דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בעקבות הטענות לתקיפות מיניות: יהודה משי זהב ויתר על פרס ישראל, והשהה את פעילותו בזק"א

במכתב לפעילי הארגון כתב משי זהב כי ההאשמות נגדו הן "עלילות שאינן מבוססות ונחזות כסגירת חשבונות" | תחקיר ב'הארץ' הציג עדויות לפיהן פגע בנשים, נערות, נערים וילדים | המשטרה פתחה בבדיקה

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב (צילום: ויקימדיה).
יו"ר זק"א, יהודה משי זהב (צילום: ויקימדיה).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הודיע היום (שישי) שהוא משהה את פעילותו בארגון ומוותר על קבלת פרס ישראל, בעקבות פרסום טענות המייחסות לו לכאורה ביצוע עבירות מין.

"אני מסיק את המסקנה המתבקשת", כתב משי זהב לאנשי זק"א, "גם כשעלילות אלו אינן מבוססות ונחזות יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי. אני זקוק להרבה תעצומות נפש למאבק הזה, ומתבונן בצער בנזק שעלול להיגרם לארגון". הוסיף.

המכתב נשלח לאחר שהמשטרה הודיעה שהיא פותחת בבדיקת הטענות ותבחן האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד משי זהב. בעקבות התחקיר שפורסם אתמול ב'הארץ' נשמעו קריאות לשלול ממשי זהב את הזכייה בפרס ישראל על מפעל חיים.

העדויות שפורסמו ב'הארץ' בחמישי מצביעות על מקרים של תקיפה מינית לכאורה של ילדים, נערים, נערות ונשים על ידי משי זהב. בתגובה הכחיש משי זהב את הדברים וטען  כי מדובר בנסיון לפגוע בו.

מהעדויות שפורסמו עולים קיום יחסים בכפייה עם אישה במצוקה כלכלית עמה היה בקשר, ועם נער שרצה להתנדב בארגון. עוד מתוארים מגע בעל אופי מיני עם ילד בן 5 שפגש בבית הכנסת, נסיונות לכפות עצמו על נער נוסף שפגש במקווה בשכונתו, ונער שהגיע לביתו כדי לשוחח איתו. חלק מהדוברים סיפרו כי במעשים היו מעורבים עוד גברים או נשים. כל הדוברים בתחקיר הופיעו בעילום שם.

בכתבה מוזכרת חקירת משטרה שעסקה במפגשים של יהודה משי זהב ואחיו עם נערות מפנימייה בירושלים, בה הם נחשדו במעשים מגונים. יהודה משי זהב נחקר גם ביחס לאונס של האישה במצוקה כלכלית. בחקירתו הוא הכחיש את הדברים שיוחסו לו. האישה והנערות סירבו להגיש תלונה, ובפברואר 2014 התיק נסגר מחוסר ראיות.

משי זהב אמר בתגובה לפרסום ב'הארץ': "אין שחר לדברים. בקשתי לקבל מידע אלמנטרי ופרטים בסיסיים – נדחתה. בקשתי לקיים פגישה – נדחתה. נדרשתי להגיב לכתבה, המבקשת לבצע בי 'סיכול ממוקד,' בתוך שעתיים. לגוף הדברים אציין, כי נראה לי שעיתון 'הארץ' נפל קורבן לגורמים בעלי אינטרסים מסחריים וכלכליים הפועלים תקופה ארוכה כדי לגרום לי נזק. לגורמים אלה נוספים חלקים קיצוניים מהעולם החרדי, אשר דרכי הייחודית בו היא לצנינים בעיניהם".  לדבריו, מאז היוודע דבר זכייתו בפרס ישראל הוא היה מוקד לאיומים טלפוניים.

מוקדם יותר קראה יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מירב מיכאלי, למשרד החינוך להשהות את מתן פרס ישראל למשי זהב עד סיום טיפול המשטרה בנושא. "טוב שמשטרת ישראל מגיבה במהירות, אני מקווה שהחקירה תמוצה בהקדם. כך צריכה המשטרה לנהוג בכל מקרה של חשד לפגיעה מינית. העדויות שהוצגו הן עדויות קשות ומזעזעות ואנחנו מאמינות לנפגעות ולנפגעים שחשפו את הפגיעה בהןם באומץ רב. דרישתי משר החינוך להשהות את מתן פרס ישראל היא הצעד ההכרחי לאור פרסום התחקיר ועד סיום חקירת המשטרה בנושא."

מארגון זק"א נמסר בתגובה לתחקיר: "זק"א על אלפי מתנדביה מזועזעים וכואבים על פרסום ה'תחקיר' על יהודה משי זהב שמוביל את הארגון ביד רמה ובמסירות אין קץ.
קשה להתייחס למקבץ שמועות שאיננו יודעים אם יש בהם ממש, אנו תקוה כי הטלטלה שהתרגשה עלינו לא תשפיע על המשך פעילותה החיונית של מתנדבי זק"א למען מדינת ישראל והעם היהודי."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!