דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

תרחישי האימים של פורים התבדו, ומשרד הבריאות נערך להקלות נוספות

בכירי משרד הבריאות הביעו אופטימיות לאור הירידה בתחלואה ובמספר החולים הקשים | ראש מגן ישראל, תומר לוטן: "אפקט החיסונים כאן. תוכנית היציאה מהסגר האחרון עבדה במלואה. עכשיו זו שעת מבחן"

אנשים חוגגים את פורים בכיכר הבימה בתל אביב. מקדם ההדבקה דווקא ירד (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
אנשים חוגגים את פורים בכיכר הבימה בתל אביב. מקדם ההדבקה דווקא ירד (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו בוחנים עוד התאמות בחינוך שיאפשרו לפתוח יותר, במיוחד בערים אדומות", אמרה הבוקר (חמישי) המנהלת הרפואית של 'מגן ישראל', ד"ר אורלי גרינפלד. "בוחנים גם פתיחה ללא קפסולות, כמו בכיתות י"א-י"ב. מספר המתחסנים בארץ באמת מאפשר את החזרה לחיים, ואת פתיחת המשק".

על תקנות נתב"ג אמרה ד"ר גרינפלד: "אנחנו לא פותחים מעבר ל-3,000, וכרגע גם לא הגיעו לזה. זה תלוי ביכולת שלנו לאכוף את הבידוד. אנחנו רוצים שכולם יחזרו לארץ, אבל צריך לעשות זאת בצורה זהירה. זה אומר לוודא שאנשים נכנסים לבידוד ולא מפיצים איזה נגיף".

מקדם ההדבקה בישראל. "תכנית היציאה עבדה במלואה" (מתוך מסמך של משרד הבריאות)
מקדם ההדבקה בישראל. "תכנית היציאה עבדה במלואה" (מתוך מסמך של משרד הבריאות)

מקדם ההדבקה ירד הבוקר ל-0.85, ומתוך 95,540 בדיקות שבוצעו אתמול רק 2.9% התגלו כחיוביות, הנתון הנמוך ביותר מזה שלושה חודשים, כך לפי תמונת המצב שפרסם מרכז המידע והידע למערכה בקורונה. מספר המאומתים החדשים עומד לפיכך על 2,751.

גם ראש מטה 'מגן ישראל', תומר לוטן, הביע הבוקר אופטימיות לאור הירידה בכל המדדים החשובים: "מגמות התחלואה כולן בירידה. אפקט החיסונים כאן. תכנית היציאה מהסגר האחרון עבדה, אולי לראשונה, במלואה, כולל עמידה במדדים ובלוחות הזמנים, אבל עכשיו זו שעת מבחן".

מוקדם יותר השבוע התייחס לוטן לפורים: "היינו מצפים, בהנחה שהייתה בפורים התפרצות משמעותית, לראות בטווח של 10 ימים איזושהי מגמה שהולכת כלפי מעלה, ודווקא ביומיים האחרונים ראינו את מקדם ההדבקה מתחיל לרדת. חששנו ממספר גבוה יותר בנקודה הזאת, וכשראיתי את המספר הזה משהו קצת נרגע אצלי".

מנכ"ל משרד הבריאות: "הנתונים מעודדים, אבל אני לא שולל התפרצות נוספת"

"הדיון בהרחבת מספר המתקהלים המותר יימשך, אבל ביטול גורף אינו בתכנון מחשש להתפרצות נוספת של הקורונה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אתמול. "אני מקווה שנוכל להקל על הגבלות ההתקהלות, כך שמשפחה תוכל לחגוג עם יותר אנשים ותחגוג את פסח כהלכתו. לקראת השנה הבאה, המשרד נערך לתרחיש קיצון שבו יצטרכו לחסן פעמיים בארבע מנות חיסון את כל האוכלוסיה, גם את הילדים.

"ללא ספק יש מגמת התייצבות במקדם ההדבקה, יש מגמה של ירידה במספר המאומתים ומגמה של ירידה בחולים קשים. הדברים האלה מעודדים, והם בהחלט ראויים לדיון מקצועי. אני מקווה שהמגמה הזאת תמשיך ולא חלילה תתהפך. אני לא שולל התפרצות נוספת. צריך להמשיך לשמור על התנהגות נכונה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!