דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העובדים עלולים להיות מפוטרים עוד לפני פסח: מאפיית לחמנו בקריית שמונה שוב בסכנת סגירה

הרשות לתחרות טענה השבוע שמחיר הלחם שהציעו המתחרים ריאלי | יו"ר ועד העובדים במאפייה איציק דהן: ״יש פה אנשים שהעבודה הזאת היא החיים שלהם״

עובדי מאפיית 'לחמנו' בקריית שמונה (צילום: הדס יום טוב)
עובדי מאפיית 'לחמנו' בקריית שמונה (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

מאפיית "לחמנו" בקרית שמונה בסכנת סגירה לאחר שהרשות לתחרות טענה השבוע שמחיר הלחם שהציעו המתחרים ריאלי ואין מקום לערער על תוצאת המכרז של משרד הביטחון. 150 עובדי המאפייה עלולים להיות מפוטרים עוד לפני פסח.

המשבר התחיל בדצמבר 2020, בעקבות החלטת משרד הביטחון לשנות את המכרז לאספקת הלחם והמאפים לצה"ל, מה שעלול היה להוביל לפגיעה אנושה בהכנסות המפעל. הבעלים הודיע שלא יוכל להמשיך לפעול בתנאי המכרז החדש, והעובדים פתחו במאבק להצלת מקום העבודה.

הפגנת עובדי מאפיית "לחמנו" מול המשטרה בירושלים. (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עובדי מאפיית "לחמנו" מול המשטרה בירושלים. (צילום: הדס יום טוב)

הודות להפגנות העובדים, הוחלט להשהות את יישום המכרז, לאחר שמנהל הרכש במשרד הביטחון ומשרד הכלכלה הבטיחו שהנושא ייבדק. לאחר שיחה שקיים אמש (רביעי) יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות יונה פרטוק עם מנכ"ל משרד הכלכלה דוד לפלר, הובהר שסכנת הסגירה עדיין מרחפת מעל המאפייה הוותיקה, משום שרשות התחרות טוענת שהמחיר לכיכר לחם, כפי שהוצע במכרז של משרד הביטחון, הוא ריאלי, על אף טענתה של המאפייה בקריית שמונה שאמרה שעלות הייצור גבוהה יותר.

ההסתדרות העבירה פנייה מיידית לשר הכלכלה עמיר פרץ ולמנכ"ל משרדו דוד לפלר, בדרישה להתערב בדחיפות ולמצוא פתרון למשבר. "אנחנו חוזרים לאחור לתחילת המאבק ורואים בגורמים השלטוניים את האשמים העיקרים במצב שאליו נקלעה המאפייה", אמר פרטוק והוסיף: "אנחנו קוראים להם להתעשת ולסייע באופן מיידי להמשך קיומה של המאפייה. אחרת, מי שישלם את המחיר אלה 150 המשפחות שימצאו עצמן מחוץ למעגל העבודה".

"כשאומרים בזעת אפך תאכל לחם, כאן זה תרתי משמע, במאפייה שעובדיה עושים כל אשר ניתן כדי להתפרנס בכבוד. אנחנו נמשיך לפעול מול גורמים שונים, כולל האוצר, ועדת הכספים והממונה על רשות התחרות – זאת לשם המשך הפעלת המאפייה".

יו"ר ועד העובדים במאפייה איציק דהן: "אחרי חודשיים של מאבק התבשרנו שב-1 באפריל תיפסק העבודה ושכל העובדים ילכו הביתה. זו כנראה מתנת הפסח שלהם. אני פונה לממשלת ישראל ואומר – יש פה אנשים שהעבודה הזאת היא חייהם. אם הם ייפלטו משוק העבודה, לא תהיה להם פרנסה אחרת. מצאו פתרון עבורנו ועזרו לתושבי קריית שמונה שנתנו מעצמם מעל ומעבר, והיו חומת מגן למדינה".

אביב עזוז, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב גליל עליון, שמלווה את המאבק מראשיתו הוסיף: "נראה שרשות התחרות הולכת עם הטייקונים. משליכים פה אנשים לאבטלה בתקופה קשה של קורונה שהסיכוי שלהם לצאת מזה הם אפסיים".

ממשרד הכלכלה נמסר: "המשרד פעל מול משרד הביטחון לעצירת המכרז עד בירור הנושא, מול רשות התחרות וועדת המחירים לבירור סוגיית מחירי הלחם המפוקח. מעבר לכך לא ניתנה כל הבטחה למפעל. אנו ממשיכים בליווי הנושא והמתאים בקשר שוטף מול הנהלת המפעל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!