דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

ד״ר אלרעי פרייס: ״מיעוט הבדיקות בבתי הספר, בגלל שההורים לא חותמים״

ראש שירותי בריאות הציבור אמרה הערב (ב׳) שבדיקות מהירות לגילוי הנגיף ישמשו לטובת כניסה לאירועים קצרים בלבד, לא לשהות ארוכה דוגמת בתי מלון

ד"ר שרון אלרעי פרייס. (צילום מסך מתוך תדריך לתקשורת של משרד הבריאות)
ד"ר שרון אלרעי פרייס. (צילום מסך מתוך תדריך לתקשורת של משרד הבריאות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור הציגה הערב (שני) נתונים מעודכנים שמעידים על ירידה בהיקף התחלואה בישראל.

ד"ר אלרעי פרייס אמרה כי הבדיקות המהירות לגילוי הנגיף ישמשו לאישור כניסה לאירוע קצר, לא לשהייה ארוכה כמו בבתי מלון, משום שהן רגישות פחות מהבדיקות הרגילות.

בתשובה לשאלת 'דבר' על הרחבת מבצע 'מגן חינוך', במסגרתו מבוצעות מעט מאוד בדיקות קורונה שבועיות בבתי הספר, אמרה אלרעי פרייס: ״מגן לחינוך מופעל על ידי משרד החינוך, הבדיקות הועברו אליהם לתפעול ודגימה. אני מבינה שהקושי הוא בחתימות ההורים. היה גם קושי בצבע היישוב אבל זה הולך ותופס ויותר ויותר עם הורים שחותמים עוד לפני שהעיר הופכת לכתומה. זאת הדרך לפעול כדי להיות מוכנים״.

על פי אלרעי פרייס, הירידה בכמות המאומתים, יחד עם פתיחת המשק, "מראה שהחיסונים עושים את האפקט". לדבריה, "מקדם ההדבקה ירד ועומד על 0.75, פחות מ-15% מהיישובים הם אדומים או כתומים. רוב החולים הקשים והקריטיים בבתי החולים היום הם האוכלוסייה הלא מחוסנת, וככל שהאוכלוסייה הולכת ומתחסנת מספר החולים שמגיע למצב קשה וקריטי הולך ויורד".

עוד התייחסה לתחילת מבצע החיסונים של העובדים הפלסטינאים. "חוסנו מעל 80,000 עובדים, זה מחמם את הלב שאנחנו עושים דבר כל כך חשוב לשכנים שלנו".

לדבריה, מתווה התנהלות בתקופת חג הרמדאן מגובש בימים אלה על ידי הדסק הערבי במשרד בשיתוף פעולה עם המועצה לביטחון לאומי.

על רמת היעילות של החיסונים, אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי "יש 94% יעילות במניעת הדבקה א-סימפטומטית", אך סייגה את הנתון בכך שאנשים שהתחסנו נבדקים פחות ביחס לאנשים שלא התחסנו. "אני אומרת כל הזמן שחשוב להבין את הקונטקסט", הדגישה, "מדיניות הבדיקות שונה. אנשים מחוסנים לא צריכים לבוא להיבדק אם היו במגע עם חולה מאומת".

כאמור, על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר נמשכת הירידה בתחלואה בקורונה בישראל, עם 2.4% בדיקות חיוביות אתמול. מספר החולים הקשים ירד ל-627, והשלים בשבועיים האחרונים ירידה של 107 בני אדם. על פי מרכז המידע והידע למערכה בקורונה, מקדם ההדבקה ירד ל-0.76.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!