דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

המשטרה פתחה בבדיקת טענות לתקיפות מיניות שביצע יו"ר זק"א, יהודה משי זהב

תחקיר שפורסם ב'הארץ' כולל עדויות לפיהן משי זהב פגע מינית לכאורה בילדים, נערים, נערות ונשים | משי זהב בתגובה: "אין שחר לדברים, מנסים לבצע בי סיכול ממוקד" | יו"ר העבודה, מירב מיכאלי: "להשהות את מתן פרס ישראל למשי זהב עד לסיום חקירת המשטרה"

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב (צילום: ויקימדיה).
יו"ר זק"א, יהודה משי זהב (צילום: ויקימדיה).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עדויות שפורסמו ב'הארץ' מצביעות על מקרים של תקיפה מינית לכאורה של ילדים, נערים, נערות ונשים על ידי יו"ר ארגון זק"א, יהודה משי זהב, שהוכרז לאחרונה כזוכה בפרס ישראל על מפעל חיים. משי זהב הכחיש את הדברים וטען בתגובה כי מדובר בנסיון לפגוע בו. בעקבות פרסום התחקיר אתמול (חמישי) פרסם 'הארץ' כי המשטרה החלה בבדיקת הטענות.

מהעדויות שפורסמו עולים קיום יחסים בכפייה עם אישה במצוקה כלכלית עמה היה בקשר, ועם נער שרצה להתנדב בארגון. עוד מתוארים מגע בעל אופי מיני עם ילד בן 5 שפגש בבית הכנסת, נסיונות לכפות עצמו על נער נוסף שפגש במקווה בשכונתו, ונער שהגיע לביתו כדי לשוחח איתו. חלק מהדוברים סיפרו כי במעשים היו מעורבים עוד גברים או נשים. כל הדוברים בתחקיר הופיעו בעילום שם.

בכתבה מוזכרת חקירת משטרה שעסקה במפגשים של יהודה משי זהב ואחיו עם נערות מפנימייה בירושלים, בה הם נחשדו במעשים מגונים. יהודה משי זהב נחקר גם ביחס לאונס של האישה במצוקה כלכלית. בחקירתו הוא הכחיש את הדברים שיוחסו לו. האישה והנערות סירבו להגיש תלונה, ובפברואר 2014 התיק נסגר מחוסר ראיות.

משי זהב אמר בתגובה לפרסום: "אין שחר לדברים. בקשתי לקבל מידע אלמנטרי ופרטים בסיסיים – נדחתה. בקשתי לקיים פגישה – נדחתה. נדרשתי להגיב לכתבה, המבקשת לבצע בי 'סיכול ממוקד,' בתוך שעתיים. לגוף הדברים אציין, כי נראה לי שעיתון 'הארץ' נפל קורבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לי נזק. לגורמים אלה נוספים חלקים קיצוניים מהעולם החרדי, אשר דרכי הייחודית בו היא לצנינים בעיניהם".  לדברי משי זהב, מאז היוודע דבר זכייתו בפרס ישראל הוא היה מוקד לאיומים טלפוניים.

"מאז היוודע דבר זכייתי בפרס ישראל הייתי מוקד לאיומים טלפונים שונים. לאחר פטירת הוריי טלפנו אליי והביעו שמחה על מותם. ירקו עליי כשעברתי ברחוב. נשלחו אליי הודעות איומים, שאת חלקן העברתי גם לעיתון 'הארץ.' לדאבוני זהו חלק מהמחיר שאני משלם על הדרך שבה בחרתי.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מירב מיכאלי, קראה למשרד החינוך להשהות את מתן פרס ישראל למשי זהב עד סיום טיפול המשטרה בנושא. "טוב שמשטרת ישראל מגיבה במהירות, אני מקווה שהחקירה תמוצה בהקדם. כך צריכה המשטרה לנהוג בכל מקרה של חשד לפגיעה מינית. העדויות שהוצגו הן עדויות קשות ומזעזעות ואנחנו מאמינות לנפגעות ולנפגעים שחשפו את הפגיעה בהןם באומץ רב. דרישתי משר החינוך להשהות את מתן פרס ישראל היא הצעד ההכרחי לאור פרסום התחקיר ועד סיום חקירת המשטרה בנושא."

מארגון זק"א נמסר בתגובה לתחקיר: "זק"א על אלפי מתנדביה מזועזעים וכואבים על פרסום ה'תחקיר' על יהודה משי זהב שמוביל את הארגון ביד רמה ובמסירות אין קץ.
קשה להתייחס למקבץ שמועות שאיננו יודעים אם יש בהם ממש, אנו תקוה כי הטלטלה שהתרגשה עלינו לא תשפיע על המשך פעילותה החיונית של מתנדבי זק"א למען מדינת ישראל והעם היהודי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!