דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

החקלאים זועמים על כוונת רשות המים והאוצר לייקר את תעריפי המים

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: "מקבלי ההחלטות לא הבינו את מה שהבינו הצרכנים בתקופת הקורונה. חובה לשמור על ייצור עצמי של מזון"

השקיית שדות גזר (צילום ארכיון: חן ליאופולד / פלאש 90).
השקיית שדות גזר (צילום ארכיון: חן ליאופולד / פלאש 90).
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

בתגובה להצעת רשות המים לבטל את סבסוד המים לחקלאות, ארגוני החקלאים שלחו היום (שלישי) מכתב ליועמ"ש בדרישה לעצור את התהליך המקודם רגע לפני הבחירות. "קיבלנו הודעה פתאומית מטעם אגף התקציבים באוצר, משרד החקלאות ורשות המים, ללא שנועצו בנו, על הכוונה להעלות דרמטית את מחירי המים לחקלאות" אמר אבשלום (אבו) וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל בכינוס חירום שערכו החקלאים בנושא.

על פי התכנית שהוכנה על ידי רשות המים ואגף התקציבים במשרד האוצר ופורסמה באתר רשות המים לתגובות הציבור בסוף השבוע שעבר, סבסוד המים לחקלאות יבוטל בהדרגה, החל מיולי 2022 עד ביטולו המוחלט ביוני 2028. עוד מוצע, לבטל את הפיצוי לחקלאים במקרים של מחסור במים בשל שנות בצורת על ידי קביעת אמינות מופחתת מראש לחקלאים בסך של 80%.

התכנית נועדה להמשיך את הרפורמה במשק המים שנחקקה ב-2017 על ידי איזון מחדש של תעריפי המים השונים המסופקים לחקלאים, שפירים, קולחין ומליחים, תוך הוזלת תעריף המים לצריכה ביתית. במכתב שנשלח ליועץ המשפטי דרשו ראשי הארגונים החקלאים לעצור את הליכי קבלת ההחלטות בתכנית עד לאחר הבחירות, וטענו כי הטענות המובאות בתכנית כמופרכות.

"הממשלה שעומדת לסיים תפקידה, ניסתה בכל כוחה להעביר הצעת מחליטים להסרת חסמי ייבוא, אשר הייתה פוגעת בחקלאים היושבים בקווי העימות וכעת מאיימים עלינו בהעלאת מחירי המים לחקלאות", אמר ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות. "מקבלי ההחלטות לא הבינו את מה שהבינו הצרכנים בתקופת הקורונה. חובה לשמור על ייצור עצמי של מזון, כך שנוכל בשעת מלחמה, משבר כלכלי, בריאותי או אמברגו, לגדל תוצרת חקלאית ולספק מזון לתושבי המדינה, ללא תלות בחסדיה של מדינה אחרת".

מאיר צור יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, הוסיף לדבריו של בלחסן "לא יתכן, כי החלטות הרות גורל לעתיד חקלאי ישראל הממוקמים בגבולות המדינה, יילקחו טרום בחירות. אנו עדיין נמצאים במאבק קשה נגד מדיניות פרועה של ייבוא תוצרת חקלאית, הפוגעת בחקלאי ישראל במקום לשמר ייצור עצמי של מזון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!