דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

למרות הודעת השלטון המקומי: המצילים יגיעו לעבודה בסוף השבוע הקרוב

בהסתדרות המעו"ף הבהירו, בעקבות ההחלטה שלא לפתוח את עונת הרחצה בשבת הקרובה: "כל העובדים המועסקים בחופי הים, יגיעו לעבודה"

מצילים בחוף צ'ארלס קלור בת אביב (צילום: אלבום פרטי)
מצילים בחוף צ'ארלס קלור בת אביב (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המצילים ופקחי החופים יגיעו לעבודה הסדירה בסוף השבוע הקרוב. כך הודיעה היום (רביעי) הסתדרות המעו"ף, על אף הודעת השלטון המקומי לאוצר ולמשרד הפנים כי לא יפתחו את עונת הרחצה.

"אי פתיחת החופים היא פגיעה נוספת באזרחים, במצילים, בעובדי החופים ובפעילות הכלכלית הנלוות לחופים" כתב יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל לחיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי, לראשי עיריית תל אביב וחיפה. "לאחר תקופת סגרים, התכנסות וצמצום חופש הפעולה של האזרחים יש חשיבות עליונה בפתיחת עונת הרחצה במועדה, שכן ידוע כי הסכנה להדבקות פחות באוויר הפתוח, אלטרנטיבה הנסגרת בפני הציבור בשל מחלוקות משיקולים תקציביים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)

בר-טל הדגיש כי מניעת רחצה בחופים מוכרזים עם שירותי הצלה עשויה לסכן את חייהם של הרוחצים ולגרום לטביעות ולתאונות, וכי ההחלטה שלא לפתוח את עונת הרחצה משיקולים כלכליים מתסכלת במיוחד ערב חג הפסח בו המונים מישראל יוצאים לנפוש בחופים. "אנו מצרים על ההתנהלות הכלכלית כלפי השלטון המקומי" כתב והבהיר, כי פתיחת עונת הרחצה קבועה בצו ממשלתי.

הדברים באים בעקבות הודעתם של מרכזי השלטון המקומי והאזורי ופורום רשויות החוף מיום שני, למשרדי האוצר והפנים, כי אין בכוונתו לפתוח את עונת הרחצה 2021 שאמורה להתחיל ב-20 במרץ. זאת, על רקע סירוב המשרדים לתקצב את הרשויות על הוצאות תחזוקת החופים, בשל מגבלות התקציב ההמשכי, ודחיית בקשתם לדון בנושא במסגרת וועדת החריגים בחשב הכללי.

גולשים בים עם מסכות נגד קורונה בחוף אשקלון. 29 במרץ (צילום: פלאש90)
גולשים בים עם מסכות נגד קורונה בחוף אשקלון. 29 במרץ (צילום: פלאש90)

"הרשויות משמשות כחוטבי העצים ושואבי המים של המדינה בטיפול מיטבי בחופי הים המשרתים מדינה שלמה" כתבו  שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי, חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי ומשה פדלון יו"ר פורום רשויות החוף.

"המינימום ההכרחי מטעם המדינה לצורך התחזוקה היקרה של החופים אינו מתבצע. מעל לחודש ימים אנו ממתינים לתשובתכם בנוגע לתקצוב חופי הים התיכון ואילת, וכעת, חמישה ימים לפני מועד פתיחת עונת הרחצה ללא תקציב, אנו לא יכולים להיערך לפתיחה. במידה ותהיה החלטה המתקצבת את החופים נעשה את מירב המאמצים לפתוח את עונת הרחצה במועד המקורי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!