוך, כ-93 אלף תלמידים ומורים נמצאים כעת בבידוד.

"הגיע הזמן לאפשר לתלמידי ישראל והוריהם לחזור לחיי שגרה", אמר ביבס, "בשעה שהמשק חזר לתפקוד, לא יעלה על הדעת להמשיך ולהחזיק מאות אלפי תלמידים בריחוק לימודי וחברתי סגורים בבתיהם".

החלטת קבינט הקורונה מאמש מרחיבה את היקף המוסדות בהם מתקיימים לימודים: לפי ההחלטה, בכל היישובים הכתומים ניתן יהיה לפתוח את בתי הספר. עד כה התאפשרו לימודים רק ביישובים שציון הרמזור שלהם היה מתחת ל-7 והתחסנו בהם 75% מגילי 50 ומעלה. השרים קבעו כי הלימודים בבתי הספר בערים אדומות לא יחודשו, מלבד שני חריגים: בתיכונים בהם מעל 75% מכיתות י"א-י"ב התחסנו שכבות אלו יחזרו ללמוד, ובבתי ספר בהם פועלת תכנית 'מגן חינוך' לבדיקות קורונה שגרתיות לתלמידים ולמורים וצבע היישוב הפך לאדום.

בנוסף החליטו השרים כי בבתי ספר בהם בהם שיעור המתחסנים והמחלימים בקרב תלמידי י"א-י"ב הוא מעל 90%, תתאפשר בהם למידה ללא קפסולות.

על פי הנתונים מאמש (רביעי) מעל ל 93 אלף מורים ותלמידים מבודדים וחולים. מתוך כ-2.4 מיליון תלמידים ו-204 אלף עובדי הוראה ובהם  13,950 תלמידים ו 1212 מורים חולים בקורונה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!