דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

נתניהו נפגש עם ראשי הממשלה של הונגריה וצ'כיה: "נחליף דרכונים ירוקים, נשתף פעולה בייצור חיסונים"

בתום מפגש עם ויקטור אורבן ואנדריי באביש אמר נתניהו: "זה ייצור למדינות שלנו יכולות יותר משמעותיות אם נעבוד יחד" | הוא הודיע כי איחוד האמירויות תשקיע 10 מיליארד דולרים בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש, וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במפגש פסגה בירושלים בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי מחקר, פיתוח וייצור חיסונים. (צילום : חיים צח / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש, וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במפגש פסגה בירושלים בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי מחקר, פיתוח וייצור חיסונים. (צילום : חיים צח / לע"מ)
אסף צבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (חמישי) מפגש פסגה עם ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי מחקר, פיתוח וייצור חיסונים.

"דנו במספר רעיונות", אמר נתניהו, "הראשון הוא חילופי דרכונים ירוקים, כפי שעשינו כבר עם מספר מדינות נוספות, וחשוב שנוסיף גם את הונגריה וצ'כיה. שוחחנו גם על דרכים שבהן נוכל לשלב את צ'כיה ואת הונגריה בתאגיד הבין-לאומי שאנחנו רוצים לבנות כאן, בישראל, למטרת ייצור החיסונים לעתיד. שוחחנו על כך ועליי לומר, כפי שתשמעו, ששיתוף הפעולה בהקשר הזה מעורר עניין רב. זה ייצור למדינות שלנו יכולות משמעותיות יותר אם נעבוד ביחד. אנחנו טובים יותר ביחד."

בנוסף, קיימו שלושת המנהיגים ישיבת עבודה עם הצוותים המקצועיים של שלוש המדינות, בה דנו ראשי המדינות ונציגיהם במאבק בנגיף הקורונה על כל היבטיו, מאסטרטגיית היציאה, דרך הפחתת הרגולציה בין המדינות ועד לדרכון הירוק.

בישיבה השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה אשר חיון, מנכ״ל משרד רה״מ בפועל צחי ברוורמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, המשנה לראש המל״ל איתן בן דוד, שגריר ישראל בהונגריה יעקב הדס ושגריר ישראל בצ'כיה דניאל מירון. עוד לקחו חלק בדיון שר החוץ של הונגריה פטר שיירטו, שגריר הונגריה בישראל לוונטה בנקו ומנכ"לית משרד ראש הממשלה הצ׳כי טונדה ברטה.

נתניהו התייחס לביקור ביקורו באיחוד האמירויות שתוכנן היום, ואמר כי הסיבה לכך היתה מחלוקת עם ממלכת ירדן. הוא עדכן ששוחח עם השייח מוחמד בן זאיד "סיכמנו על שלושה דברים: אחד, שיהיה לנו ביקור נוסף בקרוב מאוד. שנית, נקדם את הדרכון הירוק בין ישראל והאמירויות. שלישית, ואלה חדשות חשובות מאוד לאזרחי ישראל, כוונה של איחוד האמירויות באמצעים שונים להשקיע במדינת ישראל סכום עתק של 10 מיליארד דולר, זה כמעט 40 מיליארד ש"ח בפרויקטים שונים.

פרופ' שמחון כבר שוחח עם ראש הקרן הריבונית של האמירויות ואנחנו דנים כבר בפרויקטים הספציפיים האלה. זה עוד אמצעי שיזניק את הכלכלה שלנו קדימה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!