דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שביתת מחאה בסורוקה: ״עובדים במקום עבודה ציבורי, תחת איום קיומי״

אנשי הצוות בבית החולים שבתו בעקבות תקיפת רופאה ואנשי צוות על ידי אב לתינוקת שאושפזה בבית החולים | יו"ר ועד האחיות, רומן רובין: ״כועסים על המערכת שלא יישמה את הצעדים שאנחנו מבקשים כבר שנים״

עצרת מחאה של עובדי בית החולים סורוקה בעקבות תקיפת רופאה ואנשי צוות. ״ראינו את הרופאים המותשים ב-2020״ (צילום: דוברות סורוקה).
עצרת מחאה של עובדי בית החולים סורוקה בעקבות תקיפת רופאה ואנשי צוות. ״ראינו את הרופאים המותשים ב-2020״ (צילום: דוברות סורוקה).
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בית החולים סורוקה בבאר שבע שבתו הבוקר (רביעי) למשך שעתיים במחאה על תקיפת רופאה ואנשי צוות על ידי אב לתינוקת שאושפזה בבית החולים שאירעה אתמול. העובדים קיימו עצרת מחאה בהשתתפות 100 עובדים, שיתוף הנהלת בית החולים, בהשתתפות מנכ"ל בית החולים ד"ר שלומי קודש, וראשי ועדי העובדים.

יו"ר ועד הרופאים בסורוקה, ד"ר דוד צייגר, קרא לגורמי אכיפת החוק לפעול במלוא החומרה מול התוקף: "כל גורמי האכיפה במדינה חייבים לנקוט בכל האמצעים שימנעו אירועים כאלה בעתיד. ללא נקיטת צעדים משמעותיים לא נוכל להמשיך לעבוד ולתת שירות איכותי ומסור".

יו״ר ועד האחים והאחיות בסורוקה, רומן רובין: "פעם אחר פעם אנחנו נפגשים באסיפות כאלה, ולא קורה אחר כך כלום. אנחנו דורשים מהממשלה טיפול מערכתי. אדם שנכנס למוסד רפואי צריך לדעת שאם ינהג באלימות כלפי מי שמטפל בו או בקרוביו הוא ייענש מיד ובחומרה".

מנכ"ל המרכז הרפואי סורוקה, ד"ר שלומי קודש: "הגיע הזמן שלא נשאל את עצמנו מתי אדם אלים שתקף צוות רפואי ישוחרר בערבות, אלא מתי הוא יראה אור יום. יש כלים להתמודדות עם מקרים כאלה והמערכת צריכה להפעיל אותם, למצות את הדין ולהחמיר את הענישה".

לפי ההסתדרות הרפואית, האב חנק רופאה והכה את הצוות הרפואי שניסה לסייע ולהפריד. האב דחף את הרופאה בחוזקה אל הקיר ובהמשך הלם במכות אגרוף במנהל המחלקה ובאח נוסף שהיה במקום. אנשי ביטחון ומשטרה הגיעו אל המחלקה רק לאחר שהאירוע הסתיים.

"לא האמנתי שמטופל תקף רופאה"

"לא האמנתי כששמעתי אתמול שמטופל התנפל על רופאה", אומר ל'דבר' רומן רובין, יו"ר ועד האחים והאחיות בסורוקה, "אנחנו מכירים לרוב שהאלימות במחלקות בית החולים מופנית כלפי אנשי צוות גברים – רופאים, אחים ואנשי צוות נוספים. פה זה קרה לרופאה. אני בשוק. הרגשתי רצון לחבק אותה וכעס כלפי חוץ. אני אישית הותקפתי לפני עשרים שנה על ידי אדם שנאלצתי לבשר לו שקרוב משפחה הלך לעולמו, והאירוע הזה מלווה אותי עד היום."

עצרת מחאה של עובדי בית החולים סורוקה במחאה על תקיפת רופאה ואנשי צוות. יו"ר ועד האחים ואחיות בסורוקה, רומן רובין (משמאל), יו"ר ועד הרופאים ד"ר דוד צייגר, ומנהל בית החולים ד"ר שלומי קודש (צילום: דוברות סורוקה)
עצרת מחאה של עובדי בית החולים סורוקה במחאה על תקיפת רופאה ואנשי צוות. יו"ר ועד האחים ואחיות בסורוקה, רומן רובין (משמאל), יו"ר ועד הרופאים ד"ר דוד צייגר, ומנהל בית החולים ד"ר שלומי קודש (צילום: דוברות סורוקה)

רובין מספר שאנשי צוות בבית החולים מתקשים לתפקד כרגיל לאחר האירוע. "עבדתי משמרת ערב אתמול וממש היה לי קשה לתפקד. יש תחושה נוראית בקרב הצוות. אנשים מבוהלים, אנחנו קודם כל דואגים לחברים שלנו שנפגעו. אנחנו גם מרגישים כעס כלפי מערכת שלא יישמה את הצעדים שאנחנו מבקשים כבר שנים."

"לא ייתכן שאנחנו עובדים במקום עבודה ציבורי, תחת איום קיומי", אומר רובין, "גם עובדים בבנקים יכולים להצטרך להתמודד עם מצבים רגשיים קיצוניים של הלקוחות, אבל אנשים בבנק לא מרשים לעצמם להרביץ לעובדים. מה ההבדל? שהבנק מצולם ומאובטח היטב. כמובן שהמטופלים שתוקפים אותנו עוברים מצוקות אישיות מאוד קשות, אבל למה שאנחנו עובדי הרפואה נצטרך לספוג את האלימות הזאת על גופנו? למה שהמשפחה של הרופאה שהותקפה תצטרך להתמודד עם השלכות האלימות עכשיו?"

"צריך שוטר במיונים, מצלמות במחלקות. כל צעד קטן משפיע"

רובין מדגיש שאת מקרה האלימות הבא אפשר לנסות למנוע. "משרד הבריאות ומשרד האוצר חייבים להוציא לפועל את המלצות הסתדרות האחיות והסתדרות הרפואית. צריך לתגבר ביטחון, צריך למקם שוטר במיונים, ולהתקין מצלמות בכל מחלקות בתי החולים. אנחנו רואים שכל צעד קטן משפיע על רמת האלימות – בית החולים פרס לאחרונה מצלמות ברוב המחלקות, ואנחנו כבר רואים הבדל ברמת האלימות. אבל המצלמות שהוצבו במחלקות הגיעו מתקציב המצלמות למחלקות הקורונה, שבית החולים סורוקה הצליח למתוח גם בשבילנו."

"המטופל אפילו לא יודע אם המצלמה מופעלת, אבל עצם קיומה מזכיר לאנשים שיש השלכות למעשיהם. אז אם המצלמות כבר משפיעות, אני רק מדמיין כמה היה עוזר אם היו אנשי ביטחון בכל מקום. אם היו מיישמים יותר מההמלצות שלנו, הייתה עוד פחות אלימות כלפינו."

עצרת מחאה של עובדי בית החולים סורוקה בעקבות תקיפת רופאה ואנשי צוות (צילום: דוברות סורוקה).
עצרת מחאה של עובדי בית החולים סורוקה בעקבות תקיפת רופאה ואנשי צוות (צילום: דוברות סורוקה).
עצרת מחאה של עובדי בית החולים סורוקה במחאה על תקיפת רופאה ואנשי צוות (צילום: דוברות סורוקה)
עצרת מחאה של עובדי בית החולים סורוקה במחאה על תקיפת רופאה ואנשי צוות (צילום: דוברות סורוקה)

"בעצירת העבודה היום אנחנו מתכננים להזכיר לאנשי הצוות את צעדי הפעולה הנכונים למקרה אלימות, שהיא להתקשר למוקד הביטחון של בית החולים. אבל מרוב שאין מספיק אנשי צוות, לוקח להם זמן להגיע למקום האירוע. באירוע שהיה אתמול, התוקף כבר נוטרל על ידי אנשי צוות רפואה עוד לפני שהגיע איש הביטחון הראשון."

"המדינה צריכה לעשות הכל כדי להגן עלינו"

רובין וחבריו לא מתכוון לוותר, ומציין את תמיכתה של הנהלת בית החולים במחאה. "אנחנו נפנה לכל הגורמים שמוכנים לשמוע אותנו. הנהלת בית החולים תומכים בנו במאה אחוז, הם מלווים את מאבק הצוות וישתתפו בעצרת. המדינה צריכה לעשות הכל כדי להגן עלינו צוותי הרפואה. אנחנו עובדים קשה מאד תמיד, ובשנה האחרונה עוד יותר."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!