דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חוזרים לעבודה

חוזרים לעבודה: "אני נהנה באימונים לא פחות מהילדים. מכדורגל לא סובלים"

 שמעון אפריאט, מאמן כדורגל לילדים בהפועל עכו: "פעם בכמה זמן התקשרתי להורים לוודא שהילד ממשיך להתאמן. שכל ילד עושה קצת פסים, מקפיץ, עושה משהו ושומר על עצמו, שלא יבואו חלודים מדי"

שמעון אפריאט (צילום: אלבום פרטי)
שמעון אפריאט (צילום: אלבום פרטי)
הדס יום טוב

 שמעון אפריאט (58) מעכו, מאמן כדורגל לילדים  | שמח לראות את הילדים חוזרים אימון אחרי אימון | מתקשר להורים לוודא שהילדים אוכלים טוב ונכנסים למיטה בזמן | הוא תופס את עצמו כמאמן-מחנך ויש לו חלום להקים אקדמיה לכדורגל.

"אני שחקן עבר בליגה הלאומית ושיחקתי במכבי עכו הרבה שנים, עם ברוך אופיר האגדי, עם משה סלקטור האגדי, ועוד. הספקתי גם להיות עוזר מאמן בליגה הארצית לצד מומי זעפרן, יצאתי להפסקה מכדורגל ועבדתי בעירייה, ולפני כמה שנים חזרתי, והיום אני מאמן ילדים בגילאי גן וכיתות א' בהפועל עכו ומאמן בצהרונים בבתי ספר דרך החברה למתנ"סים".

בוסר

"הייתה הפסקה גדולה בקורונה, בשבוע שעבר, חזרנו להתאמן. זה כבר נהיה קשה, ילדים בבית זה לפעמים כמו סיר לחץ. ילדים צריכים לרוץ ולשחק, צריכים את ההתפרקות הזו בחוץ. אני מאוד התגעגעתי לילדים האלה, אני נהנה באימונים לא פחות מהם. מכדורגל לא סובלים.

אין על הגילאים האלה, זה הכי כיף. זה כמו פירות בוסר – אתה מגדל אותם וצומח איתם ורואה אותם גדלים ומתפתחים. בהתחלה הם לא מבינים כלום, ואז לאט לאט הם לומדים לעמוד בשורה, למסור כדור, מפעולות פשוטות זה הופך למסירות, מחשבה, פעולות מורכבות, משם למשחקים. זו עבודה קשה, אבל בסוף זה מאוד מתגמל. בגילאים האלה, אם הילד לא אהב את האימון הוא לא יחזור. כשאתה רואה שמתוך 15 ילדים 14 חזרו לאימון הבא, זה אושר גדול וזה מאוד מספק".

מאמן-מחנך

"אני תופס את עצמי כמחנך. עבדתי בעירייה 32 שנה ויצאתי כבר לפנסיה, ואני לא עושה את זה בשביל הכסף, זה באמת גרושים. אני פשוט מאמין בחינוך ואוהב כדורגל. בהפועל עכו אני מאמן רק את הקטנטנים, ולאמן ילדים בגן זה לא תמיד פשוט. בגיל הזה זה לא מספיק רק ללמד אותם כדורגל, זה לחנך אותם לערכים, משמעת, ללמד אותם רטוריקה, לעבוד עם הרגש, לעבוד בקבוצה.

הילדים באים מכל מיני בתים, מכל מיני מגזרים, צריך לתת לכל אחד תשומת לב. יש ילדים שאני מלווה אותם מהבחינה הרגשית, יש ילדים שאני בשבילם דמות מבוגר שהם יודעים שהם יכולים לסמוך עליו. היום למשל יש לי בקבוצה ארבעה ילדים ערבים, ומאוד חשוב לי לדבר באימון גם בעברית וגם בערבית, וגם לעבוד עם הילדים על העברית שלהם.

כשאני בונה אימון אני מגיע 40 דקות לפני הילדים, אני מכין את מהלך האימון. אני תמיד מוודא שהילדים אוכלים טוב ושהם ישנים טוב. כשעבדתי כמאמן במסגרת בית ספר הבאתי להם תזונאית והרצאות, וכל יום בשעה 20:00 בערב הילדים היו צריכים להתקשר אלי ולהגיד לי שהם במיטה. אמהות היו אומרות לי שהן רק היו מזכירות את השם שלי, והילדים כבר היו טסים למיטה.

שמעון אפריאט בצעירותו במדי מכבי עכו (צילום: אלבום פרטי)
שמעון אפריאט בצעירותו במדי מכבי עכו (צילום: אלבום פרטי)

וגם השנה, שמרתי על קשר עם הילדים. יש לי קבוצת וואטסאפ ויש לי קבוצה גם עם ההורים, שיודעים שכל דבר שעובר על הילד הם יכולים לשתף אותי, להתייעץ ולהיעזר בי, גם אם זה לא קשור לכדורגל. וכמובן שהילדים יודעים שהם תמיד יכולים לדבר איתי. פעם בכמה זמן התקשרתי להורים לוודא שהילד ממשיך להתאמן, ממש ווידאתי שכל ילד עושה קצת פסים, מקפיץ, עושה משהו ושומר על עצמו, שלא יבואו חלודים מדי".

אקדמיה לכדורגל

"אפשר לזהות כישרון אצל ילד, אבל השאלה מה הוא עושה איתו. יש השקעה בכדורגל, גם פה בעכו, אבל אנחנו בארץ בפיגור גדול בתחום הכדורגל ביחס למדינות אחרות, גם ביחס למדינות שיש בהן פחות כדורגל כמו מרוקו, טוניס ותאילנד.

לפעמים זה מרגיש שעושים צעד קדימה וארבע אחורה. הכדורגל שלנו עדיין לא ברמה גבוהה. הוא בהילוך איטי. המנטליות שלנו לוקה בחסר והכדורגל בארץ הפך להיות ביזנס, וקצת איבדנו את הנשמה. בגלל זה, יש לי חלום לפתוח אקדמיה לכדורגל בארץ.

אני מתכנן לילדים פיצוי על הזמן הזה שהם איבדו. לפני פסח הולכים להיות ארבעה ימים מלאים, מהבוקר עד הערב, עם ארוחת בוקר בריאה, אימונים, הרצאות בנושא כדורגל, תזונאית שתעשה הרצאה על תזונה נכונה, משחקים, סדנאות, סרטים. למלא להם את הימים האלה, מראשון עד רביעי לפני פסח, שיהיה להם ממש כיף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!