דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בעקבות מחסור בעובדים: בהתאחדות המלונות דורשים היתר דחוף להבאת עד 2,000 עובדים זרים לענף

נשיא התאחדות המלונאים, אמיר חייק: "המלונות עושים כל שניתן לגייס עובדים ישראלים, אך אין להשיג עובדים" | למרות האבטלה הגואה, בהתאחדות מעריכים שבענף חסרים 16,800 עובדים, כשליש מהם במקצועות החדרנות והנקיון

אזור המלונות בים המלח. ההצבעה על ההקלות שיאפשרו פתיחה בהתאם לתו הירוק נדחתה למוצ"ש (צילום: אהרון קרון/פלאש90)
אזור המלונות בים המלח. ההצבעה על ההקלות שיאפשרו פתיחה בהתאם לתו הירוק נדחתה למוצ"ש (צילום: אהרון קרון/פלאש90)
הדס יום טוב

נשיא התאחדות המלונאים, אמיר חייק, פנה היום (חמישי) לשר הפנים אריה דרעי ולשרת התיירות אורית פרקש הכהן בבקשה להיתר דחוף להעסקת עובדים מהפיליפינים במלונות, בעקבות מחסור חמור בעובדים בענף.

חייק מציין שלמרות האבטלה הגבוהה במשק, המלונות מתקשים לגייס עובדים. "מצב זה הינו בלתי נסבל ובלתי אפשרי לתפעול המלונות. המלונות עושים כל שניתן לגייס עובדים ישראלים, אך כידוע המחסור הוא רב ובמקצועות החדרנות והניקיון, אין להשיג עובדים".

לטענת חייק, בעקבות החלטת הממשלה מאוגוסט 2018, שהתירה העסקת אלף עובדים זרים במקצועות החדרנות, בנוסף להחלטה כי תהיה אפשרות להביא אלף עובדים נוספים (בסך הכול 2,000 עובדים זרים), היו אמורים להגיע במרץ 2020 מכסה ראשונה של 1,000 עובדים פיליפינים שהוזמנו על ידי המלונות, אשר שילמו כבר את אגרת הבקשה לקבלת ההיתר להעסקתם בישראל. בעקבות התפרצות הקורונה נעצר התהליך, והעובדים לא הגיעו.

עם הפתיחה המחודשת של המשק וחזרת המלונות לפעילות לפני כשלושה שבועות, מבקשת התאחדות המלונאים להשלים את תהליך הבאת העובדים בדחיפות על מנת לסייע למלונות לחזור ולארח באופן מקצועי ובכפוף למגבלות.

בנוסף מבקש חייק את עזרת השרים לפעול להסיר או לצמצם משמעותית את העלויות הקיימות כיום על הענף בגין הבאת העובדים הזרים, הכוללים אגרות בקשה לעובד בגובה 1,200 שקלים, אגרה שנתית לכל עובד בגובה 9,500 שקלים, והיטל מס עובדים זרים בגובה 20%.

לטענתו של חייק, המלונות נמצאים במשבר בעקבות חוסר חמור בעובדים. בטרם פרצה מגפת הקורונה היו בענף המלונאות 42 אלף עובדים, ובחודש מרץ אשתקד הוצאו לחל"ת כ 37,000 מהם. כעת חסרים בענף כ-16,800 עובדים בכל המקצועות, המהווים כ-40% ממצבת העובדים הכללית. מתוכם דרושים כ-6,500 עובדים למקצועות החדרנות והניקיון.

"בימים אלה, עם פתיחת המלונות, אנו עדים למצב בלתי נסבל של מחסור חמור בעובדים", כתב חייק, "לאור בדיקות  עם המלונות, אנו יודעים שעובדים רבים ובעיקר בקרב מקצועות החדרנות והניקיון, אינם מוכנים לחזור לעבודה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!