דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

משרד החינוך ביטל את הגישה של מנהלים לנתונים שמיים על התחסנות מורים ותלמידים

רשימת הפטורים מבידוד בפורטל משרד החינוך אפשרה למנהלים לזהות מורים ותלמידים שלא התחסנו | האגודה לזכויות האזרח: "חשש להפעלת לחץ פסול על מורה או תלמיד שלא התחסנו"

תלמידים בדרך לבית ספר  (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש90)
תלמידים בדרך לבית ספר (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש90)
דוד טברסקי

משרד החינוך לא יאפשר למנהלי בתי ספר גישה למאגר המידע על מורים ותלמידים שלא חוסנו. בימים האחרונים יכלו המנהלים לגשת לנתונים השמיים של מורים ותלמידים "פטורים מבידוד" דרך פורטל משרד החינוך. נתון זה אפשר למנהלים להבין בקלות מי מתלמידי או מורי בית הספר לא חוסנו.

משרד הבריאות החל להעביר את הנתונים לגבי מורים ותלמידים מחוסנים  למשרד החינוך לפני כחודש, לאחר  לחץ מצד שר החינוך, יואב גלנט.

המידע  על הפטורים מבידוד הפך זמין למנהלים בתחילת השבוע כחלק מעדכון הפורטל למנהלים שמציג נתוני קורונה עדכניים על תלמידים ומורים. הנתונים נועדו לאפשר לבתי הספר להוציא טיולים ולבחון אפשרות לביטול קפסולות בשכבות י"א-י"ב, במידה ויש בהם מעל 90% מתחסנים. לפני חסימת משרד החינוך, בתוך מאגר הנתונים נכללו שמות ומספרי תעודת זהות של כל עובדי ההוראה והתלמידים הפטורים מבידוד.

האגודה לזכויות האזרח פנתה למנכ"ל משרד החינוך, חזי לוי, בטענה שמדובר במידע רפואי שחוסה תחת הזכות החוקתית לפרטיות וחלה עליו סודיות רפואית. "קשה שלא לחשוד כי העברת המידע על שמות הפטורים מבידוד הינה "התחכמות" שמתירה העברת המידע על מי שלא התחסן", נכתב בפנייה, שהעביר עו"ד גיל גן-מור. לדברי גן-מור, המהלך מחייב הסדרה חוקתית: "מידע רפואי כזה הוא מידע רגיש במיוחד בעת הזאת וקיים חשש ממשי להפעלת לחץ פסול על מורה או תלמיד שלא התחסנו".

יצירת פורטל המנהלים למעקב אחר נתוני הקורונה התבצעה לאחר אישור היועץ הממשלתי לממשלה, מרדכי מנדלבליט, בטענה שהוא נועד לעזור לבתי הספר והרשויות לקטוע את שרשראות הדבקה. לטענת גורמים במערכת החינוך, בשבועות האחרונים המידע שימש מנהלי בתי ספר כדי לאתר מורים ותלמידים לא מחוסנים לצורך מיקוד ההסברה למורים החוששים להתחסן, וזאת בניגוד לנימוקים למתן ההרשאה.

מורים ונהלים ששוחחו עם  'דבר' ציינו שלא הכירו את הדברים והעבירו ביקורת על כך שהעברת המידע לא פורסמה בצורה ברורה. "אני חושבת שהיו צריכים להודיע על כך בצורה מסודרת", אמרה מורה ממרכז הארץ. "זה בעייתי שפרסמו ככה שמית וטוב שהפסיקו עם זה", אומרת מנהלת מצפון הארץ. "אבל צריך להודות למשרד על הנתונים שיאפשרו לנו לתכנן טיולים ופעילויות נוספות. חשוב שמנהל ידע את הנתונים המספריים של המוסד שלו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!