דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

לקראת הבחירות: מפגש פנים אל פנים עם איימן עודה

יו"ר הרשימה המשותפת נפגש אתמול (שני) עם מתעניינים בשכונת שפירא בדרום תל אביב. מחיאות הכפיים של קבלת הפנים התחלפו בסערה: "הוא מדבר על שוויון אבל שוכח את האוכלוסייה הלהט"בית"

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במפגש עם פעילים בדרום תל אביב. (צילום: דוברות)
יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה במפגש עם פעילים בדרום תל אביב. (צילום: דוברות)
יניב שרון

חבר הכנסת איימן עודה , יו"ר הרשימה המשותפת, הגיע אמש (שני) לשכונת שפירא בדרום תל אביב למפגש לקראת הבחירות. בחצר המוארת למחצה של "קפה שפירא" התכנסו כ-100 איש – יהודים וערבים, רובם צעירים, בני 30-20, עשן סיגריות באוויר, פה ושם כוסות בירה. אווירת בית קפה.

עודה נכנס לקול מחיאות כפיים מנומסות וקיבל שי מתומכיו. הכנס התחיל באווירה נעימה שלא הסגירה את הסערה שעתידה להתרחש. “צריך לבנות שותפות ערבית יהודית שלמה", אמר עודה, “אנשים שמחפשים טוב, רק שותפות זו תקדם טוב”. הוא הציג את משנתו, והרבה לתקוף את נתניהו ולפיד. "הימין לא יכול איתנו והמרכז שמאל לא יכול בלעדינו", אמר, “האינטרסים האמיתיים שלנו משותפים. הזדהות עם המהות היא חשובה, אבל זו לא אסטרטגיה".

הקהל הנהן בהסכמה וקריאות התמיכה גברו כשעודה דיבר על העלאת שיעור הנשים העובדות בציבור הערבי. ואז עברו לשאלות מהקהל. שאלה ראשונה העלתה את יחס הרשימה המשותפת לטיפולי המרה בחברה הערבית. השאלה כוונה לדבריו ההומופוביים של ח"כ ד"ר אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שלא גינה טיפולי המרה בקהילה הלהט"בית הערבית, ואמר ש"לא ייתן ידו לקידום 'תופעת הלהט"ב".

***

תושב השכונה, שהזדהה כהומו ערבי שנשלח לטיפולי המרה על ידי משפחתו, שאל את עודה כיצד הוא מתכנן לסייע לקהילה הגאה. עודה ספק השיב אבל למעשה התחמק. בקהל פרצה סערה. קריאות ביניים שיסעו את דבריו וחלק מהנוכחים, שהזדהו כערבים להט"בים, קמו ויצאו במחאה.

סמירה סרייה, מוזיקאית, שחקנית ולסבית מוצהרת, נעמדה וקראה לעבר עודה: "אתה מבקש סבלנות מהיהודים, אבל מה איתי? מה עם האחים והאחיות שלי שסובלים מאלימות?", צעקה, "אני מכירה אותך באופן אישי ויודעת מי זה איימן עודה, אבל אתה מייצג אותי, ואתה לא יכול לבחור לייצג משהו אחד מתי שנוח לך". קריאותיה כוונו לדבריו של טיבי שאמר גם שלא ייתן יד לקידום תופעת הלהט"בים בחבה הערבית".

***

הסערה לא לגמרי נרגעה, והמפגש נמשך, וכצפויעלה הכיבוש. "אין שיווין, אין צדק חברתי ואין דמוקרטיה ללא סיום הכיבוש", אמר עודה. אבל דבריו הופרעו על ידי קבוצת הלהט"בים, שהפכו לאופוזיציה, "שלא יגיד שהוא אמיץ ושהוא מקדם נושאים שחשובים לאוכלוסייה הערבית”, קרא מישהו.

לאחר שהכנס הסתיים, קריאות הביניים הופנו לשיחות בחבורות קטנות בקפה וסביבו. "הוא היה צריך להגיד שהוא תומך בנו, הוא מדבר על שוויון, אבל שוכח את האוכלוסייה הלהט"בית".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!