דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו״ר ההסתדרות: ״לא נאפשר פגיעה חד צדדית בעובדי מכון וינגייט״

ארנון בר-דוד ביקר היום (ג') במכון הלאומי למצוינות בספורט בנתניה וחיזק את העובדים שחוששים מכוונת ההנהלה לבצע מיקור חוץ בניגוד להסכם הקיבוצי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ביקר היום (שלישי) במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט בנתניה, כדי לחזק את העובדים מול כוונות ההנהלה לבצע מיקורי חוץ במכון.

לפי ההסכם הקיבוצי במכון וינגייט שנחתם בסוף 2017, חל איסור לבצע מיקור חוץ על חשבון 250 העובדים, אך לטענת ההסתדרות, הנהלת המכון מתעלמת מכך ומוציאה מכרזים "שמהווים הפרה בוטה של ההסכם", בין היתר במועדון הספורט, במטבח ובמחלקת אירועים והזמנות.

מימין לשמאל: תומר זלצר, משה סמיה, ארנון בר-דוד, קותי דרעי ורפי כחלון, במכון וינגייט (צילום: דוברות ההסתדרות)
מימין לשמאל: תומר זלצר, משה סמיה, ארנון בר-דוד, קותי דרעי ורפי כחלון, במכון וינגייט (צילום: דוברות ההסתדרות)

במכתב שנשלח למנכ"ל מכון וינגייט שי אברהמי, עם עותק לשר התרבות והספורט חילי טרופר, ציין יו"ר ועד עובדי מכון וינגייט, קותי דרעי: "המכון פירסם 'החלטה להתקשרות שלא באמצעות מכרז' למתן פתרונות תפעוליים במערך המזון, בליווי כוח אדם רב-תחומי, מתוך כוונה לפגוע בכוחנו הארגוני ולצמצם את העסקת העובדים בהסכם הקיבוצי על ידי מיקור חוץ. התנהגות המכון מנוגדת להסכם הקיבוצי. אני קורא לך לעצור ולבטל לאלתר את כל מיקורי החוץ במכון ולהפסיק את הפגיעה בעובדים".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "לא נאפשר פגיעה חד-צדדית במעמד העובדים במכון ונפעל בכל האמצעים שברשותנו למגר את התופעה של מיקור חוץ, גם אם ניאלץ להשבית את המכון בשנה אולימפית זו".

יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות, משה סמיה: "למרות הרצון הטוב של העובדים, הנהלת המכון פועלת שלא בתום לב ובניגוד להבטחותיה ומוציאה מכרזים למיקור חוץ על חשבון עובדי המכון המסורים. לא נסכים לכך".

יו"ר ועד עובדי מכון וינגייט, קותי דרעי: "לצערנו, המטרה של מנכ"ל המכון היא להפריט ולפרק את המכון תוך הפרטה זוחלת, והכל מתוך כוונה לפגוע בכוחנו הארגוני ולצמצם את העסקת העובדים בהסכם הקיבוצי באמצעות מיקור חוץ. אנו רואים בחומרה מעשים אלו. נעמוד לצד העובדים ולא ניתן לפגוע בהם ובמעמדם".

בביקור נכחו גם מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות משה סמיה וחברי הוועד תומר זלצר ורפי כחלון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!