דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יחסי חוץ

המשבר בין ארצות הברית לרוסיה מחריף; הקרמלין: "ביידן מוביל למדרון חלקלק"

רוסיה הגיבה לדבריו של נשיא ארצות הברית, שכינה אתמול (ד') את פוטין "רוצח": "דבריו גסי רוח ומסמנים קו פרשת מים ביחסים בין המדינות"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (מימין) ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן 
(צילומים: Alexei Druzhinin, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (מימין) ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילומים: Alexei Druzhinin, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הקרמלין הזהיר היום (חמישי) מפני צעדים נוספים של רוסיה נגד ארצות הברית, אם לא תתנצל ותסביר את התבטאויותיו של הנשיא ג'ו ביידן נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. רוסיה החזירה אתמול את השגריר שלה בארצות הברית להתייעצויות במוסקבה.

קונסטנטין קוסאצ'ב מדוברות הקרמלין כינה היום את דבריו של ביידן "גסי רוח", והוסיף שהם מסמנים קו פרשת מים ביחסים בין המדינות. "לא ייתכן שמילים כאלה ייצאו מפיו של מדינאי בשיעור קומה כזה. זה לא מקובל בשום פנים ואופן, ומוביל את הקשר בין המדינות למדרון חלקלק".

הוא הוסיף שהצהרותיו של ביידן חיסלו כל תקווה שהייתה במוסקבה לשינוי במדיניות האמריקאית תחת הממשל החדש.

דוברת הבית הלבן: "נמשיך לומר את דעתנו"

רוסיה הודיעה אתמול שהיא מחזירה למוסקבה לשגריר שלה בארצות הברית להתייעצויות. דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, האשימה את ארצות הברית בהבאת היחסים בין המדינות למבוי סתום, והוסיפה: "אנחנו מעוניינים להימנע מהידרדרות בלתי הפיכה".

בתגובה לכך, גיבתה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, את ביידן: "נמשיך לומר את דעתנו בנושאים שמטרידים אותנו. הרוסים יישאו באחריות לפעולותיהם".

המשבר הנוכחי ביחסים בין המדינות התחיל כשביידן כינה את פוטין "רוצח" והזהיר ש"ישלם על התערבותו בבחירות בארצות הברית" בראיון ל-ABC אתמול. הדברים נאמרו בעקבות דו"ח של המודיעין האמריקאי שפורסם אתמול, ולפיו במהלך הבחירות בארצות הברית בשנה שעברה פעלה מוסקבה "להשמיץ את ביידן ואת המפלגה הדמוקרטית, לחזק את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפגוע באמון הציבור בהליך האלקטורלי ולהחריף את המחלוקות הסוציו-פוליטיות בארצות הברית".

בדו"ח נטען שכל המהלכים נעשו באישורו של פוטין, וככל הנראה פוטין הנחה גורמים שונים, בהם גורמים אוקראינים פרו-רוסיים, לסייע לטראמפ להיבחר לכהונה נוספת.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!