דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

משרד התחבורה: נאפשר הגעה לישראל מכלל היעדים, הגבלת מספר הנכנסים תישמר

המשרד הודיע כי בשבוע הקרוב יתקיימו טיסות ממדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה | ההחלטה התקבלה במטרה לאפשר לישראלים להגיע לארץ לקראת הבחירות, ועל רקע עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל את כלל ההגבלות על הכניסה לארץ

נתב"ג (למצולם אין קשר לכתבה. צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
נתב"ג (למצולם אין קשר לכתבה. צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משרד התחבורה הודיע הבוקר (ראשון) כי יאפשר השבוע טיסות ממדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה, במטרה לאפשר חזרת ישראלים לקראת הבחירות. בנוסף הודיעה הממשלה כי תפעל להתרת כניסה לישראל מכל היעדים, תוך שמירה על הגבלה של כניסת 3,000 איש ביום.

על רקע עתירה לבג"ץ שדרשה לפתוח את השמיים כדי לאפשר לאזרחים להגיע לישראל בשביל להצביע בבחירות, דנו הבוקר השרים בישיבת הממשלה בשאלה האם לפתוח את כל יעדי הטיסות ולהשאיר את ההגבלה על כמות הנכנסים. בסיכום הישיבה הוגשה עמדת הממשלה לבג"ץ, בה נכתב כי בנוסף להחלטה על טיסות בודדות השבוע ממוסקבה, אדיס אבבה, אתונה ורומא, " עד לביטול מגבלת היעדים במסגרת תיקון מסתמן של התקנות, כפי שיפורט להלן, שרת התחבורה פנתה לשרי החוץ והבריאות לקבלת הסכמתם ליעדים נוספים לשבוע הקרוב – לרנקה, אדיס אבבה, מדריד ואמסטרדם".

בעמדה נכתב כי " הוחלט לפעול לביטול מגבלת היעדים לטיסות ציבוריות. זאת, לאור נתוני התפוסה מאז הרחבת היעדים לטיסות הציבוריות, והרצון לאפשר גמישות מיעדים נוספים, על פי ביקוש בפועל של הנוסעים באמצעות חברות התעופה". בעמדה צוין כי אחת הסיבות להחלטה היא חשש מפגיעה בקשרים עם חברות התעופה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ההחלטה המתבקשת היא לפתוח לכל היעדים. אני מציע להסמיך את שרת התחבורה שאם יש ווריאנט חדש, היא תוכל לסגור אותם".

עוד ביקר נתניהו את הגעת הסוגיה לבג"ץ. "אבסורד מה שקורה במדינה מבחינת הפרדת הרשויות, אנחנו מתפשרים יותר מדי זמן. אני מתנגד בתוקף להצביע על ההחלטה הזאת. אני כופר על כך שבית המשפט העליון כופה על הממשלה לדון בכך. כמו שאנחנו לא נגיד לו על מה לדון ועל מה לא. יש להסדיר את הדבר הזה באופן מידי".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי לא יסכים להגדלת מספר השבים מחו"ל ל-4,000. "הדבר היחיד שיכול לקלקל לנו את כל השיפור זה פתיחת נתב"ג, אמר אדלשטיין בתגובה לדרישתה של השרה פנינה תמנו שטה לפתוח את שערי הכניסה לארץ. "זה יכול לגמור לנו את כל מבצע החיסונים. לא עוד 10 במסעדה או באולם, לא אוהדים ביציע או בני נוער – רק זה. הווריאנטים שייכנסו מסכנים אותנו מאוד. עמדת משרד הבריאות תוצג בבג"ץ, ולפיה עד 3,000 ביום ייכנסו, לא יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!