דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירביט

התאגדות בחברות הביטוח / הסכם קיבוצי ראשון נחתם בשירביט חברה לביטוח

יו"ר ועד העובדים קובי יצחק אמר כי "יד ביד עם ההנהלה נוכל להצעיד את החברה להישגים חדשים תוך דאגה לעתיד העובדים". יו"ר ההסתדרות: "אט אט הולכת ונשלמת מלאכת עיגון יחסי העבודה הקיבוציים בענף הביטוח"

הסכם קיבוצי ראשון בחברת הביטוח שירביט (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
הסכם קיבוצי ראשון בחברת הביטוח שירביט (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם בשירביט חברה לביטוח. מדובר בהסכם הקיבוצי החמישי שחותמת ההסתדרות בחברות הביטוח, לאחר ההסכמים הקודמים בכלל, מגדל, AIG והפניקס.

ההסכם נחתם היום (חמישי) בבית ההסתדרות. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את נציגות העובדים ואת ההנהלה על שהצליחו לגשר על הפערים ביניהם ולהגיע להסדר שישפר את זכויות העובדים בחברה ויבטא הערכה כלפי עובדיה: "אט אט הולכת ונשלמת מלאכת עיגון יחסי העבודה הקיבוציים בענף הביטוח, מהלך שישנה לטובה את תנאי ההעסקה וימצב את הביטחון התעסוקתי בתחום", אמר.

מנכ"ל שירביט, גיל ספיר אמר כי "מיום התארגנות העובדים לוועד פעולה, חיבקה הנהלת החברה את הוועד וניהלה משא ומתן רצוף בשיתוף פעולה מלא כדרכה של החברה אל מול עובדיה". לדבריו זכתה השנה שירביט במקום ראשון במדד השירות המשוקלל בביטוחי רכב ודירה של משרד האוצר בזכות שיתוף הפעולה בין העובדים וההנהלה. "גם במשא ומתן להסכם הקיבוצי שיתפנו ונמשיך לשתף פעולה עם עובדינו שהם חלק משמעותי בארגון, בלעדיהם החברה לא הייתה מגיעה להישגיה המרשימים".

שכר המינימום בשירביט יעלה מיידית ל-5,000 ש"ח, ובכך תקדים למעשה שירביט את הפעימה השלישית של העלאת שכר המינימום בכלל המשק כתוצאה ממאבק ההסתדרות.

יו"ר ועד העובדים קובי יצחק הודה לכל עובדי החברה על התמיכה, לחברי הוועד שעמדו לצידו במהלך המשא ומתן ולהנהלה: "ההסכם מבטיח שיד ביד עם ההנהלה נוכל להצעיד את החברה להישגים חדשים תוך דאגה לעתיד העובדים".

מירי גרגיר ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות המעו"ף, הדגישה בשיחה עם דבר ראשון את חשיבותה של החברה וההסכם: "רוב חברות הביטוח והבנקים יושבים במרכז, וכשיש חברת ביטוח שמעסיקה מאות עובדים באיזור נתניה יש בזה אמירה. יש לזה משמעות מבחינתי, ולהצליח בחברת ביטוח קטנה להביא הסכם קיבוצי, עם ביטחון תעסוקתי, יש לזה משמעות גדולה".

להסכם החדש תוקף למשך שלוש שנים. עובדים חדשים יזכו לקבל קביעות לאחר ותק של שנתיים וחצי, והעובדים הקיימים כעת, שלהם ותק של למעלה משנה וחצי יקבלו קביעות כבר כעת. ההסכם מסדיר הליכים המשותפים לוועד, להסתדרות ולהנהלה בכל הקשור לסיום עבודתם של עובדים בחברה.

כלל העובדים המועסקים על בסיס שעתי, בעלי ותק של למעלה משלוש שנים בחברה יעברו להעסקה על בסיס חודשי. שכר המינימום בשירביט יעלה מיידית ל-5,000 ש"ח, ובכך תקדים למעשה שירביט את הפעימה השלישית של העלאת שכר המינימום בכלל המשק כתוצאה ממאבק ההסתדרות. בתהליכי איוש משרות תנתן על פי ההסכם קדימות למועמדים פנימיים.

החברה תגדיל את ההפרשה הפנסיונית עבור העובדים המבוטחים בקרן פנסיה חדשה ל-6.25% החל מחתימת ההסכם, ובתחילת 2017 יגדל שיעור הפרשות החברה ל-6.5%, ו-6% מהשכר המבוטח לפיצויי פיטורין. העובדים יפרישו 5.75% מהשכר המובטח לתגמולים, ו-6% החל מ-2017. שיעורים דומים יופרשו גם לעובדים להם קופת גמל או קופת ביטוח שאינה פנסיה. לעובדים שלהם קרן פנסיה מקיפה ותיקה יופרשו 20.5% – 13% על חשבון המעסיק ו-7% על חשבון העובד. לעובדים בעלי ותק של למעלה משנתיים תפתח קרן השתלמות, שההפרשות אליה יגדלו ויגיעו עד ל-7.5% הפקדות מעסיק ו-2.5% השתתפות עובד.

עובדות החברה יקבלו שעת היעדרות לאחר חופשת לידה למשך 12 חודשים מיום הלידה, ובכל שנה תעמיד החברה תקציב רווחה לטובת העובדים שינוהל במשותף עם ועד העובדים.

העובדים יקבלו יום חופשה ויום הבראה נוספים על הקבוע בחוק, עובדים יקבלו 100% החזרי שכר כבר החל מיום המחלה השני שלהם, עובדות החברה יקבלו שעת היעדרות לאחר חופשת לידה למשך 12 חודשים מיום הלידה, ובכל שנה תעמיד החברה תקציב רווחה לטובת העובדים שינוהל במשותף עם ועד העובדים.

המנכ"ל ויו"ר הוועד הודו שניהם לבעלי החברה ויו"ר הדירקטוריון שלה יגאל רב נוף על סיועו במהלך המשא ומתן. בשיחה עם 'דבר ראשון' אמר המנכ"ל ספיר "בחברה פרטית בבעלות אדם אחד, מטבע הדברים הוא היה מעודכן ואישר להתקדם ולתת את התנאים שנתנו. ובימים של משברים ידע גם לדבר ישירות עם ראשי ההסתדרות ולסייע לנו להיחלץ מהמשברים האלה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, הביע הערכתו לעובדים ולמלוויהם במשא ומתן "על אורך הרוח שגילו ועל ההבנות אליהן השכילו להגיע". ההסכם בשירביט הוא עדות נוספת להצלחת מהלכי ההתאגדות בענף הביטוח, ואני מצפה שבעתיד נחתום על הסכמים קיבוציים בחברות ביטוח נוספות". יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה אמר "הגענו להסכם ראשון והיסטורי שיאפשר הן לעובדים והן להנהלת שירביט להמשיך לעבוד יחד, כשתנאי ההעסקה בחברה מוסדרים באופן קיבוצי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!