דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אמזון תשלם קנס של 8.2 מיליון דולר על הלנות שכר של עובדי קבלן

שני נהגים שמועסקים על ידי חברת קבלן שמספקת לאמזון שירותי משלוחים תבעו את אמזון בטענה שהיא אחראית לתנאי העבודה שלהם | לתביעה הצטרפו עובדים מ- 8 חברות נוספות, ואמזון העדיפה להגיע איתם להסדר

עובד אמזון במחסן בסטטן איילנד. לינה ח'אן מגיעה עם אג'נדה;  צמצום כוחם של תאגידים גדולים מול עסקים קטנים ומול הציבור הרחב (צילום: REUTERS/Brendan McDermid)
עובד אמזון במחסן בסטטן איילנד. לינה ח'אן מגיעה עם אג'נדה;  צמצום כוחם של תאגידים גדולים מול עסקים קטנים ומול הציבור הרחב (צילום: REUTERS/Brendan McDermid)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אמזון  תשלם 8.2 מיליון דולר כדי לסגור תביעת שכר, כך דווח ביום שישי בביזנס אינסיידר. התביעה שהוגשה ב-2017 עסקה באחריות שיש לאמזון כלפי עובדים המועסקים על ידי קבלני ביצוע שלה. את התביעה הגישו שני הנהגים אורטיז ופרדלי,  שהועסקו בחברה בשם ג'ונגל טרוקס. הנהגים האשימו את אמזון בכך שלא קיבלו שכר מינימום כדין, תשלום עבור שעות נוספות והפסקות מנוחה.

אורטיז ופרדלי טענו כי אמזון הטילה מכסות משלוח של 150 עד 200 חבילות ליום, מה שאילץ נהגים לדלג על הפסקות מנוחה כחוק ולעבוד מעבר למשמרות של 10 שעות כדי להשלים את המסלולים, וכי ג'ונגל טרוקס לא שילמה להם עבור אותן שעות נוספות.

כמות העבודה וזמני ביצוע כן מחושבים על ידי אמזון ועל כן היא מטילה עומס על קבלני הביצוע שלה שמעבירים זאת לעובדים. מאחר שכך, על אמזון לפקח כי העובדים גם אם הם לא מועסקים ישירות על ידה מקבלים את זכויותיהם כחוק.

כתוצאה מהתביעה, הסכימה לשלם השלמת שכר לעובדים שהועסקו על ידי שמונה קבלני ביצוע של משלוחים במדינת וושינגטון בסכום כולל של 8.2 מיליון דולר. ההסדר על התביעה בוושינגטון מצטרף לקנס בסכום של 6.4 מליון דולר שקיבלה אמזון בתחילת החודש מבית המשפט בקליפורניה בגין הלנת שכר שבוצעה על ידי קבלן ביצוע משלוחים.

תביעות דומות בתשע מדינות נוספות

על פי אתר החדשות וייס, מלבד התביעות בוושינגטון וקליפורניה, אמזון עומדת גם בפני תביעות ייצוגיות בגין האשמות בגניבת שכר בקולורדו, פלורידה, אילינוי, קנזס, מרילנד, מינסוטה, מיזורי, אוהיו וטקסס.

דוברת אמזון לאה סיאי בתגובתה לפרסום באינסיידר אמרה כי: "אמזון אינה סובלת הפרות של חוקי העבודה. במקום בו אנו מוצאים הפרות חוזרות ונשנות, או חוסר יכולת לתקן הפרות עבודה, אנו מסיימים חוזים עם קבלני ביצוע". ועל התביעה בקליפורניה הוסיפה כי אמזון מערערת על הקנס.

שבוע הבא תסתיים ההצבעה הדרמטית להקמת ועד עובדים ראשון במחסני אמזון באלבמה ארה"ב. אם אכן יוקם ועד באלבמה, יהיה זה הועד הראשון של חברת הענק בארה"ב. צעד שצפוי להשפיע באופן משמעותי על כל יחסי העבודה באמזון שמעסיקה בצורה ישירה ועקיפה כ-800,000 עובדים בארה"ב.

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!