דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עלייה

מבצע העלייה 'צור ישראל' הסתיים: 300 עולים חדשים מאתיופיה נחתו בנתב"ג

המטוס התשיעי והאחרון במבצע הטיס גם 90 ישראלים שנתקעו באתיופיה בשל סגירת השמיים | העולים שנחתו הבוקר (ה') מצטרפים ל-1,873 שעלו במסגרת המבצע, ובכך הושלם יישום החלטת הממשלה מאוקטובר להעלות 2,000 איש מהממתינים במחנות בגונדר ובאדיס אבבה

עולים במבצע 'צור ישראל'. 70 תינוקות בני פחות משנה (צילום: נגה מלסה)
עולים במבצע 'צור ישראל'. 70 תינוקות בני פחות משנה (צילום: נגה מלסה)
יהל פרג'

300 עולות ועולים חדשים מאתיופיה, בהם 70 תינוקות בני פחות משנה ו-35 קשישים בני יותר מ-70, נחתו הבוקר (חמישי) בישראל עם המטוס התשיעי והאחרון בעליית 'צור ישראל'. בנוסף, על המטוס הגיעו 90 ישראלים שנתקעו באדיס אבבה בחודשיים האחרונים בשל סגירת שמי ישראל.

העולים החדשים מצטרפים ל-1,873 העולות והעולים שהגיעו לישראל בחודשים האחרונים ממחנות הממתינים באדיס אבבה וגונדר, ובכך הושלמה החלטה 429 שהתקבלה באוקטובר 2020. העולים ייכנסו לבידוד בהתאם לנוהל הגעת עולים מרחבי העולם, ולאחר מכן יתאחדו עם בני משפחותיהם הממתינים להם בישראל.

עולים במבצע 'צור ישראל'. יישלחו לבידוד, ומשם למרכזי קליטה ברחבי הארץ (צילום: נגה מלסה)
עולים במבצע 'צור ישראל'. יישלחו לבידוד, ומשם למרכזי קליטה ברחבי הארץ (צילום: נגה מלסה)

במשרד העלייה והקליטה ובסוכנות היהודית נערכו לקליטתם בתום הבידוד במרכזי קליטה ברחבי הארץ. העולים יזכו למעטפת וליווי בכל תחומי החיים, ללימוד עברית ולהכנה לקראת השתלבותם בתעסוקה ובמערכת החינוך הישראלית.

באוקטובר 2020 קיבלה הממשלה את החלטה 429 שלפיה עד סוף ינואר 2021 אמורה המדינה לאפשר את עלייתם של 2,000 איש מתוך כלל הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה. החלטת ממשלה קודמת, משנת 2015, קובעת כי כלל הממתינים בגונדר ואדיס אבבה יעלו לארץ.

"תם אך לא נשלם", אמרה שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה (כחול לבן). "אני שמחה על הזכות שנפלה בחלקי בהובלה בהצלחה של מבצע 'צור ישראל' להעלאתם של 2,000 בנים ובנות להורים שממתינים להם שנים ארוכות בישראל.

העולים יורדים מהמטוס. "תם אך לא נשלם" (צילום: נגה מלסה)
העולים יורדים מהמטוס. "תם אך לא נשלם" (צילום: נגה מלסה)

"עם זאת, המשימה הלאומית של העלאת כל שארית יהודי אתיופיה עוד לא הסתיימה. דווקא במעמד מרגש זה, אני מזכירה לכולם שיש לנו חובה לשים סוף לסאגה הכואבת, וכבר עם הקמת ממשלה חדשה, ישרה ונורמטיבית אדאג לכך שזה יקרה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר: "נחיתת מטוס העולים האחרון במסגרת מבצע 'צור ישראל' היא רגע מרגש שלא מותיר אף עין יבשה. משפחות מתאחדות לאחר שנים רבות. זהו גם רגע שצובט בלב, שמזכיר לכולם שהמשימה להעלאת יתר היהודים באתיופיה לישראל לא הסתיימה, ויש להמשיך לפעול להשלמת ההעלאה של יהודי אתיופיה".

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!