דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני עקיבא

ט' באב התשע"ו / יום חורבן הבית הופך בשנים האחרונות לעת בה מרבים שיח ואהבת חינם

הציבור מוזמן לאוהל ההידברות של התנועות 'בני עקיבא' 'הנוער העובד והלומד' ו'דרור ישראל' שנפגשות בכיכר רבין כדי ללמוד ולשוחח. בכל רחבי הארץ יפגשו מעגלים של ישראלים לשיחה וקריאת מגילת איכה

מעגלי שיח של תנועות הנוער. ארכיון. צילום: דבר ראשון
מעגלי שיח של תנועות הנוער. ארכיון. צילום: דבר ראשון
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תנועות 'בני עקיבא', 'הנוער העובד והלומד' ו'דרור ישראל' עורכות במשותף, זו השנה השלישית ברציפות, אוהל מפגש ושיחה משותף לציון ט' באב, יום החורבן והענות. השנה התנועות מזמינות את הציבור הרחב לשיח על שנאת חינם, חינוך לאהבה, וגם לקריאה משותפת של מגילת איכה במוצאי שבת – ליל ט' באב. מטרת המפגש היא קירוב בין חלקי האוכלוסיה השונים.

האוהל נפתח אמש (חמישי) במפגש בין חניכי התנועות. "לדעתי המעמד הזה קורה לא במקרה דווקא בכיכר רבין, היכן שראש ממשלה נרצח לפני 21 שנה, רצח שיצר סדקים המסכנים את הבית והחברה בישראל" אמר תום ויזל בנוער העובד והלומד, בפתח מפגש בני הנוער שנערך היום. לדבריו הצטרף דוד סעייד, רכז האוהל מתנועת בני עקיבא, "כנער לא היה לי מפגש כזה, קשה היה אפילו לדמיין אותו. המטרה היא לא ליצור נוסטלגיה סביב אחדות, או להיזכר בשנאה שהיתה. המטרה היא לקחת אחריות. אני מקווה שנרד לשורש המחלוקות ביננו, אבל נשאר בלא מחלוקת בלבבות".

אוהל ההידברות לקראת ט' באב. צילום: דבר ראשון.
אוהל ההידברות לקראת ט' באב. צילום: דבר ראשון.

"למרות השמחה על התחיה שאנחנו בתוכה, בכל זאת יש לא מעט הבזקים ותהודות של אנטגוניזמים, כמעט סיכונים לאחדות ולביחד הזה של ישראליות חדשה" אמר ל'דבר ראשון' המשורר זוכה פרס ישראל ארז ביטון, הצפוי להשתתף באירוע הלימוד באוהל, במוצאי שבת. "בהיסטוריה, העם התחיל להתפורר כשקמו שתי ממלכות – יהודה וישראל. זו היתה ההתחלה של השבר הגדול, כך שיש לנו ניסיון היסטורי קשה ורע שנובע מפלגנות. אנחנו צריכים באומץ להנמיך את הלהבות ואת הסכנה לפלגנות, כי היא אולי שורש הסיכון לקיומנו. אני רואה את התגובות הקשות לדוח ביטון להעשרת הישראליות על ידי לימוד נוסף של היסטוריה של יהודי המזרח. צריך המון כוח, עמידה חזקה כדי לא ליפול לייאוש נוכח הגילויים הקשים מכל הכיוונים. מפגש בין קבוצות בעלות כיוונים ואידיאולוגיות שונות, רקעים חברתיים שונים, זה הבסיס להיכרות שתוביל להפחתת הדיעות הקדומות. ההיכרות עם האחר תאפשר אולי גם לקחת ממנו משהו".

דני הירשברג, מזכ"ל תנועת בני עקיבא מספר על האוהל: "זו השנה השלישית בה אנו מקיימים את אוהל ההדברות המשותף. ההיענות וההצלחה הגדולה בשנתיים האחרונות הביאה אותנו להכרה כי חייבים להרחיב את הפעילות על מנת שיוכלו ליטול בה חלק בני נוער ואזרחים נוספים". רכז הנוער העובד והלומד, רועי יסוד: "בחרנו להתעקש על קיום דיאלוג עמוק וערכי בין התנועות ובין הציבורים, כי מבחינתנו זוהי ההתמודדות הנכונה ביותר ליצירת חברה ישראלית שהערכים היהודים והדמוקרטיים הם אבן היסוד שלה. בין התנועות יש מחלוקות אבל גם הסכמות חשובות: שכל מחלוקת תוכרע במסגרת הדמוקרטיה ושאמרתו של רבי עקיבא, "חביב אדם שנברא בצלם", תקפה לכלל בני האדם באשר הם."

אוהל ההידברות לקראת ט' באב. צילום: דבר ראשון.
אוהל ההידברות לקראת ט' באב. צילום: דבר ראשון.

התנועות, זכו יחד לאחרונה בפרס האחדות, בשל פועלן המשותף לקירוב הציבורים בחברה הישראלית וחיזוק הדמוקרטיה, בין היתר בארגונה המשותף של העצרת המרכזית לציון רצח רבין בארבע השנים האחרונות.

אירועים לציון ט' באב – מוצאי שבת

בתל אביב, בכיכר רבין יחל בשעה 21:00 ויימשך אל תוך הלילה האירוע של בני עקיבא הנוער העובד והלומד ודרור ישראל. צפויים להשתתף המשורר ארז ביטון, פרופסור יולי תמיר, הרב ראש ישיבת ההסדר בעתניאל רא"ם כהן ומזכ"לי תנועות הנוער.

בבאר שבע יתכנסו בפארק מרמלדה (רחוב בן גוריון 30) לקריאת מגילת איכה ושיח משותף תחת הכותרת "ויבנה העולם עמנו באהבת חינם – קהילה מתקנת חברה", באירוע שמארגנים הפורום להתחדשות יהודית בנגב עם ארגון 'פנים', כיוונים ועיריית באר שבע.

בירושלים במרפסת התחתונה בימין משה שבמשכנות שאננים, מתוכנן אירוע תשעה באב של תנועת התעוררות הכולל סיורים ומעגלי שיח.

בכל רחבי הארץ (הרשימה המלאה בקישור) יתקיימו שורת אירועים שמארגנים כנס שדרות ומכללת ספיר, תחת הכותרת 'הלילה לא לומדים תורה' בסימן "מרכז וקצוות – אז והיום". האירועים יחלו בין השעות 21:00-22:00.

ביום ראשון בארגון בין שמים וארץ מתוכננת שבירת צום משותפת, אירוע אמנות בסימן מפגש עם האחרות של האחר, ומעגלי שיח. המערבים 3, ירושלים. פרטים כאן.

הכותב הוא חבר בתנועת דרור ישראל

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!