דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

כך נערכת המדינה למעבר לעבודה מהבית: מינוי אחראי לעבודה מרחוק, מיפוי עובדים מתאימים

במכתב ששלחה אתי גבאי מורלי, סגנית הממונה על השכר במשרד האוצר, הנחתה את משרדי הממשלה לערוך מיפוי של היחידות השונות על מנת להיערך לנוהל החדש שיאפשר עבודה מהבית ביום שאחרי הקורונה

עובדת מהבית. למצולמת אין קשר לכתבה. (צילום: פלאש 90)
עובדת מהבית. למצולמת אין קשר לכתבה. (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציבות שירות המדינה נערכת לגיבוש נוהל עבודה מרחוק גם בימי שגרה. במכתב ששלחה בשבוע שעבר סגנית הממונה על השכר במשרד האוצר, אתי גבאי מורלי, למשרדי הממשלה ויחידות הסמך, היא הנחתה אותם לערוך מיפוי של היחידות השונות לצורך היערכות.

גבאי מורלי כתבה כי "בימים אלו מבוצעת על ידי נציבות שירות המדינה ואגף שכר והסכמי עבודה במשרד האוצר עבודת מטה אינטנסיבית על מנת לגבש נוהל שיאפשר עבודה מרחוק בשירות המדינה גם בעת שגרה". היא ציינה כי במסגרת הנוהל, לא יחולו מגבלות על נוכחות עובדים במקומות העבודה, בשונה מתקופת החירום וימי הסגרים.

עוד ציינה גבאי מורלי כי בעשורים האחרונים ישנה עליה בשיעור המועסקים במשק שאינם נדרשים להגיע פיזית למקום עבודתם, אך תופעה זו הייתה נפוצה עד לאחרונה בעיקר במגזר הפרטי. לדבריה, על אף שמודלים שונים ליישום עבודה מרחוק נבחנו בשירות המדינה, רק משבר הקורונה ותקנות החירום שבאו בעקבותיו, דחפו לגיבוש מתווה מהיר שאפשר עבודה מרחוק בימי המשבר.

כדי לגבש את הנוהל החדש, נדרשים המשרדים לבצע מיפוי של עובדיהם. עובדים שיוכלו לבצע עבודה מהבית יהיו עובדים המועסקים ב-80% משרה לפחות, בתפקיד שאינו כולל שירות פרונטלי לקהל או ליתר עובדי המשרד ובהעסקה שאיננה במשמרות. כמו כן, יידרשו המשרדים למפות את העובדים גם בהתייחס לקיומה של התשתית הטכנולוגית לעבודה מהבית – קיומו של מחשב נייד וזמינות לרשת. לצד זאת, המשרדים יידרשו לבצע מיפוי של עיסוקי המשרד ובחינה אלו מהם ניתנים לביצוע מהבית, בין היתר תוך התחשבות בשיקולים של אבטחת מידע.

תכניות עבודה מוסדרות ומאושרות ברמה השנתית והרבעונית יהוו תנאי נוסף לאישור עבודה מהבית במשרדי הממשלה. גבאי מורלי ציינה כי ככל שלמשרד ישנה יכולת לקשור בין תכנים מסוימים בתוכנית העבודה לבין מודל עבודה מהבית, כגון על ידי הגדרת פרויקטים ומשימות המתאימים לקידום בסביבת עבודה מהבית, הדבר יילקח בחשבון בעת מתן האישור להפעלת מודל עבודה מהבית במשרד.

תנאי נוסף להפעלת המודל במשרד, יהיה מינוי נציג משאבי אנוש במשרד שיהיה אחראי על תחום העבודה מרחוק, ויעבור הדרכה בנושא שתוגדר על ידי נציבות שירות המדינה, וכן קיומו של תהליך הערכת עובדים, שיאפשר ביצוע מעקב על תפקוד העובדים שיוגדרו כמתאימים לעבודה מרחוק.

במכתבה מבהירה גבאי מורלי כי מודל עבודה מהבית בשירות המדינה יופעל על פי שיקול דעת נציבות שירות המדינה ואגף שכר והסכמי עבודה במשרד האוצר בהתאם לעקרונות שהתוו, תוך בחינת העמידה של המשרדים בדרישות אלו ובדרישות נוספות שיוצגו בעתיד. "אי עמידה בדרישות אלו עלולה להביא לכדי שלילת יכולת המשרד להפעיל את המודל, גם לאחר שאושר לעובדי המשרד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!